9+6 til 20+0, lenge å gå uten kontroll?

sommerseth

Betatt av forumet
Var på jordmorkontroll uke 12+0, men da hørte vi ikke på hjertelyden.
Syns liksom det ble så lenge å gå fra ultralyd uke 9 til oul i uke 20 uten å ha hørt eller sett babyen min:o
Hysterisk? Njæ, jeg ringte jordmor å fikk en extra time på torsdag!:p:) gleder meg til det:)
Sålangt dette svangerskapet har jeg følt meg så "overlatt til meg selv".. Er liksom konstant bekymret og full av spørsmål. Kunne visst gått til jordmor en gang i uka!:p flere som er slik?

Sent from my iPad using BV Forum

Hadde første kontroll i uke 7, og skal ikke noe før oul i uke 18+6 nå. Veldig lenge å gå når man har så mye spørsmål. Selv om dette blir nr 2 så er jeg mer bekymret og har mye flere spørsmål denne gangen!

Her er det fra uke 10 til uke 18 :)
Jordmor er ikke før 20 februar. Såååå...

Var på første kontroll hos legen den 12 desember. Hørte hjertelyd etc. Neste kontroll er hos jordmor 6 januar . Oul i slutten av januar og legetime igjen 10 feb. Jeg synes det nesten er litt for tett :o

Jeg fikk beskjed om at men skulle gå til kontroll hver 4 uke. Har vært to ganger til jordmor og en gang til legen allerede :) er i uke 13+0 i dag. Og så skal jeg til jordmor igjen den 21 januar og oul den 28 januar :)

Jeg var hos legen i midten av november, skal på oul om et par uker, også skal jeg ringe å bestille time hos legen i slutten av januar. Føler at det mindre nå enn med de to første, men hvis jeg vil ha mer, så kan jeg jo bare bestille hos jordmor. Føler likevel ikke noe behov for det enda.

Jeg har vært på første kontroll hos jordmor 11+5 og fikk oppfølgingstime i uke 19. På kontrollen gikk hun effektivt gjennom en rekke temaer men det var ikke så mye nytt og vi fikk noen brosjyrer, samt at vi hørte på hjertelyden. Hun spurte flere ganger om vi hadde noen spørsmål men vi hadde egentlig ikke noe spesielt. Det samme gjelder for TUL; gynekologen spurte flere ganger om ikke det var noe vi lurte på men vi hadde ingenting. Det jeg tenker nå er at jeg har alt for lite spørsmål. Det føles ok at jeg ikke har noen oppfølging før om 6-7 uker... Hva spørr dere om?

PS: er førstegangs så skulle jo tro at det var fler spm...

Var på jordmorkontroll uke 12+0, men da hørte vi ikke på hjertelyden.
Syns liksom det ble så lenge å gå fra ultralyd uke 9 til oul i uke 20 uten å ha hørt eller sett babyen min:eek:
Hysterisk? Njæ, jeg ringte jordmor å fikk en extra time på torsdag!:p:) gleder meg til det:)
Sålangt dette svangerskapet har jeg følt meg så "overlatt til meg selv".. Er liksom konstant bekymret og full av spørsmål. Kunne visst gått til jordmor en gang i uka!:p flere som er slik?

Skjønner deg veldig godt jeg :) 1 gang i uka er vel å ta litt hardt i, men å gå 2-3 mnd uten å få høre eller se babien syns jeg også er lenge. Nå har jeg heldigvis kjøpt med angelsound som jeg bruker ca 1 gang i uka, så jeg får ihvertfall "hilse" på babien min litt av og til :D

Skjønner deg veldig godt jeg :) 1 gang i uka er vel å ta litt hardt i, men å gå 2-3 mnd uten å få høre eller se babien syns jeg også er lenge. Nå har jeg heldigvis kjøpt med angelsound som jeg bruker ca 1 gang i uka, så jeg får ihvertfall "hilse" på babien min litt av og til :D
Ja såklart, så mente jeg jo ikke bokstavelig en gang i uka!:) men litt oftere kanskje.. Vil liksom ikke overøse mennesker rundt meg om graviditeten, men jeg har behov for å snakke om det.. Jeg tørr ikke kjøpe angelsound, er redd for åikke finne hjertelyden selv.. Hadde ei venninne som fikk totalpanikk.. Men jeg har veeeldig lyst^^

Ja såklart, så mente jeg jo ikke bokstavelig en gang i uka!:) men litt oftere kanskje.. Vil liksom ikke overøse mennesker rundt meg om graviditeten, men jeg har behov for å snakke om det.. Jeg tørr ikke kjøpe angelsound, er redd for åikke finne hjertelyden selv.. Hadde ei venninne som fikk totalpanikk.. Men jeg har veeeldig lyst^^

Det har hent et par ganger at jeg ikke fant hjertelyden, men nå etter uke 12 finner jeg den hver gang. Av og til må jeg lete litt (for lyden er svak om man ikke treffer rett), men finner den stort sett med en gang jeg setter den til magen :)

Det er vanlig at første kontroll er uke 8-10, så OUL uke 17-19, deretter neste uke 24. De blir hyppigere etter hvert.

Var på første ul hos legen i uke 6,så i uke 13,nå fikk jeg en time imorgen(uke 17) og skal på OUL i uke 20, og til jordmor ca uke 22/23,ikke vært hos jordmor noe før det,reiser heller til lege på ul for å se om alt er ok xD. Har også angelsound,kjøpte den i uke 13,tror det er en dag jeg ikke har funnet hjertelyden,stressa ikke såå mye på grunn av det,fant den dagen etter :)

Nå får jo jeg en helt annen type oppfølging pga tvillinger, men her blir det en gang i mnd til lege/jm (bytter på) frem til uke 28, etter det blir det to ganger i mnd :) Det blir også ul i uke 17, uke 22, 26, 32 og etter det blir det opp til sykehuset for videre oppfølging :)

Men reagerte veldig på den første jm jeg var hos i uke 11, hun ville nemlig ikke ha meg inn igjen før i uke 24 :O

Jeg har fremdeles ikke hørt noe hjertelyd (ul apparatet hos fastlegen er fra 1910 (ikke bokstavlig) så så såvidt en nydelig baby, men ingen hjertelyd)
Og må vente helt til 16. Januar på OUL!!! Tenk om mini sitt hjerte ikke slår?! Prøver å ikke tenke i de baner..

Det 'skal' være kontroll rundt uke 12, så kommer oul rundt uke 18-20, så blir det kontroll igjen rundt uke 24!

ja, det virker lenge å gå uten å vite om alt er ok.. Men får håpe alt er greit inni magen din :)

Jeg har fremdeles ikke hørt noe hjertelyd (ul apparatet hos fastlegen er fra 1910 (ikke bokstavlig) så så såvidt en nydelig baby, men ingen hjertelyd)
Og må vente helt til 16. Januar på OUL!!! Tenk om mini sitt hjerte ikke slår?! Prøver å ikke tenke i de baner..
Det var akkurat det. Nå har jeg stor tro på at både min og din mini sitt hjerte slår, men jeg syns det var for lenge å gå uten å vite. Har heller aldri hørt hjertelyd, bare sett hjerte på ul:)

Hadde førstekontroll i uke 12, midten av desember å skal inn en tur til før jeg skal på oul (slutten av januar), for å få oppdatert papirene..
Føler at det er lenge siden jeg ikke fikk høre hjertelyden når jeg var inne..

Var hos jordmor idag. Fikk fortsatt ikke høre hjertelyden. Var ikke vits mente hun. Kjipt, men bare å smøre seg med tålmodighet...

Første gang jeg gikk til jordmor var etter at jeg fikk positiv graviditetstest, og da viste det seg at jeg var allerede 9 uker på vei, er nå 13 + 1, får høre hjerte 02/01 , har første ultralyd 21/01 på riks, wææiii som jeg gleder meg. Første barnet mitt, så er sykt spent!

Back
Topp