9mnd og våkentid mellom soving

camoiji

Forelsket i forumet
Hei! Hvor lang våkentid har deres på 9 mnd mellom soving? Lillemann her må ha dupp 2t (senest 2,5!) etter siste soving. Da søstra var på samme alder holdt hun seg lett fra 15 til leggetid. Vi er fortsatt på 3 dupper, hvis ikke er han stuptrøtt før 17..
 
På morgenduppen holder han bare ut 2 timer etter han sto opp fra natten.. så holder han det gående i 4-5 timer, alt ettersom hvor lenge han sov, før han tar dupp nr 2. Så er han våken 4-5 timer før det er kveld. Vi skal prøve å kutte ned til 1 dupp på nyåret..
 
Hun her kan holde ut rimelig lenge uten at det påvirker humøret så mye. Som regel er hun våken 1,5 til 2 timer på morgenen før hun har en lur. Så er hun våken 3-3,5 timer før hun har en lur til. Men i dag ble det lenger, og det gikk helt fint. Totalt i løpet av en dag sover hun 2-3 timer, ofte nærmere 2. Hun er i bede humør om hun sover lenger lurer enn det hun gjør nå, men jeg har ikke sjans til å få henne til å sove noe mer. Som regel er lur 1 30 min - 1,5 time (det siste er sinnsykt lenge og skjer veldig sjelden) og det samme med andre lur. Hun sover dårlig på nettene så jeg lengter til at hun kunne gitt meg litt mer pause på dagtid i stedet...
Men det er lett å legge henne for natta, det eneste som går ganske fort og er enkelt med den ungen :hilarious:

Storebroren sov mye mer og bedre på dagtid enn hun her, og var eldre da han gikk over til to lurer. Hadde èn lur fra 14 mnd, og tror nok det er en stund til hun her sover lenge nok til at vi kan ha bare en lur.
 
Hun her tar første dubb 2,5 time etter hun står opp. Så har hun 2,5-3 timer våkentid mellom første og andre dubb. Kunne nok hatt lengre våkentid, men da rekker vi ikke nok våkentid før natta igjen. Har blitt natt etter åtte i det siste, og jeg vil helst at hun har legger seg til sju. Så spørs om vi kommer til å teste én dubb ikke så langt uti januar vi og!
 
Min lille holder ikke stort lenger enn 2-2,5t heller. Fortsatt oppe i 3dupper, vet ikke hvordan jeg skal få kuttet enda.
 
Rundt 3 timer, noen ganger 2, noen ganger 4.
 
På morgenduppen holder han bare ut 2 timer etter han sto opp fra natten.. så holder han det gående i 4-5 timer, alt ettersom hvor lenge han sov, før han tar dupp nr 2. Så er han våken 4-5 timer før det er kveld. Vi skal prøve å kutte ned til 1 dupp på nyåret..

Akkurat som hos oss :)
 
Back
Topp