80 eller 100% permisjon tid

-blomsterpiken

Forumet er livet
Juli13-jentene
VIP
Noen som har begynnt å tenke på hvor lang permisjons tid du skal ha??
Har hatt 100% permisjonstid med 80 % utbetalt til dem andre 3 så det blir nokk det denne gang også

Her blir det 100% lønn og 80% permisjon. Grunnen er at sambo taper for mye om vi bare tar 80% lønn enn at jeg evt. forlenger uten lønn...

Her blir det 100% lønn og 80% permisjon, så får jeg 5 ekstra uker pga det er tvillinger. så får jeg ferien i år tilgode + ferie neste år så det blir nok tid hjemme tror jeg før de begynner i barnehage.

Har ikke bestemt oss helt enda, men tror ikke vi bare kan ta ut 80% lønn, så det blir nok 100% lønn.
Så får vi se om jeg får ja på søknaden om hans uker så vi slipper å finne dagmamma til våren når mannen skal opp til alle eksamener og mine permisjonsuker er over. Regner med å klare å strekke det ut mai dersom vi sparer og jeg tar litt ulønnet permisjon, men vi skal prøve å få til at jeg er hjemme til august så jeg får litt ferie med familien også neste år :)
Det blir litt av et puslespill, men vi skal nok få det til ;)

Vi tar 100% lønn og kortere permisjon. Med 3 ukers ferie på meg og 14 uker permisjon på mannen og at han tar permisjonen sin gradert, klarer vi å komme oss fram til sommerferien, så det skal gå greit. Har ikke sjans til å ha dårligere råd enn vi har nå. Jeg jobber bare 70% og har jo da lønn deretter og med 2 barn fra dør, har vi nok å bruke de pengene på.

100% lønn-varianten,men ser for meg å vente med jobb+barnehagestart til august, så hvis vi klarer det,blir det en del ulønnet permisjon.

Man får mer alt i alt om man velger 100% lønn - så velger nok det denne gangen også :)

...om det går an å jobbe i permisjonstida? Eller er det veldig mye papirer o.l da... Er så rastløs, jeg så ser virkrli ikke for meg å "sitte på rompa" i 10-12 mnd!

Vi tar 100% lønn og kortere permisjon. Med 3 ukers ferie på meg og 14 uker permisjon på mannen og at han tar permisjonen sin gradert, klarer vi å komme oss fram til sommerferien, så det skal gå greit. Har ikke sjans til å ha dårligere råd enn vi har nå. Jeg jobber bare 70% og har jo da lønn deretter og med 2 barn fra dør, har vi nok å bruke de pengene på.
Er det bestemt at far får 14 uker?? Har bare lest om forslag, men ikke om gjennomslag. Har heller ikke lest noe på NAV

Vi har ikke bestemt oss enda, men heller mot varianten med 100% lønn og 47 (eller 49?) uker permisjon. Med ferieukene våre og kanskje noen få uker ulønnet permisjon kommer vi i rute til barnehagestart.

100 % lønn og 80 % permisjon + ferie fra i år og neste år ;)

Her blir det 80 % lønn. Siden jeg er lærer så betyr det for meg ( litt ferie og tre uker perm uten lønn) at jeg ikke skal begynne å jobbe før midten av august 2014, og da begynner samboer sin permisjon :) Føler vi kommer veldig godt ut av det!

Her tror jeg også at det blir 100% lønn. Såvidt jeg har regnet meg ut foreløpig, betyr det sammen med ferien både for 2013 og 2014 at tuppa kan være hjemme med en av oss til bhg start :-)

Usikker...
Ser uansett ut til at jeg må starte i jobb midt i skoleåret igjen. Er lærer. Blir litt rart å komme tilbake igjen rett i tentamen/ eksamenstid...
Men må finne ut ordentlig av disse ukene. Har jo lovpålagt ferie hele juli, så jeg får jo disse utenom permisjon. Men nå skal vel far ha 14 uker permisjon også?

Tror det blir 100 % lønn. Når vi legger til ferieukene, så er det jo faktisk tid for bhg-start. :)

Er litt usikker på dette men leste at 100 % lønn gir mest. Og hvis man tenker med litt ferie man også har rett på så blir det jo litt lengere:) jeg tar 100 % lønn vil jeg tro men samboer vil ha delt opp sin permisjon med 1 dag i uka så jeg må finne ut litt mer om dette her men det ser man vel på nav.no vil jeg tro. Noen her som har erfaring med dele opp fars permisjon sånn?

80%, skal ta fars permisjon da han er student, og i tillegg så er jeg innleid med en kontrakt til des. 2013, så har ikke rett på 5 ukers ferie i 2014, så da blir det 80% som lønner seg for meg om jeg vil ha mest mulig tid med baby;)

Back
Topp