,,,,

jabbadabbaduuu!

Elsker forumet
--

ORIGINAL: Lissyjane

Men hva mente du legevakten skulle gjøre? Er veldig vanlig med øyebetennelse,og antibiotika kurer er temmelig tærende for et så lite barn[:)] 

en kan få krem eller øyendråper til øynene!

hvorfor ikke ringt legen på dagen i dag?
legevakt er for akutt... og teit at du ikke har ringt legen...

Fordi vi skulle se det an! leser dere ikke hovedinnlegget!!!! Var i helt fin form ellers til kvelden kom...

Får du tak i kamillete? I såfalll kan det hjelpe å dryppe lunken te på øynene [:)]

Vi dryppa alltid kamillete da vi hadde øyebetennelse som barn, hjalp veldig mye [;)]

Vi får håpe du ikke synes legevakten ikke er en vits neste gang du eller dine trenger øyeblikkelig hjelp og noen står foran deg og hyler om øyendråper til ungen sin.

står vel ikke der og hyler om øyendråper til ungen! Men, en kan få ting som hjelper og jeg unner ungen min det beste! Har vel ikke akkurat hatt noen som helst go erfaring hos legevakt per dags dato! Kommer f.eks inn med dau sjuke unger og blir sendt hjem.. Dette en helg vel og merke.. kommer tilbake dagen etter pga ungen ikke har det bra og er da full i halsbetennelse og dodbbelsidig ørebetennelse.. Og ja, det burde de f.eks sett dagen før!

ORIGINAL: Kommende østlending!

Fordi vi skulle se det an! leser dere ikke hovedinnlegget!!!! Var i helt fin form ellers til kvelden kom...

Jo vi leser hovedinnlegget. Så gå på apoteket og kjøp noen øyendråper til jentungen før det blir verre da[;)]

mhm.Og der står det at mannen har kjøpt øyedråper og pads![;)]

ORIGINAL: arquinne

Vi får håpe du ikke synes legevakten ikke er en vits neste gang du eller dine trenger øyeblikkelig hjelp og noen står foran deg og hyler om øyendråper til ungen sin.

Sorry, men jeg må bare le. [:D] Enig med du.

Enig.

Sorry, men jeg må bare le. [:D] Enig med du.

ler med!!! hahahahah

står vel ikke der og hyler om øyendråper til ungen! Men, en kan få ting som hjelper og jeg unner ungen min det beste! Har vel ikke akkurat hatt noen som helst go erfaring hos legevakt per dags dato! Kommer f.eks inn med dau sjuke unger og blir sendt hjem.. Dette en helg vel og merke.. kommer tilbake dagen etter pga ungen ikke har det bra og er da full i halsbetennelse og dodbbelsidig ørebetennelse.. Og ja, det burde de f.eks sett dagen før!

Men det har da overhodet ingenting med denne situasjonen å gjøre[8|]

hun sier jo at feberen kom ikke før ut over kvelden, og hun kjenner jo sitt eget barn best. Man ser jo gjerne ann..ut fra det hun skriver virker det som det forverret seg utover og da må man ringe legevakten. Jeg har ringt legevakten for råd selv til barna mine, og svarer de sånn sier jeg bare: Greit da skal jeg ha navnet ditt hvis det skulle skje noe med jenta mi og da ombestemmer de seg fort og de har beklaget seg når de først har skjønt at det ikke har vært tull!! 

ORIGINAL: sexy padde

hun sier jo at feberen kom ikke før ut over kvelden, og hun kjenner jo sitt eget barn best. Man ser jo gjerne ann..ut fra det hun skriver virker det som det forverret seg utover og da må man ringe legevakten. Jeg har ringt legevakten for råd selv til barna mine, og svarer de sånn sier jeg bare: Greit da skal jeg ha navnet ditt hvis det skulle skje noe med jenta mi og da ombestemmer de seg fort og de har beklaget seg når de først har skjønt at det ikke har vært tull!! 

Herregud.

Ja,det mener jeg...hjelp har man krav på!!!!!!!

Ja men du kan vel ikke feie alle leger under en kam. Og en øyebetennelse er IKKE akutt. Ingen har sagt du står og hyler om øyendråper heller. Men jeg fatter ikke hva som er problemet med å kjøpe noen. Og CRP en KAN stige over natten. En lege kan ikke gi ut medisier i hytt og gevær i tilfelle CRP er høyere neste dag. De er ikke synske og denne episoden og den andre har vel strengt tatt ingen sammenheng heller. Har hatt dårlige erfaringer når det gjelder legevakten jeg også,men jeg sier ikke at de er en vits og insinuerer at de ikke kan jobben sin fordi om[;)]

jaja! Du får mene hva du vil, og jeg mener det jeg vil [;)] Godt ikke alle er like her i verden! Vi har ihverfall ikke hatt noen god erfaring noengang med legevakten, så sånn er det..[;)]

Det er pga sånne som deg at akutte pasienter må vente[;)]

HAHA...nå har jeg et barn med alvorlig astma så jeg vet hva jeg snakker om...[;)]

Har selv sett hvor ille øyebetennelse kan bli, og det er ikke noe fint syn...

Vi prøvde først saltvannsdråper, etterpå måtte vi få medisiner av legen...Den var for svak.
Øynene så ut til å ville eksplodere, grusomt syn[&o]

Vi dro til legenvakten, og det var kjapt gjort for legen å hjelpe. De ser jo kjapt at det er en kraftig øyebetennelse.

Skjønner veldig godt at du reagerer på legevakten.
Det er alltid noen som trenger hjelpen mer, men det er også de som trenger den mindre[;)]
Når det gjelder barna våre, blir vi fortvilet, og vil jo gjerne ha hjelp[:)]

Ja men du kan vel ikke feie alle leger under en kam. Og en øyebetennelse er IKKE akutt. Ingen har sagt du står og hyler om øyendråper heller. Men jeg fatter ikke hva som er problemet med å kjøpe noen. Og CRP en KAN stige over natten. En lege kan ikke gi ut medisier i hytt og gevær i tilfelle CRP er høyere neste dag. De er ikke synske og denne episoden og den andre har vel strengt tatt ingen sammenheng heller. Har hatt dårlige erfaringer når det gjelder legevakten jeg også,men jeg sier ikke at de er en vits og insinuerer at de ikke kan jobben sin fordi om[;)]

jeg lurer litt på hvor enge din unge Lissyjane og alle dere andre som mener hun gjør noe galt, går syk da før du kontakter legevakten, om formen på dagtid har vært fin.
å ser ut til att alt er greit, men feberen kommer på kvelden og øynene blir værre.
Det er jo klart ett tegn på betennelse. Jeg ville ringt legevakten og jeg hadde ikke gitt meg før vi hadde fått kommet inn.

Nå har du slettet hovedinnlegget ditt.. men jeg og har vært på legevakta med snuppa på kvelden.. Ene alene for at hun skulle få startet med øyedråper.. sånn at hun kunne gå i barnehagen dagen etterpå.. Hadde jeg måtte vente til dagen etterpå, så hadde jeg måtte ta meg ferie fra jobben[:)]

Det er pga sånne som deg at akutte pasienter må vente[;)]

HAHA...nå har jeg et barn med alvorlig astma så jeg vet hva jeg snakker om...[;)]

Ja,men da drar man vel strengt tatt på barneklinikken eller sykehuset[;)] Man ringer ikke inn og truer en sykepleier fordi ungen har en øyekatarr[;)]

Ja,det er klart det er forskjell på hva som gjelder...truer vil jeg ikke si, men man har krav på å få navn,er jo den personen som skal vudere. man må jo bruke sunn fornuft,men jeg har måtte jobbe for å bli trodd på..så har måtte gå igjennom legevakt først med to/tre runder medesiner og ungen blir lyttet på og deretter blir sendt til sykehuset. Øyekatarr så kan man jo trenge en krem som man ikke får på apoteket,vet selv jeg hadde ringt legen på dagen..men man er jo forskjellige.[;)]

Back
Topp