9 måneder i spenning ♡

Ringte legen idag. Spurte om det var mulighet for henvisning til tidlig ul eller om jeg måtte ordne og betale selv.
Neida, han skulle ordne henvisning til meg og sendte den elektronisk mens vi snakka. Dette var kl.9.30. Kl.10.15 hadde en en ubesvart anrop fra gyn. Ringte tilbake og fikk time på mandag 14/4. 6 dager til :eek::eek: Da er jeg 6+1 og kan forhåpentligvis få se et bankende hjerte.
Hun sa at siden det var så tidlig kom jeg til å få en ny time 1-2 uker etter også. Så da blir det ul både før og ettet påske :) (vanlig om man er der før uke 7).

Så nå er jeg spent av redsel, glede og nysgjerrighet. Måtte dagene gå fort til mandag :)



♡ Termin 10 desember 2014 ♡

Taster på appen :)
 
Ringte legen idag. Spurte om det var mulighet for henvisning til tidlig ul eller om jeg måtte ordne og betale selv.
Neida, han skulle ordne henvisning til meg og sendte den elektronisk mens vi snakka. Dette var kl.9.30. Kl.10.15 hadde en en ubesvart anrop fra gyn. Ringte tilbake og fikk time på mandag 14/4. 6 dager til :eek::eek: Da er jeg 6+1 og kan forhåpentligvis få se et bankende hjerte.
Hun sa at siden det var så tidlig kom jeg til å få en ny time 1-2 uker etter også. Så da blir det ul både før og ettet påske :) (vanlig om man er der før uke 7).

Så nå er jeg spent av redsel, glede og nysgjerrighet. Måtte dagene gå fort til mandag :)



♡ Termin 10 desember 2014 ♡

Taster på appen :)
Bare lurer ang d gyn sa til deg..Jeg skal på ul fredag og er da 6+2, men ut fra d gyn da sa til deg så blir d da en ul noen uker etterpå også eller misforsto jeg nå? Håper d er tilfelle;) Kan høre v hu jeg skal til på fredag også
 
Bare lurer ang d gyn sa til deg..Jeg skal på ul fredag og er da 6+2, men ut fra d gyn da sa til deg så blir d da en ul noen uker etterpå også eller misforsto jeg nå? Håper d er tilfelle;) Kan høre v hu jeg skal til på fredag også
Der jeg skal ta ul er det nesten standard å få ny time etter 1-2 uker om man er det før uke 7. Men bet ikke om det er vanlig andre plasser.



♡ Termin 10 desember 2014 ♡

Taster på appen :)
 
Da var jeg kommet til 6+0. Syns dagene går sakte hver for seg men likevel går dagene og ukene fort på en merkelig måte. I morgen er det 3 uker siden jeg testa positivt 3+1. Dagene fram til uke 5 føltes ut som en evighet men siste uka har flydd avgårde.
Den siste uka har jeg vært roligere. Har ikke løpt på toalettet flere ganger om dagen kun for å se etter blod.
Og samtidig føler jeg meg mer gravid. Er supertrøtt hele dagen med unntak på om morgenen. For jeg våkner rundt 6.30 og er lys våken. Så gjesper jeg og er trøtt resten av dagen.
Kvalmen er heldigvis enda fraværende men så i dagboka mi fra forrige svangerskap og da kom den værste kvalmen med oppkast daglig først i uke 11. Håper jeg slipper unna denne gang. Kommer litt kvalmebølger med de går veldig fort over.

Bekkenet går det greit med. Er ikke vondt å gå men veldig vondt om jwg trykker på korsryggen og neover lårene og spesielt rett undet hofta på høyre side.
Men det går helt fint å jobbe som vanlig. Håper det holder seg slik lenge. Ønsker veldig sterkt å jobbe ut sommeren og krysser alt jeg kan for at det skal gå bra. Men har aldri jobbet så lenge så er forberedt på at det ikke blir slik. Er 25 uker når sommerturnusen min slutter og det lengste jeg har jobbet i svangerskap er til uke 15+4. Og da hadde jeg en fysisk lettere jobb enn jeg har nå. Men men, får bare vente å se hva som skjer. Nyter hvertfall hver dag i jobb :)

I morgen er det tidlig ultralyd. Gru/gleder meg veldig. Er spent på om spira sitter der den skal og om hjertet banker. Kjenner jeg kommer til å bli kjempebekymret om vi ikke ser hjerteslag selv om gyn har forberedt meg på at det kan være for tidlig.




♡ Termin 10 desember 2014 ♡

Taster på appen :)
 
Da har jeg vært på ultralyd. Fikk ingen bilde, men inni magen min ligger en liten spire på 5mm med et bankende hjerte og koser seg ♡ ♡ ♡

Han kunne kjenne livmoren min godt over skambeinet, så da er det den jeg kjenner allerede. En hard kant rett under trusekanten. Han sa at det var tidlig, men siden jeg har 4 fullgåtte svangerskap bak meg er det fullt mulig. Så da spørs det om magen lar seg skjule til over uke 12. Får investere i noen gode vide overdeler for å sjule magen. De kommer jo til nytte utover sommer/høst uansett.
Nå er jeg kjempeglad. Glad for at alt ser bra ut foreløbig. Gyn sa at jeg var jo ikke trygg enda, men at det var under 3% sjanse for SA nå som det er påvist hjerteaktivitet. Og det er jo gide odds :) Han ville ha meg tilbake i uke 10 for å se at lille utvikøet seg som den skulle. Da ville det være mye mer å se :) Og han var enig min termin, at jeg er i uke 6 nå :)



♡ Termin 10 desember 2014 ♡

Taster på appen :)
 
7 uker idag :)
Nå syns jeg dagene raser av sted :) før jeg vet ordet av det er jeg i både andre og tredje trimester. Vil jo ikke at dette svangerskapet skal gå så fort da.
Formen kan jeg vel egentlig ikke klage på. Er skikkelig sliten nå men om det har med svangerskapet å gjøre eller det at jeg har jobbet 6 tidligvakter på rad er ikke godt å si. Kanskje en blanding.
Kvalmen har vært noen svippturer innom de siste dagene men den går ganske fort over.
Bekkenet verker kun når jeg tar/trykker på det.
Når jeg er på jobb glemmer jeg at jeg er gravid. Så so far, so good :) Hadde vært fantastisk om jeg hadde fått et smerte/kvalmefritt siste svangerskap :)

Nå gleder jeg meg til sommer. Kjenner jeg blir skikkelig værsyk når de sørpå legger ut bilder av sol og sommervær, mens jeg gikk på jobb i dette igår
1398006209652.jpg

Nå skal jeg prøve sove en liten time trur jeg. Senere blir det pizza levert på døra fra et lokalt pizzeria. Det fikk jeg nemlig skikkelig lyst på, så da unner jeg meg det idag :)
Nå har nemlig jeg tatt påskeferie. 4 dager med fri :) :)



♡ Termin 10 desember 2014 ♡

Taster på appen :)
 
7+3 idag og etter jeg la ut forrige innlegg om lite symtomer er de kasta på meg. Er så og si konstant kvalm. Brekker meg av den minste lukt og klarer stort sett bare få i meg vann. De siste 3 dagene har vært forfedelig. Bare ligger på sofaen og sovet. Og det passer egentlig veldig dårlig for jeg har så masse å gjøre. Arbeidshelg kommende helg med bursdagsfeiring lørdags ettermiddag til eldste gutten. Og neste helg skal eldste konfimeres. Har fått handlet inn en del pynt og planlagt en del men føler jeg skulle vært kommet mye lengre.
Håper formen kommer seg så man blir litt mer menneske snart.
Så gleder jeg meg til å kunne fortelle omverden om hvorfor jeg har vært zombie den siste tiden :p






♡ Termin 10 desember 2014 ♡

Taster på appen :)
 
Idag røk siste test i dette svangerskapet! :)
Hadde 3 cb digital som jeg skulle ta i løpet av 3 uker for å få sjekke at hcg steg som det skulle. Første tok jeg 10dpo, 3+2 og fikk 1-2 uker. Andre tok jeg 4+4 og fikk 2-3 uker.
Idag tok jeg sjansen på den siste. Er 5+1 og tenkte og prøvde forberede meg på 2-3 siden det er snakk om så få dager.
For å være sikker på at jeg enda er gravid :)rolleyes::rolleyes: )tok jeg en vanlig g-test først. Haha streken kom sterkt opp i det samme det ble vått
Vis vedlegget 56434
Vis vedlegget 56435

Så tok jeg den digitale
Dette kom opp ganske med en gang
Vis vedlegget 56436

Men så!!!!!

Vis vedlegget 56437

Jippi, nå er jeg kjempeglad! ! :D




♡ Termin 10 desember 2014 ♡

Taster på appen :)
Inne å sniker på testene dine:)

Har kommet meg til 4+2 nå, å er spent når jeg vil få 2-3 på den digitale:)
Testene jeg har tatt til nå blir bare sterkere og sterkere, så nå øyner jeg ett lite håp om at det skal gå bra denne gangen:)

Masse lykke til i svangerskapet, å kos deg i månedene som kommer:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hadde helt glemt av at jeg hadde ordnet meg dagbok.
Nå er jeg kommet helt til 10+2. Dagene flyr avgårde. Magen har begynt og bule litt utover. Har vært sykemeldt i 2 uker, pluss en uke egenmelding så har ikke vært på jobb siden påske. Men i morgen starter jeg på igjen. Begynner rett på med 5 tidligvakter på rad. Gruer meg litt, men gleder meg mest. Gleder meg til å treffe alle kollegene mine og pasientene.

Da jeg var 6+1 var jeg på tidlig ul. Fikk se en liten prikk på 5mm med bankende hjerte. Skulle komme tilbake etter 4 uker og det var igår. Og jammen meg har mye skjedd på 4 uker!! Var ikke lenger en prikk i magen, men en liten minibaby med 2 føtter, 2 armer og ti fingre. Han sprellet og vinket og turnet og tok salto inni der. Og lå og slo seg selv i panna med begge hendene. Helt fantastisk og se. Var vanskelig og få bilde siden han var så aktiv med fornøyd med de to jeg fikk
1399981628920.jpg
1399981644705.jpg
Babyen er visst litt stor for gyn mente jeg var 11+2, altså 8 dager lenger enn min beregning, og med termin 29 november. Men holder meg til mensentermin fram til oul uansett.

Idag var første svangerskapskontroll. Fikk tatt blodprøver og fikk helsekortet.
1399981764621.jpg
Legen satt termin til 9 desember men fortsatt 10+2 så han går nok etter 40+2.

Torsdag om 2 (!!!) dager skal jeg på 3d ul. Dette er en time jeg bestilte dagen etter positiv da jeg bare var 9dpo. Da virket det som en evighet til timen men nå er det bare 2 små dager :D Gleder meg masse masse. Vet jo at babyen har det supert inni der så da blir det bare gøy. Og ikke minst får mannen endelig og være med å se. Gleder meg til å se hans reaksjon :)



♡ Termin 10 desember 2014 ♡

Taster på appen :)
 
Må bare ha denne oversikten så jeg kan se på den. Når folk spør hvor langt jeg er på vei og jeg sier antall uker vet de færreste hva det vil si og spør hvor mange mndr er det.

1 fullgått måned: 4 uker + 3 dager
2 fullgåtte måneder: 8 uker + 6 dager
3 fullgåtte måneder: 13 uker + 2 dager 4 fullgåtte måneder: 17 uker + 5 dager 5 fullgåtte måneder: 22 uker + 2 dager 6 fullgåtte måneder: 26 uker + 5 dager 7 fullgåtte måneder: 31 uker + 2 dager 8 fullgåtte måneder: 35 uker + 5 dager
9 fullgåtte måneder: 40 uker



♡ Venter en skatt i Desember 2014 ♡

Taster på appen :)
 
Må bare ha denne oversikten så jeg kan se på den. Når folk spør hvor langt jeg er på vei og jeg sier antall uker vet de færreste hva det vil si og spør hvor mange mndr er det.

1 fullgått måned: 4 uker + 3 dager
2 fullgåtte måneder: 8 uker + 6 dager
3 fullgåtte måneder: 13 uker + 2 dager 4 fullgåtte måneder: 17 uker + 5 dager 5 fullgåtte måneder: 22 uker + 2 dager 6 fullgåtte måneder: 26 uker + 5 dager 7 fullgåtte måneder: 31 uker + 2 dager 8 fullgåtte måneder: 35 uker + 5 dager
9 fullgåtte måneder: 40 uker



♡ Venter en skatt i Desember 2014 ♡

Taster på appen :)
Er litt vanskelig ja faktisk,når er man 3 mnd på vei og 4 mnd på vei osv?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Nå begynner magen poppe ut. Vil tru de fleste ser/skjønner det er babymage når de ser meg og ikke BARE fleskemage :D

Første magebildet jeg tok
1404129970174.jpg
(Veldig oppblåst her ja)

Forrige uke
1404130008369.jpg

Og dagens mage
1404130035716.jpg



♡ Venter en skatt i Desember 2014 ♡

Taster på appen :)
 
Nå har vi som smått også fått litt utstyr i hus.
Vogn har vi jo fra før men har kjøpt en hardbag med handtak for å ha inne bagen når vi har gått tur viss babyen sover. Bor i blokk i tredje etg uten heis så tidligere har jeg måtte løfte babyen ut av vogna når vi skal inn noe som resulterte i at babyen våknet. Håper denne bagen gjør at jeg kan bære babyen i den opp og at babyen for fortsette søvnen sin.

Så har vi kjøpt vognpose. Havnet på easygrow. Falt helt for den lilla men siden kjønne skal forbli ukjent til fødselen følte jeg lilla passet ikke om det blir en gutt. Så endte på en svart.

Bilstol har vi ikke kjøpt men blir kjøpt de nærmeste dagene.
Dunpose til bilstolen har vi.

Seng og madrass er i hus må bare få kjøpt en overmadrass.

Stellebordet har vi jo.
Ammeinnlegg har jeg kjøp. Har kjøpt flergangs som jeg kan vaske. Av erfaring fester engangs seg i puppen og resulterer i sår når den dras av. Au au

Så da gjenstår det og se over hva vi har av klær, vippestol, men siden vi får så nært jul og babyen uansett ikke skal sitte i den de første ukene tenker jeg det er noe vi ønsker oss i julegave til lille, og ellers nips og naps som kremer, olje osv men det kjøper vi ikke enda.
Om jeg ikke har glemt noe er de største/dyreste tingene i hus allerede :)




♡ Venter en skatt i Desember 2014 ♡

Taster på appen :)
 
Da var jeg passert halvveis. Helt vannvittig å tenke på at nå er det færre dager tiø termin enn hba jeg har vært gravid.
Magen igår morgest
1405626485883.jpg

Magen idag
1405626517429.jpg

Uff har lagt på meg så skrekkelig på hoftene. Jentemage??? Hvertfall det de sier på jobb. Vi får se i desember :)



♡ Venter en overraskelse 4 Desember 2014 ♡

Taster på appen :)
 
Last edited:
Da var jeg passert halvveis. Helt vannvittig å tenke på at nå er det færre dager tiø termin enn hba jeg har vært gravid.
Magen igår morgest
Vis vedlegget 68878

Magen idag
Vis vedlegget 68879

Uff har lagt på meg så skrekkelig på hoftene. Jentemage??? Hvertfall det de sier på jobb. Vi får i desember :)



♡ Venter en overraskelse 4 Desember 2014 ♡

Taster på appen :)
Så fin du er :D Absolutt jentemage ja :) Det blir spennende å se hvem som gjemmer seg der inne :)


♡ Februar 2015 ♡
 
Ble visst ikke som jeg hadde tenkt med denne dagboka. Glemmer den helt av og planen var jo og skrive ofre så jeg kunne se tilbake på den senere.

Men nå er jeg altså snart ferdig. 37+6 idag, 17 dager til termin. Syns tiden egentlig går ganske fort og i mitt hodet er det enda leeeenge til baby kommer, men samtidig er jeg klar til å bli ferdig.
Magen vokser seg til nå.
1416216187694.jpg

Det meste av utstyr og ting og tang trur jeg er klart.
Jordmorkontrollen fredag (37+3) gikk fint. Hun sa jeg var moden og har 1cm åpning. Er jo ikke mye, men en start. Bare 9cm igjen :p

Formen er forsåvidt grei, men bekkenet er helt på bærtur. Vondt og gå (mye pga nedpress) og det og snu seg på natta er nesten blitt umulig. Men må snu på meg ofte da kroppen begynner bli tung og armer og bein "sovner" om jeg ligger for lenge på en side.
På ultralud for 6 dager siden ble baby estimert mellom 2600g og 3400g. Stort sprik men legen mente 3kg var riktig. Og med ett par hundre gram i uka ville vi ende på 3600-3800 ved termin. Selv tipper jeg 4100.
 
Back
Topp