Aaau...

Froya88

Forumet er livet
Noen flere her som har fått forstoppelse/hard mage og vondt i magen i svangerskapet? [8|]
Har både hørt og lest at det kan føre med hos enkelte...
Får så utrolige smerter av og til!! [&:] Pleier å hjelpe litt når jeg får ut noe luft eller kommet på do. Våkner innimellom på nettene også med smerter og samme opplegget..

Måtte bare spørre... [8|]

Har vel Ikkje akkurat hatt forstoppelse, Men har hatt hard mage.....
Har da hatt ganske vondt I magen helt til det har kommet ut.....

[:D]

Ja,nettopp! Vil kalle det forstoppelse det jeg hadde den første uka. Pleier å være på do minst 3 ganger om dagen til vanlig,og i den perioden kom jeg ikke på do på 3-4 dager!! [&:]
Men nå er det litt bedre.. Har hard mage og vondt i magen helt til det har kommet ut. Akkurat som du beskriver det! [;)]
Da er jeg ikke alene,holdt jeg på å si.. Har bare vært litt bekymret innimellom... [8|]

Ja heilt i begynnelsen, men ikkje så gale nå da. Men eg er veldig flink til å forbygge det da[:D] Men eg kan få veldig luftsmerter..

Jeg var også plaget litt med det i begynnelsen, så jeg begynte å drikke mer. Merket at så lenge jeg fikk i meg masse væske, så holdt det seg i sjakk. Jeg drakk mest vann, og annen drikke uten kullsyre, men Biola hørtes lurt ut![:)] 

Jeg har også hatt forstoppelse,det som hjalp meg var biola og svisker[;)]spiste det hver dag en stund[;)]

Ja,da er det nokså normalt [;)] Hadde en liten anelse om det også,men ble bare litt bekymret til tider.. Gjør jo så vondt!!
Fortsetter med biolaen og masse vann,jeg! [:D]

vedlikeholdelse med lactulose fikk jeg beskjed av legen...har funket her hvrtfall, sammen med fiber og mengder vann...

prøv å blande deg en liten skål med havrekli, linfrø og drikkeyoughurt, eller vanlig youghurt... og drikk masse vann. det burde gjøre susen. en kopp med sterk kaffe og litt sjoklade kan også hjelpe, kjenner til problemet. lykke til!

prøv å blande deg en liten skål med havrekli, linfrø og drikkeyoughurt, eller vanlig youghurt... og drikk masse vann. det burde gjøre susen. en kopp med sterk kaffe og litt sjoklade kan også hjelpe, kjenner til problemet. lykke til!

Skal se om ikke jeg kan få prøvd alle disse tipsene fra dere,jeg.. Men kaffe må jeg droppe. Hater kaffe!! [:'(][:D]
Tusen takk for gode tips!! [:D]

Spis mye fiber (grovt brød), drikk masse vann og mosjoner. Det hjelper!

Jaaaaa... Har hatt mye forstoppelse og nå de siste 3-4 ukene er det sånn at bare jeg må fise kjennes det ut som om magen skal sprenge nederst, for å ikke snakke om når jeg må på do... Ømt og sårt nedi der nå. heeeeeelt normalt sa jordmor.... mn au likevel..

kjøp lunelax, den fungerer kjempebra på meg, er ikke avføringsmiddel men setter i gang tarmene, og kan ta ett par deger før den funker. legen på ullevål sa at den var helt ufarlig å bruke under graviditeten.

Jeg har hatt det og det hjalp veldig mye å drikke masse vann, nå føler jeg meg MYE bedre! [:)]
Lykke til [:D]

Prøv LINFRØ!! Det skal hjelpe, men husk å drikk MASSE vann uansett!!

Linfrø kan du bruke i yogurt, frokostblandinger, brød, bare spise de uten noenting..og mer :)

Back
Topp