9 dpo, og klarer ikke å vente, men kan ikke teste!! :(

trullio

Flørter med forumet
Dette er bare så vanskelig, dagene går så utrooolig sakte. Skulle ønske jeg kunne begynne å teste med billigtester, men jeg fikk satt en ovitrellesprøyte onsdag 24.10 som inneholder hcg, og legen sa jeg skulle vente med å teste til 12. november for å være sikker på at alt hcg er ute av kroppen så jeg ikke får falsk positiv!! Noen som har noen tips til hvordan jeg skal klare å vente så lenge, eller eventuelt hvordan jeg kan omgå den regelen?

 
Jeg har  vært gjennom mange ivf og har tatt utallige injeksjoner med ovitrelle og andre typer som inneholder hcg. Men den er ute av kroppen etter ca. 10 dager med mindre du får påfyll. Så at du skal måtte vente helt til 12 november når du satte ovitrelle den 24 er bare noe tull
 
Ok, det var legen som sa det. Synes også det høres lenge ut! Men har lest på Internett at den kan sitte i opptil 14 dager. Kanskje det er forskjellig fra person til person? Er livredd for å teste falsk positiv, men ikm torsdag burde jo være trygt? Da er det 15 dager siden jeg satte sprøyta!
 


trullio skrev:
Ok, det var legen som sa det. Synes også det høres lenge ut! Men har lest på Internett at den kan sitte i opptil 14 dager. Kanskje det er forskjellig fra person til person? Er livredd for å teste falsk positiv, men ikm torsdag burde jo være trygt? Da er det 15 dager siden jeg satte sprøyta!


Alle legene jeg har vært borti på ivf seksjonen på St.Olavs + på en privat klinikk sier at etter 10 dager er hcg fra injeksjon ute av kroppen. Men du er ihvertfall helt sikker om du venter i 15 dager. Det du også kan gjøre er å ta test hver dag framover nå. Om den er positiv så følger du med på om streken blir svakere eller sterkere i dagene som kommer. Blr den svakere er det mest sannsynlig sprøyta som gir deg positiv test, og blr den sterkere så er du gravid
 
Ja, det går jo an, er bare så redd for å bli gira hvis jeg får en svak strek. Jeg prøvde med en EL-test i går, har hørt at de også slår ut på hcg, og der kom det omtrent ikke strek en gang, så den var jo supernegativ. Er på 10 dpo i dag, tror jeg tester på ikm torsdag. Spennende!
 
Back
Topp