..

Du kunne ikke ha skrevi i overskrifta på tråden hva det gjalt da!![8|]

Slik at vi som drit lang marsj i det der religionstullet slipp å gå inn for å se hva dette gjelder!![:'(]

Ikke alle ting trenger å ha et konkret svar på hvorfor. Å tro er å tro, å vite er å vite. Hadde det vært nøyaktig vitenskap hadde man ikke trengt å tro, da hadde alle visst[;)] Så føler ikke at jeg som kristen har noe behov for å vite, eller å gi alle svar på ting man lurer på ang troen min[;)]

Ang det med treenighet, kanskje dette hjelper; tenk på det som at Gud er vann. Vann kan både være is, damp og vanlig vann. Men alle er de vann, samtidig som de er forskjellige.[;)]

ORIGINAL: strøkenfrøken

du kjære smilende jente, har du barn, og er de døpt?

Ja jeg har barn [;)] Jeg tror på voksen dåp, så barna mine skal få velge selv om de vil døpes eller ikke.. Jeg tror alle barn hører Guds rike til så de trenger ikke å bli døpt for bli Guds barn [;)]

ORIGINAL: *smilende*jente*

Ja jeg har barn [;)] Jeg tror på voksen dåp, så barna mine skal få velge selv om de vil døpes eller ikke.. Jeg tror alle barn hører Guds rike til så de trenger ikke å bli døpt for bli Guds barn [;)]

takk! du er en av de som har skjønt det!

enn dere andre som er kristne, har dere døpte barn, i så fall hvorfor? står ingenting i bibelen om en barnedåp heller, så jeg lurer litt på hvorfor vi har gjort en kristen tradisjon ut av det, eller med en rettelse: hvorfor har KIRKEN gjort det?

men at gud har fått med det han ville? hvorfor er der flere skrifter, flere evangelier? de er funnet, datert tilbake til samme tidsepoke.. inneholder dog et noe annet budskap.. jeg velger å tro det er derfor det er uteblitt [;)]

men at gud har fått med det han ville? hvorfor er der flere skrifter, flere evangelier? de er funnet, datert tilbake til samme tidsepoke.. inneholder dog et noe annet budskap.. jeg velger å tro det er derfor det er uteblitt [;)]

Ja du har jo thomas, judas og de apokryfiske evangeliumene ++++.. Jeg har lest litt av thomas evangeliumet og der står det mye av det samme som i resten av ny testamet.. Så er jo mye likt da.. Jeg tror at de bøkene som var ment til å være i bibelen er i bibelen.. De andre evangeiumene eller andre kristne bøker går det jo ann å lese utenom da.. [;)]

enn dere andre som er kristne, har dere døpte barn, i så fall hvorfor? står ingenting i bibelen om en barnedåp heller, så jeg lurer litt på hvorfor vi har gjort en kristen tradisjon ut av det, eller med en rettelse: hvorfor har KIRKEN gjort det?
Jeg er for "voksendåp\ troendedåp" selv, men kan skjønne de som velger barnedåp også. Sett deg ned å les litt, det står ikke noe om at man IKKE kan døpe barn heller nemlig...

De som velger barnedåp og de som velger troendedåp\voksendåp ser ikke på dåpen med samme øyne. Det finnes flere bøker om emnet og selvfølgelig kan man lese i bibelen også, om man er interessert i det[;)]
Syns det er ganske så ukristelig av kristne å sitte å krangle og se ned på hverandre for slike ting, Syns man heller skal prøve å sette seg inn i den andres syn og respektere at andre kan se ting på en annen måte enn seg selv...

ORIGINAL: ~Ahiru~

Jeg er for "voksendåp\ troendedåp" selv, men kan skjønne de som velger barnedåp også. Sett deg ned å les litt, det står ikke noe om at man IKKE kan døpe barn heller nemlig...

De som velger barnedåp og de som velger troendedåp\voksendåp ser ikke på dåpen med samme øyne. Det finnes flere bøker om emnet og selvfølgelig kan man lese i bibelen også, om man er interessert i det[;)]
Syns det er ganske så ukristelig av kristne å sitte å krangle og se ned på hverandre for slike ting, Syns man heller skal prøve å sette seg inn i den andres syn og respektere at andre kan se ting på en annen måte enn seg selv...

jeg har lest jeg.. la barna komme til meg, sa jesus.. nevnte aldri noe om at man skal tvinge barna til han, eller velge for dem.. det skulle de nemlig gjøre selv.. det er voksendåpen som er omtalt i bibelen, står ikke nevnt noe om noe barnedåp. nettopp fordi folk skal velge å komme til gud/jesus selv, ikke bli skrevet inn i en statskirke..

jeg kan tåle å være ukristelig siden jeg ikke er kristen, jeg legger frem min versjon. og det er at jeg ikke skjønner at folk som "skal leve etter bibelen" velger å tolke at "det som ikke står der er lov".. skjønner meg ikke på barnedåp med andre ord..

Back
Topp