AAUUU!!!!

Wenche_tutla

Elsker forumet
bryst vortene min er så vonde .... super såre og  er en sprekke rundt begge nipplene [&:] har ikke begynt å blø enda men fy fader og  gullet som ikke tar noe særlig flaske .

kjøpte magic cup her på fredag  og han tar noen slurker og ikke noe til og gjør han  utørst med...men i dag da vi komme hjem prøvde jeg og  pumpe meg og tømme d på magic cupen og d gikk som bare d  han drakk  som aldri før hehe så i kveld fikk han ikke pupp, de er på  opplading hehe

kjøpte salve til og  smøre emd men den er så så hard at d er jo tåre våt og smøre  de [:(] har hatt så mye problemer nå at jeg vuderer og  begyne og  virkelig slutte og amme, men har jo motsatt følese som er at d  er jo så koselig og amme så kanskje jeg kan klare  og trappe ned men  allikevel hold e nok melk til morgen og kveld [8|][:)]

Er det Purilan du har kjøpt deg? Jeg har brukt den, og det hjelper helt utrolig mye, og raskt. Fåes på aputeket. Jeg synes ikke den er vanskelig å smøre på. Men hvis du synes det, kan du jo sjekke om det finnes noen litt mer tyntflytende kremer.

Ellers ville jeg nok tatt en tur/tlf til legen. [:)] Lykke til! 

ORIGINAL: Lillepusen

Er det Purilan du har kjøpt deg? Jeg har brukt den, og det hjelper helt utrolig mye, og raskt. Fåes på aputeket. Jeg synes ikke den er vanskelig å smøre på. Men hvis du synes det, kan du jo sjekke om det finnes noen litt mer tyntflytende kremer.

Ellers ville jeg nok tatt en tur/tlf til legen. [:)] Lykke til! 

Hvis det er purelan er den super men den er ganske hard om den er kald,er den "varm" så blir den mykere og er lett å smøre på![:)]

dette hørtes ikke bra ut... jeg hadde litt såre brystvorter på starten, smurte med mm og lot det luft tørke. de selger sånn som du kan ha utenpå brystene når du ammer , du har kanskje prøvd .? masse lykketil.

er nok feil amme stilling  og  mulig noe sopp i tillegg han har hatt noe hvitt i munnen som er borte så si nå.

feil ammestilling fordi gullet mitt  sutter bare på nippelen og uansett og jeg tvinger han til og slutte å suge og gir han ny sjanse så er d  d samme heile veien   men d har han hatt hele veien i periodevis så går vel over men er jo så sabla vondt[:(]
er purelan jeg har men syns d er så vond men prøver og varme den mellom fingeren før jeg smører den på nå for og gjør den mykere..er så vondt  bare jeg kommer borti nippelen [:'(]

hmm ja kan jo ta meg turen ned  på onsdag da er  åpen dag der nede..men har han stramt tunge bånd... da burde d  hvert problem hele tiden da...dette skjer bare periodevis. men skal høre me HS om sopp og tunge bånde for sikerhet skyld .. er ikke helt klar for og slutte og amme enda

Høres ut som sopp siden ungen din har litt trøske og. Men jeg kan trøste deg med at dette går over. Jeg hadde såre brystvorter, blødde, og det var rett og slett helt j..... å amme. Det var helt grusomt, prøvde med sånn "silikontut" utenpå brystvortene,.men følte ikke det hjalp så mye.Fikk betennelse, sopp og det som var. Smurte med tusen kremer.

Jeg og pumpet meg da det var myyye bedre, for snuppa mi gapte ikke nok over brøstet..pumpa og gav på flaske til hun var 2 mnd. Det var egentlig en lettelse og pumpe for det gjorde ikke vondt(brukte medela eletrisk pumpe)Men dette var jo meget travelt, så jeg tenkte enten gir jeg opp eller så prøver jeg en siste gang. Den gangen jeg turte å prøve igjen gapte hun som bare de, og amminga har gått supert etter det..*kjempestolt* for de er jo kos å amme og!

Så viss du ønsker å amme, så vil det bli bra...brystvortene mine såg ut som råe kjøttkaker, og jeg trodde aldri det kunne ordne seg. Men vips- nå er de fine og jeg og prinsessen koser oss med ammingen.
Men ungene er jo såpass gamle nå, og du skal ikke amme for enhver pris. Barnet merker om du stresser og har det vondt. Da suns jeg du skal følge hjertet ditt og gjøre det du suns er best for deg!! Ingen skam å begynne å gi fast føde og mme [:)]

God bedring og lykke til!!

Høres ut som du har fått sopp. Det hadde jeg, og det gjorde at jeg fikk brystbetennelse.

Finn ut av det fortest mulig. Vanlige salver gjør det nemlig bare værre. Eneste som hjelper er Mycostatin salve til deg og mixtur til barnet. Du må ha resept fra legen for å få det.

ringte hs fikk beskjed om å ha naturell youhurt på puppene og i munnen hans hehe

Back
Topp