Aap etter foreldrepenger?

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Noen som vet noe om dette?
DERSOM man skulle gå ut i Aap etter foreldrepenger, vil da Aap beregnes etter dekning av foreldrepengene?
Så om man velger 80% foreldrepenger, vil AAp vil 66% av de 80%?
Eller beregnes det på grunnlag av 100% lønn, uavhengig av hva man valgte i foreldrepenger?

Tusen takk for svar! :-)

Har du Aap nå?
For du tjener deg opp en ny sykemeldingsperiode om du ikke blir sykemeldt da du mottar foreldrepenger,
Og da får du nye 12 måneder med sykemeldingsrettigheter før du mottar aap.
Slik jeg har forstår det så beregnes din aap etter det året med sykepenger. Så går du rett fra foreldrepenger til aap så blir det beregnet 66% av 80% lønn om det er det du har da :)

Har du Aap nå?
For du tjener deg opp en ny sykemeldingsperiode om du ikke blir sykemeldt da du mottar foreldrepenger,
Slik jeg har forstår det så beregnes din aap etter det året med sykepenger. Så går du rett fra foreldrepenger til aap så blir det beregnet 66% av 80% lønn om det er det du har da :)

Jeg gitt rett fra foreldrepenger til AAP. Du må bare søke gjennopptak før det har gått så og så mange måneder. Fikk den samme summen som før. Jeg hadde 100%, men jeg forsto det slik at siden det blir gjennopptak så fikk jeg samme summen. Trengte ingen ny sykemeldingsperiode jeg.

Jeg gitt rett fra foreldrepenger til AAP. Du må bare søke gjennopptak før det har gått så og så mange måneder. Fikk den samme summen som før. Jeg hadde 100%, men jeg forsto det slik at siden det blir gjennopptak så fikk jeg samme summen. Trengte ingen ny sykemeldingsperiode jeg.

Da hadde du nådd aap før du tok foreldrepenger? Jeg fikk nemlig ikke lov å søke om aap fordi jeg hadde tjent opp en ny sykeperiode når jeg tok foreldrepenger, men jeg hadde da ikke nådd maksdatoen helt før jeg gikk ut i permisjon. Da måtte jeg sykemeldes for 12 nye måneder. Er jo greit det, betyr jo 12 måneder med full lønn :)

Da hadde du nådd aap før du tok foreldrepenger? Jeg fikk nemlig ikke lov å søke om aap fordi jeg hadde tjent opp en ny sykeperiode når jeg tok foreldrepenger, men jeg hadde da ikke nådd maksdatoen helt før jeg gikk ut i permisjon. Da måtte jeg sykemeldes for 12 nye måneder. Er jo greit det, betyr jo 12 måneder med full lønn :)
Ja. Men jeg leste hi som at hun hadde aap allerede, men etter å ha lest det en gang til så har hun kanskje ikke det og da blir det jo noe helt annet.

Har du Aap nå?
Nei, sykmeldt nå, fram til permisjon og fødsel.
Men lege har vurdert mulighet for å søke aap.
Men om man får ny sykmeldingsperiode etter permisjon er det jo greit.
Trodde kanskje lege/nav bare kunne bestemme at jeg måtte rett på aap. Men man har kanskje krav på sykmelding først?

Back
Topp