AARGH!!!!Få egg? (oppdatert)

mila76

Betatt av forumet
[:)]Nå skal vi snart hente ut egg..Har nå tatt sprøyter i 10 dager..Måtte øke dosen siste 3 dager fordi det var få egg...I dag igjen sa legen at de 2 jeg hadde har blitt store men det er 2 til som er fortsatt litt små.Han vil at jeg skal fortsatte med sprøyter 2 dager til som at vi kan kansje få ut de 2 andre også..Jeg begynte med det minste dose i 6 dager før de økte dosen og legen mente at neste gang vet de at jeg må begynne med høyere doser..Jeg vil jo ikke tenke at det kan bli en neste gang!!!Synes alt er så urettferdig!!!Det må vel være vår tur nå...Selv om dette er første førsøk men vi har vel prøvd i over 2 1/2 år nå!!!Er det noen andre her som har ikke fått ut så mange egg men klart å lykes?Vi skal ha ICSI siden mannen har dårlig kvalitet..Jeg er 30 og de har ikke funnet noe galt hos meg.

Hi igjen jenter!Da skal jeg gi dere en oppdatering[;)]

Det har vært en spesiel dag i dag.Fra å være nervøs,livredd til å være litt lettet og fortsatt håpfulle...
Vi tok blodprøver i morges og hadde ul på ettermiddagen.Når vi kom inn så var det vår vanlig lege og en ekstra lege i tillegg til sykepleier som var der.Legene så bekymret ut...De sa at estrogen verdi på blodprøver har steget veldig mye...utrolig mye...De sa at jeg har antagligvis blitt veldig,veldig overstimulert[&:] Og det skjønte ikke hvordan det kunne skje siden de har vare økt dosen litt i bare 4 dager..Men så når de så på skjermen så var jeg overhodet ikke overstimulert..Det har kommet flere egg men de fleste var små.De mente at det vår 3-4 stor og fine og vi kan kansje håper å skvise utt 4-5 gode om vi var heldige.Det er ikke så veldig bra men jeg er glad at det er hvertfall mer enn to[:)]
Når jeg skulle kle på meg(fortsått naken nedentil) så kommer det en annen lege som hadde hørt om dette mysterium om min estrogen verdi..Han hilser på meg(jeg sto og var forsatt naken) og ville også ta en titt på eggstokene mine..3 leger står og diskutere også kommer den fjerde og hilser på meg mens jeg er på stolen med bena spredt!![:-][X(][>:][:)][&o]
Litt av en situasjon..Heldigvis var det hun snille sykepleieren som fortalte meg at det var ikke noe farlig og jeg kunne ta det helt me ro...[:)] Jeg er fortsått veldig førnyød med Riksen men dette i dag var litt pinlig.[&:]
Helt til slutt så fikk jeg endelig kledd på meg og vi konkluderte at vi setter eggløsningsprøyter i kveld og egguthenting blir på fredag.Vi ringer inn på lørdag og insetting blir på søndag.

Vi håper selvfølgelig på det beste...Jeg er veldig positiv i dag..Skal oppdatere dere litt mer på fredag[;)]

Takk for oppmuntring som jeg har fått av dere...Dere er så grei!!!

Jeg hadde bare to store poser mot slutten og endel små, de økte dosen hos meg også og det hjalp så de hadde tre store poser når jeg var til uttak. Fikk bare ut tre egg og var superskuffa og trodde aldri i verden at det skulle gå, men alle tre ble befruktet så nå har jeg en liten spire i magen og to i fryseren;)

Hei [:D]
Jeg er 35 og tok ICSI nå i april....Venter nå tvillinger i januar.
Jeg fikk heller ikke fram noe særlig med egg... Men for å si det sånn etter jeg tror det var nærmere 14 dgr på sprøyte og x antall legebesøk klarte jeg å skvise fram seks egg. Jeg var kjempeulykkelig fordi jeg trodde man skulle få tyve egg liksom... Men trøstet meg med at det trengtes jo forsåvidt bare ett...
Så to dager etter egguthenting(som jeg aldri trodde skulle skje) hadde de befruktet "alle" seks og de satt inn to, og endelig etter fire år kunne jeg endelig få et positivt svar på en grav test.
Men midt oppe i sprøyter og legebesøk annenhver dag, så fikk jeg også beskjed, fra en drittsur lege om at dette "ikke var liv laga" det kunne hende jeg aldr fikk noen unge i det hele tatt.Jeg gikk hjem å grein til neste gang hvor jeg fikk en annen lege og beskjed om at det var egg der og ikke noe å bekymre seg for.
Så ikke bekymre deg du, det ordner seg, min dose økte til over dobbel!! Ha troa iallefall, det tror jeg hjelper, at en er bevisst "risikoen" for at det ikke går,  men positiv.
Masse masse lykke til!!

Hvis du stikk inn på ønskebarn     onskebarn.no    og ser, vil du finna folk som har vorte gravide etter over 25 egg, og folk som har vorte det med eitt. Det er kvaliteten på egget som er viktig.

Dei seier at ofte går mengda ut over kvaliteten.

Sjølv hadde eg 8, 8 og  12 egg på mine fosøk. Det vart ingen barn.

Ved ED forsøket hadde donor 26 egg, trur eg det var. Det vart tvillingar av dei to eg fekk inn. 6 på frys. Så der var det mange som gjekk vekk.

Så antall egg synes lite vesentleg. Men det er klart, ein håpar på mange så det er litt å velja i og kanskje eit søsken på frys og.

Lykke til i alle fall. Og hugs at det er berre eitt gullegg du treng for å få deg ein gullunge.

Sprø

Kjære mila76, jeg kan bare slutte meg til det de andre sier her. Hadde første icsi-forsøk i mars og fikk bare ut fire egg. Ett var umodent, men tre var perfekte, så to ble lagt på frys og ett ble satt inn. Jeg ble dessverre gravid utenfor livmoren, så det gikk ikke bra, men det hadde ingenting med kvaliteten på egget å gjøre.

Har også hørt at kvantitet av og til kan gå utover kvalitet når det gjelder dette, så det er ingen grunn til å fortvile!

Masse lykke til! Det er en spennende tid du har foran deg! Ett tips kan være å gjøre hyggelige ting som får deg til å fokusere på noe annet særlig den siste uken før du skal teste. Jeg holdt på å bli gal av å vente sist! Nå skal jeg snart ha fryseforsøk og da har jeg tenkt å avtale kafé, kino og turer med venninner slik at jeg får noe annet å tenke på! Det tror jeg er bedre for meg, men det er jo individuelt hva man føler for selvsagt. (Skulle bare ønske noen hadde sagt det til meg første gangen for jeg ble helt apatisk og deppa av den ventingen. )

Håper alt går bra for deg! Krysser fingrene for alle her inne! Lykke til alle sammen! [:)]

Klem fra marimari

Ja, det er som Sprø sier; du trenger bare ett gullegg. Ved andre forsøk ICSI fikk de ut 15 egg, 12 var bra, 4 ble befruktet, 2 var gode nok til å settes tilbake, et gikk til grunne og det siste var lille Frida.
Ønsker deg masse, masse lykke til.

Takk...Skal prøve å være positiv men etter så pass mange negativ tester og nedturer er det ikke så lett.[:(]..Vi har holdt hele prossesen til oss selv og jeg føler meg veldig alene av og til..Mannen min prøve så godt han kan men det er bare så mye han kan gjøre..Vi bestemte oss for å ikke fortelle venner fordi dessverre har vi en vennegjeng som er veldig naive og veldig kritisk mot barnløshet og prøverørsbarn..De kan vel aldri skjønne når de ikke er i situasjonen selv.Glad for å kunne få ut litt frustrasjon her til dere som forstår bedre hva vi går gjennom.Takk jenter..

Når jeg skulle ta ut egga, så var det 21 eggposer som var modne. Jeg tenkte at YES, etter 4 år så blir det noe av dette! Men etter at de hadde tømt eggposene så var det bare 3 egg, MEN bare et som ble perfekt befrukta. Det ene av de to andre var bare eggeskall og det siste delte seg altfor sakte.

Men hos oss var det meg det var noe "galt" med. Jeg får ikke el. Derfor mener jeg at så lenge de får fram noen eggposer hos deg som alt stod bra til med, er jeg ganske sikker på at alt går bra. Er jo bare et egg som skal til[;)]

Hei, jeg fekk ut 6 egg hvor 5 ble befruktet. Da jeg skulle sette inn egg så viste det seg at det var kun det ene egget som klarte seg. SUPEREGGET!!! Nå er jeg gravid etter 1. forsøk i uke 14 [:D].
Ønsker deg masse lykke til!!

Hei, jeg må bare støtte hva de andre sier - Det er bare snakk om å få ett egg som utvikler seg og fester seg!

Jeg fikk ut fire egg, to ble befruktet og utviklet seg nok til å bli satt inn. Jeg er nå gravid i 26.uke etter 1. ivf forsøk. Føler med deg i tiden som kommer,- det kommer masse opp og nedturer,- men mist ikke håpet!

Lykke til!

Back
Topp