Abbort

LaOna

Betatt av forumet
Jeg har en veninne som skal ta abort for 5. gang. Hun sier hun bruker p-piller,men glemmer ofte å ta de. Virker som om hun aldri "lærer", syntes selv dette er helt forferdelig. Virker ikke som hun skjønner alvoret engang. Hun har ikke mann, men mange "kamerater". Vet ikke hva jeg skal si til hun så hun kan forstå alvoret med dette. Har noen noen råd å gi meg?

HERREGUD! Nei aner ikke jeg, må jo nesten spørre om hun bruker abort som prevensjonsmiddel??

Og glemmer hun p-pillene ofte må hun jo vurdere annen prevensjon som p-sprøyte eller spiral!

samme problem her... har ei venninne som har tatt abort 2 ganger (2 gangen fødte ho ungen når ho va nesten 4 mnd på vei)....

Men ho brukte p-sprøyte å blei gravid på d...

Herlighet! Gi henne en skikkelig alvorsprat..Virker ikke som hun er serlig voksen da..Må være grusomt og ta abort..Skjønner ikke hvordan man kan gjøre det 5 ganger[:o] Hun bør jo snakke med helsesøster eller lege som kan gi henne en annen pravansjon som virker..Eller bruke kondom.

Mange vil kanskje syns æ estreng. Men syns ikke en bør ha sex dersom man ikke kan takle en eventuell graviditet. Ingen prevensjon e 100%.
Men godtar at folk tar abort, men 5 gang! Ville ikke vært venninde med ho, desverre.
Der er tross alt et liv der...

ORIGINAL: Mz Roma

Huff, har ikke noen råd nei. Men vet hun at etter flere provoserte aborter, så øker risikoen for spontan abort? Så hun har faktisk større risiko for spontan abort enn andre, når hun en gang ønsker seg barn og blir gravid.

ja hun vet det, og jeg har fortalt det til hum. men når jeg nevner slik så er hun baere lykegyldig tilbake og later som om hun ikke bryr seg.

[:(]

ORIGINAL: *T@r@nit@s øyesten*

ORIGINAL: HEYmama

ORIGINAL: Mz Roma

Huff, har ikke noen råd nei. Men vet hun at etter flere provoserte aborter, så øker risikoen for spontan abort? Så hun har faktisk større risiko for spontan abort enn andre, når hun en gang ønsker seg barn og blir gravid.

ja hun vet det, og jeg har fortalt det til hum. men når jeg nevner slik så er hun baere lykegyldig tilbake og later som om hun ikke bryr seg.

Hun virker som en stor egoist

Ja hun er ganske egoistisk og selvsentrert egentlig. Tenker ikke på stort annet enn utseende sitt, festing og å tvinne flest mulig mannfolk rundt lillefingeren[&:] Vet hun ikke er klar for å få barn, men hun kan jo ikke forstsette å ta aborter. jeg ahr sagt så mange ganger at hun må finne en annen prevensjon enn p-pilelr siden hun glemmer de. men det går ikke inn i hodet hennes[&:]

Her bør legen snart si klart i fra til henne.

Virker ikke helt moden ho der nei[:'(]

Hadde nok tvunget henne ned foran tv'n og satt på dokumentaren "I mors liv" (mener den heter det[8|])

Hadde npk begynt å se meg om etter andre venninder[;)]

Alle kan gå på en "smell" men å ta abort 5 ganger, nei [:@][:'(]

blir sint jeg nå[:@][:@][:(][:(][:(]
kan skjønne att noen m ta abort en gang.
Men att de skal ta abort FEM ganger?????[:-][:-][:'(] er ikke holdbart i det hele tatt!!!!
Noen bør gi henne en lekse...
verst av alt att hun ikke VÅKNER SELV!!!

ORIGINAL: Knotten

Virker ikke helt moden ho der nei[:'(]

Hadde nok tvunget henne ned foran tv'n og satt på dokumentaren "I mors liv" (mener den heter det[8|])

Hadde npk begynt å se meg om etter andre venninder[;)]

Alle kan gå på en "smell" men å ta abort 5 ganger, nei [:@][:'(]

Tror ikke jeg får hun til å se på slikt, da hadde hun evt. bare latt vær å sett på og heller blitt sint på meg[&:]

ORIGINAL: ~jentemamma~

hadde det vært min veninne så hadde jeg seriøst gitt henne rundjuling!![:@]

Må si det frister, men hjelper nok ikke[&:]

ORIGINAL: * Nora sin mamma *

[:@] Grrrr...
Åååå, så ekkelt!
Be henne om å bli VOKSEN å ta ANSVAR for sine valg!!!!!!

sign

jeg har veldig lyst å si å jeg mener om den saken, men jeg skal holde munn.. orker ikke starte noe debatt eller krangel[8|]

å ta abort 5 ganger det kaller jeg uansvarlig......virkelig.
merker jeg blir litt provosert.

skjønner ikke at det er mulig..er de helt følelsesløs eller?bruk prevensjon da for h..eller ikke ha sex

Jeg har tatt abort en gang, å det er sikkert noe jeg kunne gjort igjen, ikke misforstå, men jeg er sterk psykisk, så jeg hadde klart det, MEN hva me det stakkars livet det er snakk om?? Etter at jeg tok aborten å fram til nå ble jeg SUPERNØYE me å ta pillene mine, å passe på at jeg ikke ble gravid igjen...

Skjønner ikke at noen kan bruke det som prevensjon jeg?? Å hva me legene??? skjønner de igneting??? Hvorfor er det ingen grense? Det burde det vært... to ganger på rad, å så fikk de ikke ta det noe mer.. Bare sånn for st de ska forstå lissom...

Ble litt rotete dette her, blir bare så grrrrrrrrrrr når jeg hører om slikt..

ORIGINAL: jonesie

Inne på et annet forum var det også en abort-debatt. Da var det en kvinne som sa "jeg skjønner ikke hva dere jenter maser over. Jeg runder snart 50 og og jeg har tatt abort rundt en 50 ganger selv..."

Jeg vet ikke om jeg tror på henne den dag i dag....

50 ganger? nei det har jeg vanskelig for å tro altså

Back
Topp