8 mnd

Monkeymom

Blir kjent med forumet
Hei,
Min 8 mnd gammle jente har nå beg å avvenne seg med pupp. Noen dager kun på morgenen, andre en gang i løpet av dagen. Er det flere som har det slik? Hvor lenge skal jeg tilby henne pupp før ev etter mat? Det er så "trist" å bli avvist, og hun går opp i bue og blir skikkelig sinna om hun ikke vil - nesten før jeg legger henne til og tar frem pupp. Noen andre? Hun får nå tre faste måltider (grøt x2 og middagsglass). Vet at hun sikkert ikke orker mer, men forslag? På forhånd takk :-)
 
Det er veldig vanlig med slike perioder i den alderen. De er så nysgjerrige og opptatte av verden rundt og har ikke tid til å ligge på puppen. Veldig vanlig, og går som regel over. Kan være forskjellige årsaker, men ofte det med at de ikke finner ro.
 
Men veldig viktig å ikke presse henne på når hun ikke vil. La henne styre, men det finnes noen triks.
 
Står litt mer om det her:
http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=118
 
Her fungerte det godt å ligge med bar overkropp på soverommet (kjedelige omgivelser, mørkt). Han vil og ville stort sett alltid ha når han ser og lukter bar pupp. Han tok ofte igjen på kvelds og nattetid det han ikke hadde tid/ro til på dagtid. Her var det et par mnd med laber interesse på dagtid, så var full interesse tilbake igjen. Hørt veldig mange oppleve dette. [:)]
 
Back
Topp