AAP - Noen som har peiling

Jippi

kommende tobarnsmor :)
Ser det er mye om AAP om dagen, men jeg har ikke peiling på hva det er..

Hvem er det som begynner på arbeidsavklaringspenger?
Hva er grunnen til det?
og hva går det egentlig ut på?

AAP har overtatt for attføring, så det går i bunn og grunn ut på det samme som det gjorde.

fru Tronrud skrev:
Ser det er mye om AAP om dagen, men jeg har ikke peiling på hva det er..

Hvem er det som begynner på arbeidsavklaringspenger?
Hva er grunnen til det?
og hva går det egentlig ut på?

AAP er satt sammen av det som hett rahabilitetspenger, omskolering,tidsberegnet ufør , mener også arbeidsledighetstrygd går under det også

En må nå normalt gå på AAP før en evnt kan få ufløre trygd. Er derfor mange ting som blir inn under et som jeg tror også gjør at det blir mange mørketall i forhold til å ha riktig antall arbeidsledige, hvem som har tidsberegnet ufør og de som omskolerer seg for å evnt komme ut i en annen jobb.
Slik som jeg har gått snart 3 år på aap, først så var det mye oppfølging forskjellige arbeidsutprøveinger, avgjøresler om jeg kunne omskolerer eller ikke.
For å ha AAP så må en følge et opplegg som nav ,du og evnt lege har lagt opp for å se om en kan komme ut i jobb
En må også sende mld kort som arbiedsledige må selv om de ikke ska ut i jobb
Nå så sier ho som er min kontaktperson på nav at jeg i teorien har det som hetter tidsberegnet uføre, siden jeg har gått i 3 år uten at helsen har blitt bedre,

Så en kan si at det er mange forskjelige skjebner under et takk hos nav som igjen kan gjøre det vanskelig for de som alt slitter med helsa om å kunne vite hva en ska gjøre og hvordan en ska klare å følge om det som ska følges opp ved å gå på AAP.

Back
Topp