AAP og meldekort

turboquattro

Forelsket i forumet
sender meldekort på nettet. under din side arbeid, meldekort og sist innsendte meldekort så står det ferdig beregnet og summen. er det denne summen man får utbetalt? eller trekker dem skatt av denne summen?

når jeg mottok individstønad så fikk jeg alltid denne summen utbetalt men mulig det er annerledes med AAP.

og får man etterbetalt AAP ifra søknadsdatoen eller åssen er det?

vet ikke åssen det er med etterbetaling, men tror skatten allerede er trekt og at dette er endelig beløp :)

De trekker skatt av det, ja. Tror det er litt forskjellig praksis om man får etterbetalt fra søknadsdato eller om man får fra den datoen man begynner å sende meldekort.

Husker ikke helt men det står mer utfyllende på mine utbetalinger :-)

De trekker skatt av det, ja. Tror det er litt forskjellig praksis om man får etterbetalt fra søknadsdato eller om man får fra den datoen man begynner å sende meldekort.

det har dem aldri gjort av den summen som har stått der når det gjelder individstønad hvertfall. trekker dem skatt av det så blir det ikke igjen noe jeg får utbetalt hvertfall.

Hos meg har de alltid trukket skatt av den summen som står til utbetaling. Individstønad har jeg aldri hatt, men kan hende det er en annen ordning med. Får jo håpe de ikke trekker deg for skatt om du får veldig lite utbetalt da. Det er jo greitt å kunne leve av det man får. :-)

Hvis nav skylder deg penger du ikke har fått, får du etterbetalt.
jeg fikk nettopp etterbetalt nesten 50,000 kr i AAP:)
Summen det står på siden din er FØR skatt, men man skatter veldig lite.
Jeg skatter 1200 kr i mnd, og det er ingenting..

håper det hvertfall for ellers blir det ikke mye igjen. da er det mindre enn jeg fikk i individstønad.

individstønad er ikke mye og skryte av, får det nå selv..

Hvis nav skylder deg penger du ikke har fått, får du etterbetalt.
jeg fikk nettopp etterbetalt nesten 50,000 kr i AAP:)
Summen det står på siden din er FØR skatt, men man skatter veldig lite.
Jeg skatter 1200 kr i mnd, og det er ingenting..

regnet på det nå og hvis det stemmer at minstesats er 2 x grunnbeløpet + barnetillegg (jeg får for 4 barn) så er det 196415 kr. delt på 12 så er det 16367 kr. og da kan det umulig stemme at jeg kun skal få 14800 kr i mnd før skatt.

nei men jeg fikk mere der enn jeg får nå hvis dem skal trekke skatt på den summen som står nå.

Ok får virkelig håpe at de er ferdig med å trekke skatt da :)

regnet på det nå og hvis det stemmer at minstesats er 2 x grunnbeløpet + barnetillegg (jeg får for 4 barn) så er det 196415 kr. delt på 12 så er det 16367 kr. og da kan det umulig stemme at jeg kun skal få 14800 kr i mnd før skatt.

Jeg får 13000 kr før skatt, og det er med 2 barnetillegg. Barnetillegg utgjør ikke mye.. jeg får minstesatsen.
Jeg får utbetalt 11800.

Jeg får 13000 kr før skatt, og det er med 2 barnetillegg. Barnetillegg utgjør ikke mye.. jeg får minstesatsen.
Jeg får utbetalt 11800.

da er hvertfall ikke aap 2 ganger grunnbeløp som jeg har fått høre. er minstesats jeg får å så da får jeg vel ca 1000 kr mere enn du får i mnd.

da er hvertfall ikke aap 2 ganger grunnbeløp som jeg har fått høre. er minstesats jeg får å så da får jeg vel ca 1000 kr mere enn du får i mnd.

Du får ca 800 kr pr barn etter hva jeg har forstått.. 27 kr pr dag pr barn. 1600 kr mer enn meg da:)

Jeg har aap,minstesats. Barnetillegg for ett barn. Får utbetalt 11 200 i mnt ca.
Og AAP er grunnbeløp x2 som er minstesats, og så ev. barnetillegg.

Jeg har aap,minstesats. Barnetillegg for ett barn. Får utbetalt 11 200 i mnt ca.
Og AAP er grunnbeløp x2 som er minstesats, og så ev. barnetillegg.

men den summen hadde vært 16367 kr i mnd før skatt for min del. så åssen dem får til 2 ganger grunnbeløpet + barnetillegg når det jeg får er 14800 kr før skatt (hvis dem trekker skatt av den summen). blir med andre ord en overraskelse hva jeg får på mandag. :p

Hva er det grunnbeløpet dere snakker om ?

sender meldekort på nettet. under din side arbeid, meldekort og sist innsendte meldekort så står det ferdig beregnet og summen. er det denne summen man får utbetalt? eller trekker dem skatt av denne summen?

når jeg mottok individstønad så fikk jeg alltid denne summen utbetalt men mulig det er annerledes med AAP.

og får man etterbetalt AAP ifra søknadsdatoen eller åssen er det?

De trekker skatt av det som er ferdigberegnet :p På meg står det sekstusennoe,men får ut rett over fem tusen... :p

Og du får etterbetalt fra søknadsdato ja.

Sent from my GT-P5110 using BV Forum mobile app

Back
Topp