3gutter-ennsålenge
Forumet er livet
hvor lang tid tok det fra dere leverte søknaden til pengene var på konto? De lova meg at jeg skulle få pengene før jul, hu skulle kjappe seg. Så da lurer jeg på hvor lang tid ca det tok for dere? [;)]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Furteguri og sønn
Gaad, håper ikke det tar såå lang tid. da blir det en kjip jul. Men håper hun klarer å få det gjort til julen.
Er litt teit at søknaden må sendes til oslo, så skal Nav i larvik/vestfold behandle den.. [8|]
Gaad, håper ikke det tar såå lang tid. da blir det en kjip jul. Men håper hun klarer å få det gjort til julen.
Er litt teit at søknaden må sendes til oslo, så skal Nav i larvik/vestfold behandle den.. [8|]
ORIGINAL: Looney
Grunnen til at den sendes til Oslo er at den skal scannes da, og den er i systemene hos saksbehandler dagen etter den sendes. Alt if orhold til arbeid og aktivtet skal scannes fordi NAV skal over til elektronisk arkiv.
Hos oss må man etter levering av søknad innkalles til en arbeidsevnevurdering sammen med saksbehandler, og man må ha levert en oppdatert legeerklæring. Så fullfører saksbehandler vedtaket i etterkant. Når saksbehandler har fattet vedtaket så sendes det via datasystemer til NAV forvaltning for å gjøre selve pengevedtaket, og det kan ofte ta litt tid.