9 månedling!!!

ja er jo greit å prøve da, siden hun gjør alt dette så regelmessig :p også så fin potte dere har kjøp :) kan tenke meg hun likte å ha noe å lese på mens hun satt der :p haha

hun har jo ingen kontroll på lukkemuskelen, men det virker som at det løsner når bleia kommer av så da er det jo verdt et forsøk ;) Hehe, ja, reklamebladene var for å distrahere henne så hun ikke skulle klatre av med en gang :P ;)

men det er jo imponerende at han KUN bæsjer når han holdes da! ;) :p
Her kommer det så plutselig at jeg ikke aner forvarsel, og ofte er det bæsj i bleia uten at det lukter spesielt så jeg aner ikke hvor lenge det har vært der :eek: :p Er kun den runden på morran som er forutsigbar ;) MEN funka ikke å holde henne over vasken, for da blei hun visst bare forundra og forstyrra over at jeg holdt henne o_O ;) :p

Liana har begynt å bæsje midt i måltider hun :eek: sitter der å presser mens hun spiser :P haha.. men ellers kommer det uten varsel her også..

hun har jo ingen kontroll på lukkemuskelen, men det virker som at det løsner når bleia kommer av så da er det jo verdt et forsøk ;) Hehe, ja, reklamebladene var for å distrahere henne så hun ikke skulle klatre av med en gang :p ;)

ja de slapper mer av når de ligger der uten bleie og hvis det er god temperatur ;) ofte derfor de tisser når de ha fått av bleia sa helsesøster.. hehe så kan hende hun har det sånn når det kommer til det å bæsje også ;)
hehe ja det er ikke så mye som skal til for å distrahere dem :P

så bra da.. men da er det vel ganske så mye rutine i systemet hans eller? for dem klarer ikke akkurat å si ifra så tidlig? :p
Nei, han sier ikke i fra. (men sånn egentlig, fra naturens side, gir de tydelige tegn helt fra fødsel av, men etter en stund med bleier slutter de med det om ingen leser signalene dems)
Da han bare fikk morrmelk holdt jeg han over vasken ved hvert skift og det kom som regel litt. Men også endel i bleien.
Han sliter veldig med hard mage nå, så enden bæsjer han ikke før jeg holder han over doen, eller så begynner han å presse i bleien og får ut bittelitt. Og da tar jeg han på badet med en gang og lar han gjøre seg ferdig der..

Nei, han sier ikke i fra. (men sånn egentlig, fra naturens side, gir de tydelige tegn helt fra fødsel av, men etter en stund med bleier slutter de med det om ingen leser signalene dems)
Da han bare fikk morrmelk holdt jeg han over vasken ved hvert skift og det kom som regel litt. Men også endel i bleien.
Han sliter veldig med hard mage nå, så enden bæsjer han ikke før jeg holder han over doen, eller så begynner han å presse i bleien og får ut bittelitt. Og da tar jeg han på badet med en gang og lar han gjøre seg ferdig der..

aha okey ;) stakkars liten da, ikke noe godt med hard mage :( får håpe det løsner ordentlig snart! får han vondt også eller er det bare at han må presse litt ekstra? Husker Liana sist hun var hard i magen, gråt på en utrolig vondt måte hver gang hun prøvde :( ikke noe godt for mamma-hjertet altså..

aha okey ;) stakkars liten da, ikke noe godt med hard mage :( får håpe det løsner ordentlig snart! får han vondt også eller er det bare at han må presse litt ekstra? Husker Liana sist hun var hard i magen, gråt på en utrolig vondt måte hver gang hun prøvde :( ikke noe godt for mamma-hjertet altså..
Han får veldig vondt :(

Han får veldig vondt :(

uff da :( vært sånn lenge eller?

jeg pøste på med sviskemos, malt-ekstrakt og pærer, varme bad og massasje som bare det :P så tok heldigvis ikke mange dagene..

uff da :( vært sånn lenge eller?

jeg pøste på med sviskemos, malt-ekstrakt og pærer, varme bad og massasje som bare det :p så tok heldigvis ikke mange dagene..
svisker og aprikos gav vi mye, men det hjalp ikke særlig
jeg prøvde også malt i grøten, med etter det har han nektet gøp :p
Han har vært slik av og på siden vi startet med fast føde etter påsken.

ja av og til må det nesten bare gå sin gang.. så lenge det ikke er forstoppelse, så går det vel bra i små perioder ;)
Emira ble hard for omtrent ALT .eek: så skjedde ofte med hun etter hun begynte med fast føde.. måtte ha spisesje med malt i hver mme-flaske + sviskedrikk i grøt.. hehe.. men det gikk seg til når hun ble større :)

Men har du klart å finne årsaken til hard mage??? Her er banan og blåbær verstingene;)

*Surfer mobilt*

ja de slapper mer av når de ligger der uten bleie og hvis det er god temperatur ;) ofte derfor de tisser når de ha fått av bleia sa helsesøster.. hehe så kan hende hun har det sånn når det kommer til det å bæsje også ;)
hehe ja det er ikke så mye som skal til for å distrahere dem :p

mannen har lest at når kroppen blir nedkjølt slapper lukkemuskelen av, og da tømmer de seg...så er nok derfor hun alltid tisser når klær og bleie kommer av ;) :P

ja av og til må det nesten bare gå sin gang.. så lenge det ikke er forstoppelse, så går det vel bra i små perioder ;)
Emira ble hard for omtrent ALT .eek: så skjedde ofte med hun etter hun begynte med fast føde.. måtte ha spisesje med malt i hver mme-flaske + sviskedrikk i grøt.. hehe.. men det gikk seg til når hun ble større :)

Samme her! Når jeg tenker meg om har jeg glemt å ha malt i kveldsgrøten hennes de siste dagene...kanskje det er derfor hun nå er så hard i magen o_O

hehe, prøv et helt glass sviskemos som et måltid, eller mellommål, DET funker her! MEN da bæsjer hun som regel 5-6 ganger dagen derpå :P ;)

Men har du klart å finne årsaken til hard mage??? Her er banan og blåbær verstingene;)

*Surfer mobilt*

ja det fikk jeg høre med Emira, at banan og blåbær gjør ting ofte værre for de små magene..

Samme her! Når jeg tenker meg om har jeg glemt å ha malt i kveldsgrøten hennes de siste dagene...kanskje det er derfor hun nå er så hard i magen o_O

ja kan jo hende det da.. prøv med malt igjen og se hvordan det går :) ikke godt når de ikke får alt ut som de skal..

mannen har lest at når kroppen blir nedkjølt slapper lukkemuskelen av, og da tømmer de seg...så er nok derfor hun alltid tisser når klær og bleie kommer av ;) :p

ja noe er det hvertfall ;) Liana hadde er periode hvor hun tisset omtrent hver gang vi skiftet bleie o_O har heldigvis gitt seg (for det meste hvertfall) :P

*Surfer mobilt*
Vi har prøvd å kutte ut banan, men ikke merket forskjell. Og banan er en av de tingene han spiser mest av og som vi føler at han trenger....

Back
Topp