80% stilling og sykemeldt 50%, hvor mye utgjør det i timer? :)

Pernille88

Betatt av forumet
Hei dere. Noen her inne som er kloke på sånn % regning? :) Til vanlig jobber jeg 80% stilling (hos oss utgjør en 100% stilling ca 130t per mnd) og i det siste har jeg vært sykemeldt 30% slik at jeg har jobbet 4,5t dager i stedet for 6,5t som er vanlig. Dette er uten lunsj. Men formen blir egentlig bare verre og med mitt yrke som frisør vurderer jeg kanskje en 50% sykemelding. Da jobber jeg 30%, men hvor mye blir dette i timer? :)

Takk for svar :)
 
Er vel bare til å ta 6,5 timer å dele på 2. Siden du bare skal jobbe halvparten av vanlig arbeidsdag. Det blir 3 timer og 15 minutter per dag isåfall :happy:
 
Er vel bare til å ta 6,5 timer å dele på 2. Siden du bare skal jobbe halvparten av vanlig arbeidsdag. Det blir 3 timer og 15 minutter per dag isåfall :happy:
Ja, det er omtrent sånn jeg har hatt det nå med 30% sykemelding (50% på jobb), men nå tenker jeg omvendt, altså 50% sykemeldt (30% på jobb) og siden jeg bare har en 80% stilling så blir jo ikke det riktig og dele på 2, eller?
 
Ja, det er omtrent sånn jeg har hatt det nå med 30% sykemelding (50% på jobb), men nå tenker jeg omvendt, altså 50% sykemeldt (30% på jobb) og siden jeg bare har en 80% stilling så blir jo ikke det riktig og dele på 2, eller?


Vist du ikke hadde vert sykemeldt hadde du jobber 6,5 timer per dag?
Isåfall blir det vel riktig å dele på 2. For du skal bare jobbe halvparten av hva du vanligvis skulle gjort. Og vis du ellers jobber 6,5 timer skal du bare jobbe 3,25 timer per dag.

Du skal ikke jobbe 30% av 80% stillingen din om du er sykemeldt 50%, du skal vel jobbe 50% av din stilling som er 6,5 timer?


Kan godt være gravidhjernen min lurer meg langt utpå bærtur nå nå.:hilarious: Men mener det blir riktig altså. :happy:
 
Sykemeldingsprosenten er ift din stillingsprosent ikke ift 100%.
Altså at du er SM 30% av din 80% stilling, ikke av 100.

Hvis 100% = 130t/mnd vil 80% være 104t/mnd

50% SM av en 80% stilling betyr du skal jobbe 40%, altså halvparten av din stilling (52t/mnd).
 
Sykemeldingsprosenten er ift din stillingsprosent ikke ift 100%.
Altså at du er SM 30% av din 80% stilling, ikke av 100.

Hvis 100% = 130t/mnd vil 80% være 104t/mnd

50% SM av en 80% stilling betyr du skal jobbe 40%, altså halvparten av din stilling (52t/mnd).
Ja, det var godt forklart :) nå forsto jeg litt mer, haha! Takk skal du ha :)
 
Back
Topp