9 måneder og puppenekt

Kona til ET

Forumet er livet
Knøtte er nå 9 måneder gammel og de siste to dagene har han kutta ut amminga helt. Nå har han ikke tatt puppen siden 7 på morran og i går gadd han bare såvidt litt på morren og en skvett på kvelden[:(]

Spørsmålet er da..... Bør jeg begynne å gi han MME??? Han spiser jo 2 grøtmåltider, brødskive+frukt til lunsj og middagsglass og til alle måltidene drikker han vann...

Hjelp!

takk[:)]

Minsten her sluttet på samme måte da han var litt over 8 mnd. Jeg ammet morgen, kveld, 1 - 2 ganger på natta, og innimellom midt på dagen. Plutselig ville han ikke mer. Jeg syns det var litt trist, for jeg koste meg med amminga. Men tenkte som så at det er greit at han styrer det selv, og jeg slapp å stresse med avvenning! [:)]

Jeg spurte på helsestasjon, og ble anbefalt at han burde ha i seg ca. 500 ml pr dag. I grøten er det nok tørrmelk (i hvert fall i Nestle som jeg bruker), så da får han i seg den mengden melk som du blander vann i grøten. Her får han to porsjoner à 150 ml, så det er 300 ml. Jeg prøver å gi han ca 200 ml MME, men det er sjelden han vil ha det. Han får ca de samme måltidene som ditt barn (men kanskje litt ekstra brødskive til frokost/middag, for han er så glad i det) og vann til alle måltider og ellers dagen igjennom hvis han har lyst på. Det er nå snart 2 mnd siden han sluttet å amme, og han har lagt fint på seg, tisser greit og er veldig blid og fornøyd, så da er det ikke kjempe krise om han ikke får i seg så mye MME. Men den siste uka har jeg begynt å gi han MME på morningen før frokost, for da er han sulten, og da tar han flaska greit (men max 150 ml!)

Back
Topp