9 eller 10 uker

Mamma til en skatt

Gift med forumet
It's gonna be May 2019
Etter mens termin er jeg 9 uker men var på tidlig ultralyd forrige uke og etter målingene han tok av fosteret så mente han jeg var en uke lengre .
Så er i tvil hvilke jeg skal gå etter... Gå etter mens termin til ord ul?

Han mente og at nå kunne jeg slappe av(hadde ma i desember som ble oppdaget i uke 12, den lille var bare 8 uker) kan jeg slappe mer av nå? Altså det kan jo alltid gå gale, men kan ikke tenke på det hele veien...
 
Jeg ville gått etter ul termin. De er ganske sikre :-) Sønnen min kom på terminen gitt på tidlig ul.

Du kan nok senke skuldrene litt om hjertet banket, og oddsen for sa blir jo mindre og mindre nå.
 
En gynekolog sa til meg at den vanligste grunnen til at kvinner mister/har MA, er når plommesekken skal forsvinne og morkaken (?) ta over (iallefall det at plommesekken skrumper inn og noe annet tar over). Den prosessen skjer i uke 8. Så når du er forbi den så skal det være mye mindre sjanse ja. Dette går nok kjempebra :)
 
En gynekolog sa til meg at den vanligste grunnen til at kvinner mister/har MA, er når plommesekken skal forsvinne og morkaken (?) ta over (iallefall det at plommesekken skrumper inn og noe annet tar over). Den prosessen skjer i uke 8. Så når du er forbi den så skal det være mye mindre sjanse ja. Dette går nok kjempebra :)
Håper du har rett
 
Håper du har rett

Nå er det jo en gang slik at naturen ordner opp dersom det ikke er levedyktig, og dette er veldig smertefullt for oss når vi gleder oss og har forventninger til å få et nytt familiemedlem ❤️ Men det er stor forskjell på 8 og 10 uker! I uke 10 er jo baby "ferdig formet", den skal bare vokse (har jeg lest).Så jeg mener at du bør prøve å senke skuldrene, det er ikke bra for baby om du stresser og er lei deg heller ❤️ Får du flere tidlige ultralyder? Hvis ikke kanskje dere kan spandere på dere selv en i uke 12? Veldig koselig å gå på butikken og kjøpe en nøytral liten body eller sparkedress etter en vellykket ultralyd i uke 12 ❤️
 
Hvis vi hele tiden skal gå rundt å tenke på alt som kan gå galt, så tror jeg nesten vi bare kan legge oss ned. Og tro meg, når barnet kommer så blir det ikke mindre bekymringer. Heldigvis går ting oftes bra i livet. Så prøv så godt det lar seg gjøre å senke skuldrene og kose deg med at du bærer ett mirakel i magen. For det er jammen meg noe å være utrolig stolt og glad for <3
 
Risikoen for SA(MA) etter uke 9 er nesten like liten som i uke 12 (2% fra uke 9, mot 1% fra uke 12).
Ville nok senket skuldrene om jeg var deg, kos deg heller med det som skjer fremover :) Dette kommer til å gå bra! :)
 
Har ikke fått dekka noen ul. Har vært på to stk og betalt selv. Ul nr 2 fikk jeg gratis av legen så det var snillt. Kommer nok til og ta en i uke 12.
 
Back
Topp