80% eller 100% permisjon?

Hmm.. Hoved innlegget ble jo helt merkelig, men lurer på om dere skal ha 100% eller 80% permisjon :)

Jeg trooor vi skal ha 100%, det hadde vi sist også, og selv om jeg syntes det var i korteste laget da, er det jo det som lønner seg økonomisk.. får bare spare litt ekstra i mnd og ta et par mnd ulønnet perm :-)

Men vet jo ikke enda ;-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Har regnet litt på det, og for vår del vil det lønne seg med 100% permisjon og 80%lønn, så vi går nok for det.. :)

100% permisjon, og 80% lønn

har 80% lønn i denne permisjonen, og velger 100% lønn neste gang for da får jeg det samme utbetalt som jeg gjør nå. 80% av 80% blir for lite inntekt :-)

100%

100% lønn å så skal jeg søke om tidskonto fra babyen er ca 3 mnd... Dette pga jeg driver mitt eget å har ikke ansatte så kan ikke være borte fra kundene stort mye lenger føler jeg! Mn da er d snakk om å jobbe noen timer ett par ganger i uka! Håper det går bra!:-)

100% og ulønnet permisjon.
Er det som betaler seg mest for meg :)
Tjener man over en viss inntekt så taper man på 80%, fremfor å heller ta ut 100% og ta ulønnet perm de siste ukene...

Tjener man over en viss inntekt så taper man på 80%, fremfor å heller ta ut 100% og ta ulønnet perm de siste ukene...

Det er riktig (6G) - men det er ikke noe problem i mitt tilfelle ;)
Mannen derimot tjener mer enn 6G - men arbeidsgiveren hans betaler det som er over 6G...

Sist hadde jeg 100%permisjon og 80 % lønn. Er i utgangspungtet det jeg vil denne gangen også, men mulig jeg begynner på skole neste høst så da blir det nok 80%permisjon med 100% lønn denne gangen! Får se :)

Jeg kommer til å velge permisjon med 100% lønn, og så heller forlenge permisjonen med ferie og ulønnet permisjon da det lønner seg best for oss.

Var ikke slik jeg tenkte, men tjener du over rundt 300000 vil du tape penger på å velge 80 fremfor 100. Den regelen med 6G handler om at 6G er maks permisjonsutbetaling.
Det er riktig (6G) - men det er ikke noe problem i mitt tilfelle ;)
Mannen derimot tjener mer enn 6G - men arbeidsgiveren hans betaler det som er over 6G...

Jeg kommer sannsynligvis til å velge 100% lønn denne gangen. Så helle strekke den med litt ferie. I permisjonen jeg er i nå valgte vi 80% lønn da permisjonen måtte rekke til barnehagestart.Vi vurderte 100% lønn + ulønnet permisjon til forrige permisjon, men jeg ønsket ikke å ta risiko med å stå uten rettigheter i forhold til sykepenger/egenmeldinger i begynnelsen etter fødsel. For meg var dette viktigere å beholde enn de ekstra kronene i lønn i permisjonen. Noe jeg er glad for nå da, da det ikke ser ut som jeg vil komme tilbake i jobb fullt mellom permisjonene mine :-)

100% og 49 uker, så får far sin fulle lønn i sine 14 uker og jeg får overføre ferie fra i år og ta noen ulønnede uker. Sikter på å starte å jobbe i august. :flower

Back
Topp