.

Heather

Gift med forumet
.

Kanskje hvis du får motorstopp eller andre problemer, så er det lettere for at folk stopper å hjelper deg hvis de ser det er baby i bilen? Vet ikke...

ja, jeg tror t.o.m.. folk som oppfører seg som idioter på veien, kanskje tenker seg om en ekstra gang viss de hadde sett det. skulle ikke vært nødvendig selvfølgelig[8|]

ORIGINAL: SiwAogHansLuca

Kanskje hvis du får motorstopp eller andre problemer, så er det lettere for at folk stopper å hjelper deg hvis de ser det er baby i bilen? Vet ikke...

tror nok heller det er et få tall av disse?[8|]
Jeg ser ofte disse merkene, men det blir bare med synet....

Jeg legger i alle fall godt merke til det. Og holder god og trygg avstand når jeg kjører bak en bil med slikt merke. Kanskje ekstra avstand.

Tenker også på det når jeg parkerer ved en slik en..at de må få inn barn..ikke greit om bilene står for tett da.

når jeg ser de skiltene holder jeg litt ekstra avstand. så de funker på meg[:)]

.

Poenget er jo at man skal holde en billengdes ekstra avstand, så man ikke skal kjøre rett i ræva på bilen..

Jeg holder avstand når jeg ser en bil med sånn hvertfall, så det funker på meg.

ORIGINAL: Heather

Hva vil dere oppnå med et slikt budskap i bakruta? Tror dere at andre bilister kjører ekstra varsomt da?

Jepp, dette lurer jeg på i dag [:D]

Hva tror du vi vil oppnå?
Ekstra varsomt?! Det er vel heller snakk om at du ikke grisekjører forbi, eller at du ikke legger deg ut å skal prøve å kjøre fort forbi.
Tåpent spørsmål syns jeg! Alle burde skjønne hva man vil med et slikt skilt/merke.

Ekstra varsomt?! Det er vel heller snakk om at du ikke grisekjører forbi, eller at du ikke legger deg ut å skal prøve å kjøre fort forbi.
ORIGINAL: 1storog1imagen

Hva vil dere oppnå med et slikt budskap i bakruta? Tror dere at andre bilister kjører ekstra varsomt da?

Tåpent spørsmål syns jeg! Alle burde skjønne hva man vil med et slikt skilt/merke.

Takk for svar, kjekt å høre synspunktene deres her- er tydelig at disse merkene faktisk har en viss effekt.

Jeg tenker at det er en selfølge at man skal holde trygg avstand, uavhengig om de har barn i bilen eller ei. Det var derfor jeg lurte.

Hmm... Snodig. Tenker man mer på andres barn enn egne?!? Jeg ser aldri disse merkene, jeg for avstanden fremover er for stor pga meg og min families sikkerhet... ;)

ORIGINAL: !VærtHerFør!

Jeg legger i alle fall godt merke til det. Og holder god og trygg avstand når jeg kjører bak en bil med slikt merke. Kanskje ekstra avstand.

Tenker også på det når jeg parkerer ved en slik en..at de må få inn barn..ikke greit om bilene står for tett da.

signerer her.

Jeg legger merke til det, og holder mer avstand.. Jeg vil vel påstå at jeg kjører forsiktig til vanlig også, men et slikt klistermerke er på en måte en ekstra "vekker"..!

ORIGINAL: 3_barnsmor

ORIGINAL: 1storog1imagen

Ja det der var jo et flott og modent svar ...[:-]
Fins ingen dumme spm,bare ekstremt dumme svar..

Når jeg ser et sånt klistremerke blir jeg påminnet om å kjøre enda mer forsiktig av hensyn til mine barn og alle andre barn i trafikken. Så det er det som er vitsen vil jeg tro... samme som firmabiler med logo på - hva vil de oppnå? At folk ser dem og dermed vet om dem!

ORIGINAL: Lissyjane

ORIGINAL: Black Beauty

ja, jeg tror t.o.m.. folk som oppfører seg som idioter på veien, kanskje tenker seg om en ekstra gang viss de hadde sett det. skulle ikke vært nødvendig selvfølgelig[8|]

Det tror faktisk ikke jeg. For idioter på veien bryr seg kun om seg selv og lar seg ikke affektere av småbarn. Dessverre. Da hadde de nok brydd seg om at små barn kom til å bli alene pga av dem også

idioter er idioter, så en vet aldri[;)]

Og om det skjer en ulykke, så er det veldig greit å vite at i den bilen er det/kan det være barn...Om feks sete m barn har fyki ut frontruta(om sete er feil festet el l), så kan man løpe rundt i lete (hvis de som kjører er bevisstløse)

Worst case scenario sef...

Back
Topp