8 ukers kontroll i dag ...

Tussi75

Forumet er livet
Skal på 8 ukers kontroll i dag ... Gruer meg som alltid .. Er fortsatt pga Liv-Marions skriketokter redd for å ta henne med ut ... Nå har jeg ikke vært på Helsestasjonen siden barnepleieren der kalt Liv -Marion for et typisk eksempel på en skrikerunge ... I dag skal de også kontrollere hvordan det står til med mor psykisk ... Jeg jobber i psykiatrien selv , men er alvorlig traumatisert i barndom og oppvekst .. Sist scoret jeg slik på det skjemaet at helsesøster begynte å rote rundt i ting hun ikke hadde greie på ... Er urolig for at samme greia skal skje igjen . Jeg får jo hjelp av behandlere som har fulgt meg i en årrekke ... Syns jo det er best med så lite "kokker" som mulig ...

Masse lykke til!
Det kommer til å gå bra!
Det ordner seg alltid for snille jenter[:D]!

Du kan jo fint 'jukse' på det skjemaet, og det er det samme som sist....[;)] Så slipper du alt tullet! På min 6 ukers fant legen ut at vi var en problemfamilie siden mannen jobbet mye, men mannen jobber i utelivsbransjenog snuppa ble født midt oppi julebordsesongen, så det viste jeg jo godt liksom!! Lykke til i dag!! De mener det jo bare godt!

hva slags skjema er dette da????

Jeg syns det høres frekt ut jeg at barnepleieren kalte babyen din for en typisk skrikerunge. Hva med å hjelpe deg i stedet? Finne ut hva som lindre av smerte osv??

JEg har valgt å IKKE være med i barselgruppe netopp pga dette med skriking..hadde mareritt med min første og syntes det bare var noe pes med min andre. Så nå er det kun helsesøster jeg går til når vi må dit på kontroll. Skal dit neste fredag på 8 ukers kontroll samt møte fysioterapaut.

Kontrollen ble gjennomført med Liv-Marion i full harnisk ... Hun hadde den skriketokten ... Jeg scoret lavt på skjemaet så ble ikke oppfattet som deprimert . Vi måtte veie Liv-Marion med body, strømpebukse og bleie siden hun var som hun var ... Veide da 5,5 kg men det blir jo en vekt med feilmargin ...

Så bra det gikk greit selv om hun hadde en liten skrikeperiode. Synes ikke HS skal kalle det en typisk skrikerunge, sånt hører jo ikke hjemme noen steder[>:]

Bra du også får behandling, og som du sier; på enkelte ting er det greit med få behandlere slik at man får den hjelpen man trenger[:)]

Du bor ikke så langt unna Hamar, gjør du? Kanskje du har lyst til å bli med oss jentene her(vi er ganske mange som treffes) på et barseltreff?[:)]
Vi har egen gruppe på Facebook hvis du er der[:)] Bare si ifra isåfall, så kan vi invitere deg i den gruppen.

Back
Topp