Aaah... klær!!

Snart3barn

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
Hva går du i av klær nå?

Jeg har noen skjørt jeg hadde store planer om å bruke denne graviditeten. Hatt det på meg noen ganger de siste ukene, men de strammer jo de å!! I dag har jeg gått i en vanlig Cubus kjole og det er en drøm... strammer ingen steder.
Buksene til hm funker noen timer, så må jeg vrenge de av meg, dessuten syns jeg de er lite flatterende på magen.

Går i tights og kjole (løse kjoler/skjortekjoler) - hver dag. Ingenting annet som er behagelig.

Gravidtights har de på HM.

Foreløpig har jeg fått så lite mage at jeg stort sett går i vanlige bukser med strikk i knappehullet, men har kjøpt inn noen vanlige bomullskjoler jeg bruker de kveldene jeg skal noe sted og som jeg planlegger å bruke utover i graviditeten når magen blir større. Det er vanlige kjoler, men enten med høyt liv eller så er de så løse over magen at jeg kan ekspandere godt den veien :D

Jeg går i vanlige klær, men det er ikke særlig behagelig. Problemet mitt er bare at jeg haaater shopping, så har utsatt en tur på kjøpesenteret i mange mnd...:P

Nå har jeg gått all in på komfort [emoji38] Ellos har noen fine leggings i ulike lengder for tjukkaser som meg, og lange t-skjorter eller singleter funker gull. Orker ikke tanken på strømpebukser, men så snart beina har fått en annen farge enn "snøhvit" blir det nok mest kjoler utover :) Med sånne lekre sykkelshortsgreier under, hehe.

Har ikke gått opp i verken velt eller størrelse enda, men merker at det er ubehagelig med stramme klær over magen.

Mammabukser og mammagensere. Har det helt greit med det, men kan sikkert bli litt varmt utpå sommeren. Da blir det kjoler

Mammabukser, mammatopper, cardigans når det er kaldt og joggesko [emoji23] Har noen vanlige topper som passer, men de blir så korte på magen [emoji23] Har funnet frem mammatights og har noen vanlige kjoler som funker og en del mammakjoler/ammekjoler, så blir nok det nå utover om varmen holder seg [emoji4] Også har jeg et par capribukser i sånn "harembukse"-stil, så håper de funker i sommer!

Akkurat nå har jeg bare 3 bukser som passer. Ei mamma bukse fra h&m, ei fra cubus og denne fra vero moda. Skal kjøpe flere av den. Så blir vel en shopping tur når jeg får lønn :)

0e53104ece30f781b6d7a6f366195b19.jpg

Går alltid i kjole eller skjørt, så har fortsatt med det. Mange av de vanlige kjolene mine kan brukes fortsatt, med silkebånd rundt under bysten for å fremheve magen dersom de er vide. Har kjøpt noen gravidestrømpebukser, og handlet tre gravidekjoler på zalando (jeg hater også å shoppe, handler vanligvis brukt, men det er vanskeligere nå), de har godt utvalg.

Jeg går mye i tights, gjerne med en litt lang topp til. Har masse fine topper å velge mellom etter at jeg gjorde et bruktkupp på gravidklær på finn. Også har jeg ei linbukse med strikk i livet som er helt super for tida. Har flere gravidbukser også men synes ikke det er like komfortabelt, så det blir brukt mest om jeg skal ut på noe.

Til sommeren kommer det nok til å gå mest i bukser og tights da også siden støttestrømper og shorts/ kjole ikke er så flatterende:knegg:
Men jeg har en maxikjole som absolutt skal få svingt seg litt i sommer :)

Jeg går i vanlige klær, men det er ikke særlig behagelig. Problemet mitt er bare at jeg haaater shopping, så har utsatt en tur på kjøpesenteret i mange mnd...:p
Nettbutikker er løsninga altså. Zalando har gratis retur om du bommer, og HM tror jeg har sånn at du kan levere klærne i butikk om du er misfornøyd. Mye kjekkere enn å prøve klær IRL.

Har en del kjoler fra me&i og de funker gull. Gravid strømpisene fra h&m er jeg ikke så fornøyd, men til sammen blir det nå et noenlunde komfy plagg. Hadde noen sinnsykt gode gravidjeans sist. Husker ikke kan merke. Kjøpte noen nye på tilbud på ammebutikken fra mamalicious og de var fæle [emoji17] Isteden for laaangt stoff over magan hadde de ekstra strikker der lommene skulle vært. Så de siger og man risikerer rompesprekk og det hele. Brukes kun med tunika for min del :(

Nettbutikker er løsninga altså. Zalando har gratis retur om du bommer, og HM tror jeg har sånn at du kan levere klærne i butikk om du er misfornøyd. Mye kjekkere enn å prøve klær IRL.

Joda, og jeg pleier å bruke nettbutikker.

Eneste problemet:
1.Jeg vet ikke størrelsen min akkurat nå
2. Jeg er for lat til det også :P jeg skulle ha handlet hudpleieprodukter i sikkert 2 mnd snart, fortsatt ikke fått ut fingern.

Fant to capribukser i slapt stoff, stappet innerst i skapet, som var kjempe behagelig å ha på nå... enn så lenge det er varmt da. Ellers har jeg kjøpt en mammabukse som jeg ofte bruker på jobben, da de buksene jeg skal bruke strammer for mye. Har en stor overdel/scrubs, så den funker fint enn så lenge :)
kroppen min egner seg ikke til kjoler enda.. ser bare feit ut enda, må vente til magen er mer fremtredende og folk skjønner at det er det jeg er :) har noen flanker/lovhandels som ikke er mye flaterende, synes nå jeg da.

Joda, og jeg pleier å bruke nettbutikker.

Eneste problemet:
1.Jeg vet ikke størrelsen min akkurat nå
2. Jeg er for lat til det også [emoji14] jeg skulle ha handlet hudpleieprodukter i sikkert 2 mnd snart, fortsatt ikke fått ut fingern.
Du bruker i utgangspunktet samme størrelse som gravid som ellers.
Og bommer du på størrelsen kan du sende den i retur.

Men latskap kan jeg ikke hjelpe med, selv nettshopping jeg mens jeg ser på tv eller noe, går fint på mobilen/nettbrett og [emoji6]

Sent from my SM-G903F using BV Forum mobile app

Akkurat nå har jeg bare 3 bukser som passer. Ei mamma bukse fra h&m, ei fra cubus og denne fra vero moda. Skal kjøpe flere av den. Så blir vel en shopping tur når jeg får lønn :)

Disse buksene elsker jeg, har flere av dem :) Har kjøpt noen gravidbukser på HM, men liker de ikke da jeg synes de sklir ned i skrittet. Må prøve å finne noen skikkelige gravidjeans en dag :)

Back
Topp