9åringer, vennebesøk

Gjelder dette kun et barn? Eller opplever du at kulturen der du bor er slik?

Her vi bor har barna gått inn og ut hos hverandre siden de var små.. vi foreldre melder hverandre når poden skal hjem å spise middag, eller om for å spørre om barnet er der.. da vi faktisk ikke har oversikt over hvor de er til en hver tid.. da har vi 4-5 foreldre vi kan ringe til å skjekke og motsatt..

For oss er dette ikke vanlig.
Ok når de er 3-4 men ikke 9
 
Gjelder dette kun et barn? Eller opplever du at kulturen der du bor er slik?

Her vi bor har barna gått inn og ut hos hverandre siden de var små.. vi foreldre melder hverandre når poden skal hjem å spise middag, eller om for å spørre om barnet er der.. da vi faktisk ikke har oversikt over hvor de er til en hver tid.. da har vi 4-5 foreldre vi kan ringe til å skjekke og motsatt..

For oss er dette ikke vanlig.
Ok når de er 3-4 men ikke 9


Det gjelder dette barnet, den ene.. Det er bare tre barn her. Den andre er noen år eldre og har det siste året ikke kunne gå ut eller ha besøk pga dataspill. Så da er det disse to igjen. Vi flyttet hit for et par år siden, til dette lille byggefeltet.

Da vi bodde i sentrum var det ingen nabobarn på podens alder og i den alderen og pga avstand så måtte alt avtales.

Så med 9åringen så har jeg kun 1 erfaring å kjenne på, så det jeg egentlig er ut etter er en bekreftelse på at det faktisk ikke er sånn det fungerer. At det for folk flest er som før, at alle barn kan leke i lag, og at man faktisk kan stikke til naboguttn uten at man har sendt inn en søknad først. OG at mine tanker rundt utestenging stemmer, at det er det disse foreldrene fører til når det er en som ikke får komme på besøn fordi det er et annet barn på besøk.


Men, i dag skal vi faktisk selv bort på besøk til en kamerat av poden som ikke bor her, OG han skal få ha med seg en klassekompis dit. Og deg gikk fint for alle tre mødrene også :D
 
Høres spesielt Ut synes jeg
 
Back
Topp