8 mnds kontroll idag

Vesten

Forumet er livet
Sist kontroll var han 71 cm og 7,6 kg  ..Laaang og slank.

Idag var han 72 cm og 8,6 kg lagt på seg et kilo altså.[:)]

(han spise HEILE tia, 4 måltider pr dag osv ..men har visstnok høy forbrenning)

Vi har bedre søvn nå  enn før(for de som måtte bry seg å lese[8D]:)

Etter lang tid med uro på nettene+dårlig søvn  på dagen , har eg og sambo funnet VÅR egen oppskrift til å få han å sove godt .
Man sier  Feks :de skal helst ikkje  spise rett før de legger seg, og bør legge seg før 19.
HS sa vi bare skulle gjøre det som passa oss best,ikkje bry oss om "oppskrifta" på de fleste barn

Før: grøt kl 17, mme kl 19 på sengekanten
opp for flaske kl 00 og 06..(da sto vi opp) Og  en dupp 2 timer etter han våkna.

Nå: middag kl 17, brødskive kl 19 og mme på sengekanten kl 19:30:
.sover til 5-6 om morgenen..flaske i senga vår..sover videre til 7:30..har ikke første dupp før etter 12 .

[:)]

Høres flott ut[:)] Og det er godt ein ikkje må følge babyboka til punkt og prikke. Har jo som regel dei beste løsningene sjølv[:D]

Perfekt størrelse på Julian det ;D

Mye bedre å ordne egne oppskrifter ja ;) vi har også funnet ut at Oliver har lagt seg for tidlig når han har lagt seg 18.30 + at han sover dårligere når grøten er lenge før leggetid. Så har også forandret mye de siste dagene :) Legger seg 19.30 og nå våkner han i 6 tia for mme og sover til 8/9 ;D

Mye bedre å gjøre slik som passer VÅR unge best, er tross alt vi som kjenner de best :)

Samme her angående leggetid. Klarer Edda å holde ut til 18.30 om kvelden så sover ho til 06. Men ho begynner jo å gjespe allerede kl 17.00[8|]

ORIGINAL: Kokle

Samme her angående leggetid. Klarer Edda å holde ut til 18.30 om kvelden så sover ho til 06. Men ho begynner jo å gjespe allerede kl 17.00[8|]

eg lar gjerne småen her ta en ørliten dupp  etter middagen kl 17[8D](bare 20 min).
( det er heller ikkje "anbefalt" ifølge ekspertane)

.da blir han mindre sur, legger seg mellom halv åtta og åtta..og sooover til neste morgen

ORIGINAL: Vesten

eg lar gjerne småen her ta en ørliten dupp  etter middagen kl 17[8D](bare 20 min).

.da blir han mindre sur, legger seg mellom halv åtta og åtta..og sooover til neste morgen

Ok, vekker du han igjen da? Er nok det eg må gjere med mini då, for ho sovner tungt på den tida.

Ok, vekker du han igjen da? Er nok det eg må gjere med mini då, for ho sovner tungt på den tida.

ja vekker han. skrur på lyset..og bråker litt sånn at han våkner[;)]

ja vekker han. skrur på lyset..og bråker litt sånn at han våkner[;)]

He he, okei! E jo heilt galen du[8D] Skal prøve det dei dagene det er umulig å holde ho våken. No ligger ho på leiketeppet og ordner, så satser på at ho holder ut til iallefall 18.30 idag[:)]

Høres flott ut[:)] Og det er godt ein ikkje må følge babyboka til punkt og prikke. Har jo som regel dei beste løsningene sjølv[:D]

Sign!
Vi la også jr 18.30 før, og var våken mye på natten! Men etter at vi la kl 19.30 så sover han mye bedre! Helt til 08.00 på morgenen[;)] (Får mat i 06 tiden da)

ORIGINAL: ¤Kristin¤

Sign!
Vi la også jr 18.30 før, og var våken mye på natten! Men etter at vi la kl 19.30 så sover han mye bedre! Helt til 08.00 på morgenen[;)] (Får mat i 06 tiden da)

jepp akkurat sånn  her også..flaske på sengekanten kl 6..og sove videre til 7:30

Hm...vi har gjort det litt motsatt vi nå, etter jeg har lest boka til sovekarin...han la seg alltid 19.30 før, men nå er det seinest 19.
HUn mener at disse små bikker når det blir seinere og vil ha oftere oppvåkninger om natten... Vanskelig altså...min har jo oppvåkninger uansett. I natt var han våken vra 04-08[X(]

Er så enig så enig [:)] vi har også VÅR egen oppskrift, følger overhodet ikke "boka"... her legges det ikke før 21.. Siste måltidet her er klokka 20,og pupp rett før han skal sove..sover til 9 om morgningen..men ingen kvelder er like når det gjelder melvin gutt..men som sagt,vi har vår egen metode [:)]

Høy forbrenning er godt å ha[;)]

Før: grøt kl 17, mme kl 19 på sengekanten
ORIGINAL: Hope2011

Hm...vi har gjort det litt motsatt vi nå, etter jeg har lest boka til sovekarin...han la seg alltid 19.30 før, men nå er det seinest 19.
HUn mener at disse små bikker når det blir seinere og vil ha oftere oppvåkninger om natten... Vanskelig altså...min har jo oppvåkninger uansett. I natt var han våken vra 04-08[X(]

ja han har holdt på å våkne å styre de siste 14 dagene før det plutselig snudde.

(skylder på den tredje tanna+ utviklingsprange eg[;)])

Ja disse ekspertene kan være eksperter så mye de vil..vi kjenner våre egne unger best uansett[;)]

Jeg har bare prøvd meg frem litt...men ja det blir til at man finner ut av hva som fungerer best selv..

Jeg har også hørt at man skal la det gå hvertfall EN time fra de spiser grøt til de legger seg. Men her en dag ble vi forsinket med grøten og da sov hun fra 2015 til enten 2345 eller 0045, var så trøtt at jeg ikke helt klarte å se hva klokka var [X(] Det er 3 1/2 eller 4 1/2 time, og det skjer så å si ALDRI. Alt fra 1 til 3 timer [8D] Så lurer på å gi henne grøt rett før hun legger seg for å se om det var det som gjorde at hun sov så lenge.

ORIGINAL: MetteJ

Jeg har også hørt at man skal la det gå hvertfall EN time fra de spiser grøt til de legger seg. Men her en dag ble vi forsinket med grøten og da sov hun fra 2015 til enten 2345 eller 0045, var så trøtt at jeg ikke helt klarte å se hva klokka var [X(] Det er 3 1/2 eller 4 1/2 time, og det skjer så å si ALDRI. Alt fra 1 til 3 timer [8D] Så lurer på å gi henne grøt rett før hun legger seg for å se om det var det som gjorde at hun sov så lenge.

ja kanskje det.[:)]

Spiser hu brødskive?

Vi gir brødskive rett før leggetid iom, den metter men er ikkje sånn TUNG fordøyelig.

Han høres helt perfekt ut [:)]
Så deilig at dere har funnet rutiner som fungerer for dere. Vi har alltid gitt grøt rett før vi går og steller han, og det fungerer utmerket her i huset [:)] (er i seng i halv åtte-åtte tida)

Så deilig, høres ut som dere har en fin rutine[:)]
Bra at alt var som det skal[;)]

signerer:)

Her holder vi fortsatt på og prøve ut litt forskjellig..:)

Jeg visste faktisk ikke at de ikke skulle legges rett etter kvelds.. Vi har gitt de grøt og melk og lagt guttene slik at de sover til 19 hver kveld siden de var 5 mnd.. og før de sov de også på melk fra 19 til 7 på morgenen og får melk og sover videre til kl 9..

Bra dere har funnet deres metode!! Er det vi også har gjort for i begynnelsen var det så mange som hadde mye på hjertet ang ditt og datt, men siden vi fikk tvillinger så ble vi enige om å gjøre det som passet best for oss og så lenge vi hadde babyer som sov rundt fra de var 5 uker gamle så gjorde vi nok riktig i det...

mine gutter var også på 8 mnd kontroll i går, men de er nesten 9 mnd nå da.. og veier 9,4 kg og 74 cm og 8,9 kg og 73 cm.. så de er også lange og slanke..

Back
Topp