90 x 200 seng eller juniorseng?

FancyPants

Forumet er livet
Bendik har begynt å klatre ut av sprinkelsenga si nå, 2 år og 5 mnd gammel.

Saken er at jeg har en 90 x 200 cm seng. JEg lurer på om han kan få den, eller om det er lurere med juniorseng foreløpig?

Synspunkter?

hvilke str er en junipr seng da? Hva er forskjellen?

Og spiller det egentlig noen rolle? [8D]

Malin fikk en helt vanlig 90X200 seng da hun var rett over 2 år. Ser ikke hvorfor det skal være smartere med junior-seng.

Det eneste problemet var at hun falt ut av senga et par netter. De har jo vært vant til å bli stoppet av sprinklene. Men dette venner de seg fort til. Men man kan jo være grei nok ti å legge noe mykt under da. F.eks madrassen fra sprinkelsenga[;)]

Juniorsenger er vel 70 x 140, om jeg ikke tar feil.

Det er jeg tenker mest på er om voksensenga vil bli for stor. Dessuten er vel juniorsenger endel lavere?

ORIGINAL: fairy

Det er jeg tenker mest på er om voksensenga vil bli for stor. Dessuten er vel juniorsenger endel lavere?

Okei, men er det ikkje bare vane sak da? Et barn lærer jo viss det detter på gulvet et par ganger[8D] hehe.. eneste erfaringen eg har er når fadderbarnet mitt bytta, hun var ensten tre år og gikk rett over på vanlig voksen seng. Det gikk kjempe fint og hun datt aldri uttav![:)]

Min gikk rett fra sprinkelseng og til 90 seng. Bretta en håndduk å la under overadrassen sånn at den vippa litt opp så hun ikke falt ut av senga. Hadde også bare en liten skammel nedenfor senga så hun klatra opp og ned av den selv..

ORIGINAL: Torben sin mamma

ORIGINAL: fairy

Okei, men er det ikkje bare vane sak da? Et barn lærer jo viss det detter på gulvet et par ganger[8D] hehe.. eneste erfaringen eg har er når fadderbarnet mitt bytta, hun var ensten tre år og gikk rett over på vanlig voksen seng. Det gikk kjempe fint og hun datt aldri uttav![:)]

Joda, det er nok det.[:)]

Jeg bare ble litt usikker her.. Greit å slippe å bruke penger på ny seng akkurat for øyeblikket kjenner jeg.[8D]

har ingen betydning for barnet, ville brukt den du har er å få kjøpt løse sengehester, det er veldig greit. hverken barnet eller dyna detter ut av senga. vi har juniorseng kun pga litt ekstra gulvplass på rommet hans til lek[:)]

Back
Topp