ååååå...monter blandet FEIL?!?!!OPPDATTERT

• Trådstarter Trådstarter sjæfsTRØLLET
  • Opprettet Opprettet
S

sjæfsTRØLLET

Guest
oppdattering:

Jaja....var ikke noe å hente gitt! De sa at enkelte farger blir ikke like når den ene bøtta er oljebasert og den andre er vannbassert....så dææææ[:@]

..............................................................................................
.............................Jeg har malt stue, gang og kjøkken med lady 15 oljemaling! Ble kjempefint...

Også i går og i dag har malt entrè, soverom og bod med lady 10!

På begge bøttene står SAMME kode[:)]

MEN...fargene er ikke like!!! DEN ENE ER GULAKTIG OG DEN ANDRE GRÅAKTIG!!!!!!!
Skulle ha den gulaktige[>:]

Har malt fra den ene bøtta over på lokket til den andre...og er HELT klart ulike farger[:@]

Hva ville dere gjort??? Har så lyst til å klage...men gidder ikke male opp igjen...ble ikke stygt, men er så IRRITERENDE!! Bøtta som er feil kosta 600kr[8|] hva skal jeg forlange???[8D] Hva hadde dere gjort???

Hadde klaget.

ORIGINAL: everonic

Hadde klaget.

Skal det for må finne ut hvilken kode det er til "senere"...hvis jeg må ha mer...er utleieleilighet så kan jo hende det må fikses litt iblandt[;)]

Men hva ville du krevd???[8|] 

ORIGINAL: snuppasTURBOtec

Hadde klaget.

Skal det for må finne ut hvilken kode det er til "senere"...hvis jeg må ha mer...er utleieleilighet så kan jo hende det må fikses litt iblandt[;)]

Har de brukt samme base?? du har jo a-b-c baser.

ORIGINAL: ~Lille lilla Snodig~

Hadde klaget.

På den riktige står det: a base jotun multikcoulor...

På den andre står det hvit base jotun multicolour[&:]¨

Jeg sa bare koden jeg...[:(] HVEM HAR GJORT FEIL DA??? HUFF...[:@]

Hadde klaget.

På den riktige står det: a base jotun multikcoulor...

På den andre står det hvit base jotun multicolour[&:]¨

Jeg sa bare koden jeg...[:(] HVEM HAR GJORT FEIL DA??? HUFF...[:@]

men hva slags kode er det?? har du ncs koden eller brekkfarge koden??

Lappen de har klistret på lokket er helt lik og fargekoden heter 0502-R

hmmm 0502-Y er eggehvit men 0502-R vet jeg ikke.

Men jeg tror ikke at a base og hvit base er det samme

hmmm 0502-Y er eggehvit men 0502-R vet jeg ikke.

Men jeg tror ikke at a base og hvit base er det samme

Den heter faktisk gulaktig![;)] Men ser mer gråaktig ut...men bøtte nummer 2 var VELDIG grå!  Prate med dem i morgen...men de har ALDRI spurt meg hva slags base jeg ønske[8|]

Jeg er ganske sikker på at de har brukt feil base. Da vil du få helt forskjellige farger[&o]

Jeg er ganske sikker på at de har brukt feil base. Da vil du få helt forskjellige farger[&o]

Vil det si at butikken har gjort feil??? Jeg har jo bare bedt om fargekoden...

Ja butikken har gjordt feil. Det er jo helt vanlig at folk kommer med kun fargekode, og de må taste inn på marskinen hvilken base de bruker. Basen kommer frem som en rullgardin meny på skjermen dems. Dvs de kan ha tastet feil på basen og da er det et annet blandingsforhold i fargene og da, pga både feil base og feil forhold på brekkfargene vil du få feil farge.

Du skriver helt øverst at du har brukt lady 15 og lady 10.  Eneste forskjellen på de er hvor blank fargen er. Når du bruker 10 blir den mattere enn 15, og KAN VIRKE litt mørkere, men fargen skal være lik. Det SKAL ikke være forskjeller som du beskriver.

De har gjort feil!  Dessuten, kunden har alltid rett[:)]

NCS 0502-R er litt rød. 0502-Y er litt gulaktig.

De to første tallene i koden angir hvor lys fargen er. 0 er hvitt 99 er svart.
De to neste tallene angir hvor kraftig farge. Jo høyere tall, jo sterkere farge.
Bokstavkoden bak streken angir om det er Red, Yellow eller Blue ...evt en kombinasjon.

Hvit base er IKKE det samme som a-base, selv om begge kan brukes til lyse farger.

Med samme base fra samme produsent skal du få samme farge med både oljebasert og vannbasert maling, men overflate og glans blir forskjellig.

Hvis du bare har bedt om en farge må du tåle et visst nyanseavvik, men hvis du enten har kjøpt begge bøttene på samme sted eller hadde med den ene bøtta da du kjøpte den andre, så har butikken gjort en feil og du har krav på pengene tilbake eller ny maling og kompensasjon for ekstra arbeid!

Kunnskap er makt og selgere kan dessverre høres veldig overbevisende ut. Det er jo jobben deres...

ser nok ut som det er brukt feil base ja!! det er butikken som har gjort feil, ikke din skyld i det hele tatt. blander selv maling på jobb og da kommer det opp på skjermen hvilken base det skal være til fargen du velger.
har du vært å klaget?? hvordan gikk det?

Kunden har alltid rett ja[:D] hør om du kan få avslag, du har jo mala og blitt bittelitt fornøyd, men alikevel ble det feil[&:] kjpt når en først skal sette i gang og male... mener også at base og hvit base ikke er det samme[8|][:)]

hvit base er ikke det samme som a- base...
f.eks blander du i hvit base istedenfor a-base blir den lysere!

Back
Topp