Aap går ut. Hjelp?

Knask

Elsker forumet
Håper noen har vært i lignende situasjon og kan hjelpe meg litt:)
Jeg har gått på AAP snart 1 år nå, pga helsemessige årsaker. Har klart å komme meg litt ut i jobb igjen, ca 40%.
Kom plutselig på nå idag at det nærmer seg 1 år på vedtaket, så sjekket i papirene mine om eksakt dato og det er 14 dager til vedtaket går ut!!
Hva gjør jeg nå?
Er det legen som sender inn søknad eller er det jeg?
Ringer nav på mandag da.
40% jobb er det jeg klarer for øyeblikket, ikke sjans til mer sånn helsen er nå. Håper selvsagt å klare mer etterhvert, men må ta tiden til hjelp..

NAV har ordnet forlengelser for min del. Går selv på AAP.
De ber meg om å hente inn opplysninger fra diverse leger hvis de trenger det.
Men ellers ordner de resten.

Ok, takk for svar:)

Men burde jeg ikke hørt noe fra nav nå? Siden det bare er 14 dager til vedtaket går ut?
Passer fint at jeg har fått ny lege nå 1/9 dom jeg ikke har vært hos da..

Ta kontakt du. Det er de som forlenger vedtaket. Min mann har gått på AAP i 4 år nå.

Ja , skal ringe på mandag:)
Men ble plutselig veldig stressa nå ikveld når jeg fant ut at det går ut om 14 dager :O

Jeg har gått på AAP i flere år nå, og har bare trengt å søke på nytt etter mammapermisjon. Ellers har alt gått automatisk. Men det er Nav, og jeg ville heller ha tatt en telefon for mye enn for lite.

Du skal ha en aktivitetsplan som er en avtale mellom deg og Nav om hva du skal gjøre. Behandling og/eller arbeidsrettede tiltak. Det er denne planen som styrer AAP'n. Hvis planen går lenger enn vedtaket ditt, så vil det bli forlenget. Hvis ikke, så må du ha ny plan for å få AAP videre. Sånn er det hvertfall i vårt fylke.

Back
Topp