AAP og ekstra inntekt

Gollemor

Forumet er livet
VIP
Det er vel to ting som ikke er forenelig, vel?

Jeg har aap, og tar opp fag fra vgs samtidig med behandling. (Alt gjennom nav).
Har minste utbetaling av aap.

Nå har jeg tilbud om en bitteliten jobb (bare for å komme ut av huset), og jeg lurte på hvordan lønn regnes ut da. 
Blir hvert øre av det jeg tjener trukket fra aap? Eller kan jeg tjene så og så mye før de trekker fra noe?

Jobben tar jeg lell, altså :) Jeg trenger å få luftet meg litt!

du skriver jo meldekort så år du skriver da at du har jobbet en dag da får du vel ikke penger fra nav den dagen for de betaler vel 7,5 time daglig nav også, jobber du bbare 3 timer den dagen da trekekr de vel fra de 3 timene trur jeg men er ikke helt sikker

Du krysser av på meldekorte den dagen du jobbet og så skriver du antal timer så blir dette minusert på AAP

Ok.. men da kan det faktisk hende at det ikke er lurt å jobbe i tillegg da!
Hvis timelønna på jobben er lavere enn "timelønna" til nav.

Hvis det er slik at de trekker timer, og ikke kroner og øre.
For på meldekortet føres jo bare tid, ikke penger.

Sært.

Gollemor skrev:

Sært.

du fpr jo mer i timen å jobb da for nav betaler ikke mye ut så det vill jo lønne seg og jobbe for når man får penegr av nav er det 66% av det man hadde tjent i jobb og minste sats på nav er jo ikke mye er vel 115-120 kr timen elelr noe

*Frk.Mamma skrev:

Gollemor skrev:

Sært.

du fpr jo mer i timen å jobb da for nav betaler ikke mye ut så det vill jo lønne seg og jobbe for når man får penegr av nav er det 66% av det man hadde tjent i jobb og minste sats på nav er jo ikke mye er vel 115-120 kr timen elelr noe

Men jeg må skatte 50% på denne jobben vel? for NAV blir hovedinntekt. Er det ikke sånn?
Og da blir det helt sikkert mindre inn enn ved bare aap.

Gollemor skrev:

*Frk.Mamma skrev:

Gollemor skrev:

Sært.

Men jeg må skatte 50% på denne jobben vel? for NAV blir hovedinntekt. Er det ikke sånn?
Og da blir det helt sikkert mindre inn enn ved bare aap.

50% nei. ja nav er hovedinntekt ja men på den andre jobben skatter du litt mer men ikke 50% jeg gr over på arbeisledighets tryggd nå og da trekker nav etter tabell, men så skla jeg jobbe på butikken her annenvær lørdag da trekker de 36% skatt

Gollemor skrev:

Nå har jeg tilbud om en bitteliten jobb (bare for å komme ut av huset), og jeg lurte på hvordan lønn regnes ut da. 
Blir hvert øre av det jeg tjener trukket fra aap? Eller kan jeg tjene så og så mye før de trekker fra noe?

jeg jobber 50% i tillegg til AAP, dette er det nav som har hjelpt meg å få til (eller fikk bytta jobb innenfor samme kommune, så slik sett var det vel kommuna som var behjelplig, men nav betalte for meg i en overgangs periode når jeg var på arbeidstrening)
men skriver jo meldekort hver 14 dagda krysser jeg jo av de dagene jeg jobber, da får jeg ikke AAP disse dagene, men så får jeg AAP de dagene jeg ikke jobber. men mener der er noe at jobber jeg mer enn så og så masse så kan de redusere dagssatsene mine (altså får lavere utbetaling pr dag enn om jeg ikke jobber ekstra) lurer på om grensa går på rundt 60 % men er ikke helt sikker!

Strikkeguri skrev:

Gollemor skrev:

jeg jobber 50% i tillegg til AAP, dette er det nav som har hjelpt meg å få til (eller fikk bytta jobb innenfor samme kommune, så slik sett var det vel kommuna som var behjelplig, men nav betalte for meg i en overgangs periode når jeg var på arbeidstrening)
men skriver jo meldekort hver 14 dagda krysser jeg jo av de dagene jeg jobber, da får jeg ikke AAP disse dagene, men så får jeg AAP de dagene jeg ikke jobber. men mener der er noe at jobber jeg mer enn så og så masse så kan de redusere dagssatsene mine (altså får lavere utbetaling pr dag enn om jeg ikke jobber ekstra) lurer på om grensa går på rundt 60 % men er ikke helt sikker!

hvis en klarer å jobbe mer en 50% så kan de stoppe AAP, ut fra det jeg fikk høre, så hvis en klarte å jobbe 55% så hadde en ikke krav på AAP ut fra det jeg forsto på de på nav her

Back
Topp