Aaaahg, smerte!!

Majka

Betatt av forumet
Fikk blødninger på søndag og var hos legen, men hun mente alt så greit ut så langt og at det kunne være en vanlig (men sparsom) menstruasjonsblødning.

Jeg vet jo at det er stor fare for SA dersom en får rie-lignende smerter og blødninger, men det har jeg altså ikke. Bare en konstant "svie" helt der nede. Kan ikke huske at det var så forbaska vondt med den første.

Er det noen som har erfaringer å komme med her?

Ronja

Den svien.. det er ikke en urinveisinnfeksjon, da? eller en sopp-greie? er jo veldig vanlig hos gravide[8|]

Håper det er bedre i morgen..
Ellers kan du jo ta en yoghurt og et glass juice for sikkerhets-skyld [;)]

og varer det flere dager så kan du kansje ta kontakt med lege igjen, så du slipper å bekymre deg[8|]

God Bedring, iallefall![:D]

Takk for det, Fiorelina, men jeg tror ikke det er UVI eller sopp.
Smertene er i livmoren (tror jeg da) i området rett over skambeinet og litt utover sidene. Satser på at det betyr at noe driver å lager seg plass der nede, selv om jeg ikke kan la være å være bekymret for de forb... blødningene.
Men jeg er optimist så lenge jeg kan!!

hei,jeg hadde oxo bødning i uke 5,var på ul,der fant de lille ba,men var for lite til å se hjerte,så jeg måtte ta blodprøver for og se om hcg økte(det skal øke fram til uke 12) og hadde 3 ul.lille babyen vokste og siste gang jeg var der oppe i uke 7 fant vi et lite hjerte som slo. jeg hadde oxo masse svie og var øm i skambenet,men det var i uke 10,men no er det bra. du får be legen din om en henvisning på ul. klemmer fra meg

Eg har også hatt forferdeligt vondt i magen/underlivet.Legen sa att det var helt normalt,og att det var vondt pga forandringene inni der.Men håper det går over snart.Til tiider er det nett som ha rier .

Ultralyd tror jeg at jeg venter med så lenge jeg kan. Legen sa at alle hun hadde henvist til gyn. endte opp med utskrapning når det var så tidlig.
Hun mente gynekologene har det for travelt og vil sikre seg selv med å fjerne det med en gang! Helt vanvittig!!!
Men det med blodprøver for å måle hcg'et var kanskje ikke så dumt, det må jeg spørre legen om. Jeg har bare tatt hjemmetester og urinprøver på helsesenteret. Hjemmetestene har vært veldig svake og det kan vel stemme dersom hcg-nivået er lavt? Men er det da større fare for å miste dersom ikke nivået tar seg opp utover??

ja hcg skal stige helt til uke 12,det er sånn de finner ut om fosteret er i livet. men det er jo ikke alle det er så sterek på den første tiden. da jeg var på kk i bergen tok de veldig god tid til meg,sjekket og sjekket,men i uke 5 kunne de ikke se hjerte bevegelse,så de ba meg komme tilbake.tok ta blodprøvene da. og da steg hcg.

Det var liksom du var ivrig på knappene! [:D]

Ååå, som jeg savner KK! Bodde i Bergen frem til høsten 03 og min datter er født der! En helt fantastisk opplevelse!

Her oppe finnes det ingenting i nærheten av de tilbudene og den servicen de har på KK, derfor er jeg ekstra frustrert nå.
Hadde jo vært så enkelt å bare ta en liten ultralyd for å se om det er liv der nede, men når jeg må reise over to timer først og endatil får høre at de mest sannsynlig vil ta utskrapning, da har man jo ikke akkurat så mye lyst til det...
Ultralyd-apparat burde være påbudt å ha på alle helsesenter!!

Forresten så har smertene gitt seg litt nå. Tror det var mye luft som lå rundt å trykket.
Men blødningene har ikke antydning til å avta.... [:(]

Back
Topp