Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Muligens dumt spørsmål, men kan man få dekt noen av utgiftene til barnpass når man har tiltak på AAP som gjør at man er avhengig av barnehage eller dagmamma?Fuglen skrev:
Stønad til barnetilsyn
Hvis du må leie hjelp til pass av barn fordi du deltar på arbeidsrettet tiltak eller er under utredning i forkant av tiltak, kan du få stønad etter faste satser.
Du kan få stønad til pass av barn under ti år. Du kan også få stønad til barn over ti år og familiemedlemmer dersom de på grunn av sykdom, skade eller lyte må ha kontinuerlig pleie og/eller tilsyn.
Du kan bare få stønad til barnetilsyn for egne barn, det vil si biologiske eller adopterte barn.
Dersom du, annen forsørger eller barnet mottar annen trygdeytelse til samme formål, vil du ikke kunne få stønad til barnetilsyn.
Du må søke og legge ved dokumentasjon på utgifter til barnepass... Finner søknad på www.nav.no :)Tusen takk for svar, Pearl.Fuglen skrev:
Hm. Når det gjelder NAV er jeg superskeptisk. Tror ikke på det før pengene er på konto. (Har tidligere opplevd å få beskjed om at jeg har rett på noe, søkt og fått godkjent, og så fått beskjed 6 måneder etterpå om at det var feil - og fått et enormt tilbakebetalingskrav(90.000)).
Vil dette si at man søker om å få dekt dette i etterkant, eller er et dokument fra barnehagen som bekrefter plass og pris nok?
Får man dekt hele summen? Har i perioder behov for barnetilsyn hver dag hele uka.
Og kan man få dette dekt selv om mannen er i full jobb? (innbiller meg at det kanskje har noe å si).
Noen som vet?
Satsene gjelder fra og med 1. januar 2012
|
Ytelse
|
Sats per dag
|
Sats per måned
|
|---|---|---|
| Tilsynstillegg, første barn | 97 kr | 2 102 kr |
| Tilsynstillegg, øvrige barn | 52 kr | 1 127 kr |