a-creme

lille bjørn

Forelsket i forumet
I dag he vi vært å kjøpt brystvortekrem, nattbind, skrivebok til sykehusbeggen og kjøpt dyne til vugga som vi he bestillt. Var salg på Princess å dyna kosta bare 83kr[:D] Så kjøpte vi noen pakker med våtservietter og babyprodukter...Så nå begynner d å komme i orden her![:)] Bare noen sengesett, ammebh, noen kluter og babyshampoo og  som mangler... DEILIG[:D] Når vi var på apoteket såg vi på noe som heter A-creme(tror i) Trenger babyen det?? Og er den bra?? Kan smøres over alt? Vi he kjøpt sink salve t stumpen da[:)] Ammeskjold treng en det da?

ååå,så godt[:)] Vi har fått TV3[:D][:D][:D][:D][:D][:D] 

ORIGINAL: TinyAngel

Også må jeg jo legge til at mens jeg var på apoteket så fikk jeg kjøpt: febermåler,slik sugekopp for å suge ut av nesen,bade-såpe,sink-salve,henta apotekpakken,amme-innlegg,brystvorte-krem,neglesaks å klipper,å jordnøttolje

SÅÅÅ KOS Å HANDLE! tenk,hadde bare pengeboka vært like enig idet!

Vi tenkte vi sku kjøpe febermåler.. Men fant ikkje på apoteket[&:] Hadde litt dårlig tia. [&:] Vi he en febermåler fra før av som vi he i øret men veit ikkje kor den e henn[&:] Kor mykje kosta den febermåleren du kjøpte? Regner med den er til rompa.

Ja, Butikkene tjener godt på oss førstefødende[;)]

anbefaller deg å kjøpe ammeakjold. plutselig er det helg når du kommer hjem å du har de såre brystene. da er ammeskjold gull verdt!!!!

A-creme er veldig fet og god. Jeg brukte den til minste dattera mi, for ho hadde atopisk hud(veldig tørr hud) når ho blei født. Smørte og smørte i noen mnd og vips så var ikke huden tørr lengre. Har ikke noen problemer med det i dag[:D]

jeg bruker a creme til meg selv, som vanlig ansiktskrem. fungerer som kuldekrem også. babyen kan få låne min[:D] unnskyld meg, men hva er brystskjold og hva er det godt for? førstegangs ja... ellers har jeg hentet liberopakken, apotekpakken og bleiebøtte (så stor og upraktisk) synes det er gøy med alt som er gratis. noen som vet om det er flere ting som gis bort?

Brøstshold e sånne "kåppa" som du kain sette over brøstvorten nårr di e sår, så di ikje gnikke mot klean. Samle å opp melk vess mainn læk masse [:D]

Jeg har ikke kjøpt a-creme, heller ikke til førstemann. Jeg spurte på apoteket den gangen, og damen jeg spurte mente jeg like godt kunne bruke en annen fet/rik krem ved behov (skulle egentlig tro hun helst ikke ville selge noe[;)]). Vi brukte Locobase fet krem i starten (etter tips fra helsesøster) på tørre partier, men etter hvert fant jeg ut at Locobase repair, som jeg bruker selv uansett, var vel så god.

Jeg synes ikke det er nødvendig å smøre babyene forebyggende dersom de ikke har spesielt tørre områder e.l. Vi lærte på sykehuset å bruke minst mulig produkter, og det har funket bra for oss. Men begynte å smøre litt mer etterhvert, da jenta vår fikk atopisk eksem, det klør hvis det blir for tørt.

Her er det A creme i huset så vi har om det trengs, men er av oppfatningen at så lenge vi ikke trenger det så ordner jo kroppen det meste selv.. men kjekt å ha da, evt andre prod. Jeg brukte Oriflames tender care, en liten krukke, til fukt når de er små.. det er fritt for parfyme, og MEGABRA! alt som trengs å heles på kroppen er borte dagen etter.. Helt sant![:)] (skulle hatt provisjon av markedsføringen) [:D]

Back
Topp