80 eller 100% permisjon

Jeg tok 80% perm sist, og tok 3 mnd ulønnet perm. Begynte å jobbe da hun var litt over ett år. Neste gang vet jeg ikke helt hva vi gjør. Får se når jeg blir gravid og terminen blir. Om det blir i starten av 2013 så blir det jo en kabal å få det til å gå opp frem til bhg start høsten 2014.

Jeg ska ha 80%

Mannen kan ikke ta permisjonen sin etter at jeg er ferdig med min, så da prøve vi å dra det ut så lenge som mulig, sånn at jeg kan være hjemme med henne. Skal ned i 80% etter permisjon, så greit å venne seg til litt mindre i mnd også

Hva gjør man hvis far har en jobb der han ikke har mulighet til å ta 12 uker permisjon? Synes det er trist om lille babyen vår må begynne i bhg eller dagmamma 12 uker tidligere pga disse reglene. Har ikke mulighet pga. at bedriften da vil stoppe opp da ingen kan gjøre jobben hans. Da må det flere ansatte inn og opplæring som vil koste mye, i tillegg til at det bare er 12 uker det er snakk om. Tror ikke NAV hadde satt pris på om noen mistet arbeidet sitt pga. noen regler om pappaperm, for å sette det heeelt på spissen :-P Ikke qoute

Ninnalita skrev:
Hva gjør man hvis far har en jobb der han ikke har mulighet til å ta 12 uker permisjon? Synes det er trist om lille babyen vår må begynne i bhg eller dagmamma 12 uker tidligere pga disse reglene.

dele dem opp?

Ninnalita skrev:
Hva gjør man hvis far har en jobb der han ikke har mulighet til å ta 12 uker permisjon? Synes det er trist om lille babyen vår må begynne i bhg eller dagmamma 12 uker tidligere pga disse reglene. Har ikke mulighet pga. at bedriften da vil stoppe opp da ingen kan gjøre jobben hans. Da må det flere ansatte inn og opplæring som vil koste mye, i tillegg til at det bare er 12 uker det er snakk om. Tror ikke NAV hadde satt pris på om noen mistet arbeidet sitt pga. noen regler om pappaperm, for å sette det heeelt på spissen :-P Ikke qoute

Da må han enten dele opp og ta feks en dag i uken, om han ikke tar de ut så mister dere de ukene.

Hvor lenge kan han ta ut det hvis han deler det opp? Kan ikke ta så mye som en uke i gangen. Så barnet har nok begynt i bhg lenge før han blir ferdig med de 12 ukene

*Nyperose* skrev:

Ninnalita skrev:
Hva gjør man hvis far har en jobb der han ikke har mulighet til å ta 12 uker permisjon? Ikke qoute

Da må han enten dele opp og ta feks en dag i uken, om han ikke tar de ut så mister dere de ukene.

Ja det er jo en mulighet :-) mye og sette seg inn i om hva som er mulig og ikke. Takk for svar! :-)

Blir nok lengst permisjon ja. Være hjemme lengst mulig, så 80% lønn. glad jeg valgte det sist.
Dessuten tapeer vi ikke noe særlig på det.

*Nyperose* skrev:

Ninnalita skrev:
Ikke qoute

Ikke quote pliiis :-)

Back
Topp