AAUU!!!

bls

Glad i forumet
Åh, æ har så ont i brøstvortan, d e sånn at æ grue mæ til han ska spise, han har bynt i d siste me at han ska snu sæ me vorta i munn så han riv jo å slit i den, lure på om d e dærfårr æ e så sår, har sår på begge vortan, klare næstn ikke å være borti dæm.. :(
Nån tips mot ka æ kan jøre?

stakkar deg!!! er så vondt når d røsker og drar!![:@]
gå på apoteket og kjøp deg lanolinsalve..trur d hette d...og brystskjold!!
brystskjoldet funker bra!! ha d på under amming.. medela r merket og dei har i 2str..
og det finnst eit type skjell...slik som du finn på stranda...som er gode å ha på mellom ammingene..beskytter brystvorta slik att ingenting kjem borti !!
hukser ikkje ka den typen heitte..r spisse og litt små..
noen apotek har d,eller gå på stranda og plukk sjølv[;)]

Uff da ... det er ikke godt!
Her gikk de verste smertene v/ amming over før påske heldigvis, men siste dagene har det tatt seg opp igjen litt... Skal til legen neste uke så får vel nevne det for han da kanskje ... Kjenner til det med at barnet snur seg ja. Min gutt gjør det mest om natta når vi ligger i senga og ammer.
Håper det ordner seg for deg! Har foresten lest at man skal være forsiktig med bruk av skjold ... kan bli vanskelig å få til vanlig amming etterpå. Mitt tips er at du kanskje spør om hjelp på f.eks helsestasjonen før du tyr til skjold [;)] 
Ha en fin dag og beskytt puppene mot skummel vår-trekk! Betennelse kan umulig være godt ...

meinte self purelansalve!!!  synst både brystskjold og å smøre morsmjelk på funker bra !!!

tusen takk fårr alle svar..skal prøve alt nu, fårr d jør så sinnsykt ont, sitt me tåra i øyan når han spis ;( men æ fant ut at d va kanskje ikke så lurt å la puppan luft tørke når æ sku henge opp gardinan, fårr da hadde nok naboan fådd sæ en go latter...tihi...

jeg sliter med det samme!! bruker sånne albueskjell om dagen og går toppløs om kvelden.ligger også med bar overkropp om natta.... har sånn lanolinsalve men den funker ikke for meg....har slitt med det siden han ble født.har kun vært bra i peroder dessverre.håper jeg blir ferdi med det snart..håper det går over fort med deg også![:)]

Det finnes en salve mot såre bryskvorter, husker ikke navnet men det er en øyesalve som du smører på. De vet nok hva den heter på helsestasjonen eller på barselavd. Lykke til[;)] Håper du blir fort god, det skal jo være en kosestund å amme ikke at en skal grue seg[:)]

Æ har heldivis ikke vært mye plaga, kunn i starten å nu da..
prøvde skjold i dag, å d jalp litt, va grejt å bruke d når æ va melkesprengt så han ikke kasta sæ over puppen, å da når han hadde spist en stun så tok æ skjolde bort å da jor d ikke så kjæmpe ont...

Back
Topp