aap og gravid

Maagnolia

Andre møte med forumet
Jeg har innvilget aap til november 2013 og har termin januar 2014.
Reagerer de på Nav på at man har blitt gravid mens man får aap, og hvordan gjør jeg det rent praktisk når jeg da ikke vil motta penger i to-tre mnd fra nov til januar? Kan jo ikke søke jobb høygravid helelr, akkurat!
Eller vil jeg få innvilget aap et par mnd til... Jeg er under behandling. Håper ikke saksbehandleren min blir sur :(
Noen med erfaring?

Arbeidsavklaringspenger? - det teller vel som vanlig inntekt? - så lenge du har hatt aap i 6 av de ti siste mnd permisjonen begynner så skal det gå bra.. =) ikke noe problem , kan jo hende du ender opp å må sykemelde deg også, og det kan du jo være til permisjonen starter.. og det teller også som vanlig inntekt =)

Syns du burde høre med saksbehandleren din slik at du slipper å gå på sosialen i de mnd.... :/ De burde jo kunne utvide aap'en de mnd. Det er jammen meg bra at de har endret reglene sånn at man tjener opp til svangerskapspermisjon når man går på aap. Det gjorde man ikke når jeg var gravid med førstemann,så da måtte vi trikse det til sånn at jeg gikk fra attføring til rehabiliteringspenger. Nå er jo alt under aap :)

man kan vel i utgangspunket begynne permisjonen 12 uker før , så det kan jo være en løsning det og .. du kan chatte med dem via nav sine sider =)

Det er ikke uvanlig at AAP blir forlenget, man kan gå på det i 4 år før stønaden bortfaller.
Hvis du har et behandlingsopplegg som går til nov-13 så er det ikke utenkelig at du uansett bør ut i en form av avklaring av dagens arbeidsevne, enten via tiltak i ordinær virksomhet eller skjermet virksomhet (ren avklaring). Da vil jo AAPen din måtte forlenges.
Nå er jo selvsagt alle saker forskjellige og det kommer jo an på hvor arbeidsfør du er etter november, og hva din behandler/lege sier :)

E har gått på aap nå i 7-8 år. Blir forlenget etter kvær "stopp". Da e gikk gravid i 2009/10 så fikk e ha aap t e fødte i februar så ble det stans i over 1 år da de ikke gjaldt som gyldi lønn, samt at e fikk beskjed om å begynne å jobbe 6 uker etter fødsel hvis e sku få i gang aap. Noe e nektet da e ammet og fikk ene hofta delvis ut av ledd under fødsel så klarte knapt å ta meg av ungen de første 13 ukene før e fikk dyttet den på plass igjen.

Back
Topp