AAAAARGH!!

Fru Ugle

Glad i forumet
Jeg vil ha engangsstønaden fra NAV! NÅ!!! Jeg er i uke 33, og begynner å få litt panikk her [&:]
Det er så utrolig mye som fremdeles mangler før småen kommer, og jeg vil helst ut på handletur før jeg blir i for dårlig form![:'(]
Nå er det nesten 5 uker siden NAV mottok søknaden, og de sier jo at behandlingstiden kan ta opptil 4 uker, hvis det tar lenger tid skal man få beskjed! [>:]
Hvor lang tid tok det egentlig før dere andre som har mottatt engangsstønad fikk pengene på konto?

ring til de og mas!!! det hjelper! [:D]
jeg har ikke søkt om dette selv.men har styrt mye ang sykmelding etc.å det er utrolig hva de kan få til hvis du maser nok og syter og klager litt!

Vet ikke hvor lang tid det tar før du får pengene på kontoen, skal sjøl ha foreldrepenger og det tar ca 8 uker \, men det er jo nav og de er ikke akkurat kjent for å være de raskeste!

En venninne av meg leverte inn søknaden når hun var i uke 26 og fikk pengene utbetalt i uke 28.. Hadde eg vært deg, så hadde eg ringt de og spurt, noen ganger mister de søknader!

Huff, og jeg som har telefonskrekk... De telefondamene på NAV er så frekke også synes jeg[X(][>:]
Men jeg får vel ta meg sammen og ringe dem over helga [:'(]

Jeg har rint nav hver dag i 2 uker å pesa på de,fristen dems er egentlig til neste uke..
Men idag da jeg ringte sa de at den var innvilga idag [:D]
Be om å snakke med saksbehandler å si hvor langt du er på vei og at formen begynner å bli dårlig..
Har tlf skrekk jeg også,men prøver å tenke at de ikke ser meg [8D]

Du må bare være streng å si at nå er det på tide de pengene kommer! [:)]

Jeg leverte søknaden min 20 januar, i slutten av februar hadde jeg ikke hørt noe, og ringte dit..

Måtte mase mye, 11 mars var de på konto..
Men ja, jeg fikk endel kjeft av de når jeg ringte å maste[8|]

Jeg fikk brev fra nav om at det tok 4 uker fra de mottok søknaden og til jeg fikk svar. Etter to og ei halv uke fikk jeg brev om at termin-bekreftelsen jeg leverte inn ikke var god nok. Og jeg gjorde bare som hun jeg snakket med på nav sa. Greit nok, litt irritert for det da, men kontakta lege og fikk ny bekreftelse som jeg leverte inn. Da tok det vel kanskje 14-dager til jeg hadde pengene på konto.

Men jeg ville ringt nav og hørt. Drit i at de er frekke. Jeg slengte på til ei nav-kjerring jeg som var frekk og nedlatende mot meg, sånne gidder jeg ikke snakke med. Minuset var at det var saksbehandler da, men har ikke trengt å snakke med henne siden. Hvis det er saksbeh din som er frekk, så ville jeg ringt til sentralbordet og fått snakket med ei anna ei, bare si at hun er frekk og at du vil snakke med ei hyggeligere dame.

ORIGINAL: lindis

Eg leverte søknaden min her i Trondheim personleg, og 4 dagar etter var den på konto...

Seriøst? =0 Det var kjapt... Jeg må vel ringe dem over helga da tenker jeg. *Fnys*

Jeg prøver meg med en email først... Liker virkelig ikke å ringe! Tviler på at en email er like effektivt, men jeg gjør et forsøk...[8|]

Merkelig, jeg fikk min for et par uker siden. Leverte søknaden på en torsdag. Mandagen var pengene på konto.

Noe tregt i din kommune [>:]
Rart at det skal være så veldig forskjellig

Ja, å eg spurte til å med kor lang behandlingstid det var, og da sa ho at eingangstønaden pleide å gå kjapt. Å det gjorde det jo og. Dette er Nav øst...

Jeg fikk engangsstønaden i uke 29, og leverte søknad i uke 25 tror jeg.. Håper du får den snart!! 

ORIGINAL: Monica89

Jeg prøver meg med en email først... Liker virkelig ikke å ringe! Tviler på at en email er like effektivt, men jeg gjør et forsøk...[8|]

Jeg sendte mail til NAV forvaltning jeg, istedet for NAV lokal.. Da ringte de meg med en gang og dagen etter hadde jeg pengene.. [:D] Da hadde jeg venta 5 uker og masa som bare det på NAV lokal..

ORIGINAL: Heidi_88

ORIGINAL: Monica89

Jeg sendte mail til NAV forvaltning jeg, istedet for NAV lokal.. Da ringte de meg med en gang og dagen etter hadde jeg pengene.. [:D] Da hadde jeg venta 5 uker og masa som bare det på NAV lokal..

Det ser ut til at det funker her også! Har ikke fått noen oppringing, men logga meg inn på "mine utbetalinger" på NAV nå nettopp, og der står engangsstønaden på "kommende utbetalinger" [:D] Håper det kommer på konto i løpet av kort tid!

Så bra! [:D] Godt det ordnet seg for deg!

Back
Topp