AAP, hvor lang tid tok det ?

3gutter-ennsålenge

Forumet er livet
hvor lang tid tok det fra dere leverte søknaden til pengene var på konto? De lova meg at jeg skulle få pengene før jul, hu skulle kjappe seg. Så da lurer jeg på hvor lang tid ca det tok for dere? [;)]

Gaad, håper ikke det tar såå lang tid. da blir det en kjip jul. Men håper hun klarer å få det gjort til julen.
Er litt teit at søknaden må sendes til oslo, så skal Nav i larvik/vestfold behandle den.. [8|]

ORIGINAL: Furteguri og sønn

Gaad, håper ikke det tar såå lang tid. da blir det en kjip jul. Men håper hun klarer å få det gjort til julen.
Er litt teit at søknaden må sendes til oslo, så skal Nav i larvik/vestfold behandle den.. [8|]

det må du bare belage deg på (holmestrand her)

jeg husker at jeg måtte ringe å mase en del...da jeg gikk over fra sykepenger til rehabiliterings penger (som det hette før, nå AAP) og måtte omtrent grine meg til pengene jeg hadde krav på (hadde da gått uten penger fra nav en mnd eller 2....) sa klart fra om at kaansje jeg selv kunne leve på luft å kjærlighet, men det gikk ikke ann å betale regninger med luft og kjærlighet, og da ordnet det seg ganske raskt...
vet jeg sendte søknad i desember (skulle gå over på rehabpenger/AAP egentlig i slutten på februar) men tror ikke jeg fikk noe før slutten på mars eller april. ( dette var i fjor mener jeg på)

Takk for svar, håper hu klarer å holde det hu lover.. [;)]

Her gikk det ganske fort, 1-2 mnd, men jeg fikk avslag først da, pga av mangler i legeerklæringen.

Grunnen til at den sendes til Oslo er at den skal scannes da, og den er i systemene hos saksbehandler dagen etter den sendes. Alt if orhold til arbeid og aktivtet skal scannes fordi NAV skal over til elektronisk arkiv.

Hos oss må man etter levering av søknad innkalles til en arbeidsevnevurdering sammen med saksbehandler, og man må ha levert en oppdatert legeerklæring. Så fullfører saksbehandler vedtaket i etterkant. Når saksbehandler har fattet vedtaket så sendes det via datasystemer til NAV forvaltning for å gjøre selve pengevedtaket, og det kan ofte ta litt tid.

1mnd
har hørt kommunen jeg bor i er den kommunen som gir fortest svar på slike ting

ORIGINAL: Looney

Grunnen til at den sendes til Oslo er at den skal scannes da, og den er i systemene hos saksbehandler dagen etter den sendes. Alt if orhold til arbeid og aktivtet skal scannes fordi NAV skal over til elektronisk arkiv.

Hos oss må man etter levering av søknad innkalles til en arbeidsevnevurdering sammen med saksbehandler, og man må ha levert en oppdatert legeerklæring. Så fullfører saksbehandler vedtaket i etterkant. Når saksbehandler har fattet vedtaket så sendes det via datasystemer til NAV forvaltning for å gjøre selve pengevedtaket, og det kan ofte ta litt tid.

Men da er det saksbehandlern min som behandler hele greia. For hun har legeerklæringen min alt det, sendte med kopi også. Og kopi av at jeg er under behandlig hos søndre vestfold dps.. Men hun skulle prioritere meg siden hun forsto det økonomiske dilemmaet vårt. Larvik er som regel kjappe har jeg hørt. [;)] Satser på at hun holder det hun lover da. [:)]

Back
Topp