8 mnd

Oktoberjenta

Elsker forumet
Hvordan ligger babyen deres an på vekt og lengde nå når de er 8mnd?

Her er hun blitt 7,5kg og 70cm lang. Ved fødsel 3,5kg og 49cm

Jenta her er 8,5 kg og 70 cm. 3,6 ved fødsel og 50 cm :)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Han har bikka 10 kilo på vekta hjemme, og har begynt å bruke str 80 (så han har nok passert 76 cm) :) Blir spennende å se på 9-mnd kontrollen i begynnelsen av juli :)

3615g og 53cm ved fødsel. 9845g og 71cm på 8 mndrs kontrollen:cool:
Bruker stort sett 80 i klær. Noen bodyer i 86 også da han er lang i ryggen og trekker litt ekstra rundt magen i tillegg ;)

Her er mini 10070 gram, 74,5 cm lang. Bruker fortsatt 80 i de fleste klær, men de begynner å bli litt små, så er 86 hvert øyeblikk!
Var 3330 gram og 51 cm ved fødsel :)

Hjelpes! Vi ligger fortsatt og vaker på 60-tallet, vi! Skjønner ikke hvor hun gjør av alt hun spiser! 7450g og 69cm lang. Var 4140g og 53cm lang da hun ble født, siden gikk det bare nedover;) Jaja, er visst innenfor normalen, og hun spiser godt og ser ut til å trives i livet.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

skal ikke på 8 mnd kontroll før 2 juli...men var å fikk målt og veid på fredag...da var hun 8460 gr og 67 cm lang, 3640 gr og 50 cm ved fødsel

Ved forrige måling var han 75,5cm lang og 8400g. Skal på 8mnd kontroll på mandag, så blir spennende å se nå :)
Bruker for det meste 80 i klær nå, kan bruke noen bukser i 74, men da blir de fort knebukser ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jenta mi var 8860g og 67cm, i begynnelsen av juni :) ser ikke så veldig god å rund ut i forhold til vekta ho har og lengda :P var 4100g og 51cm ved fødsel :) hun bruker 74-80 i klær men kan også bruke bukser i 68 ennå, men veldig forskjell på klæra:)

Vi skal på 7/8mnd-kontroll/gruppe på tirs:D

Her viser det seg at den ene vektmålingen er feil!! Det var en annen mor som kommenterte det, mitt barn kan ikke veie så mye...så viste det seg at vekten var hengt seg opp...jeeez:eek:Så han går opp i vekt og alt dette her...men den ene målingen som viste 8,2 kg er feil for eks...så den var lavere da...Jeg ble jo nesten sint, huff...av at vekten kan være feil...jeg klarte holde meg i tøylene...er en hissigpropp av dimensjoner...dvs. kan være, stortsett snill og grei;) Jeg ble jo overrasket over hvor mye Oliver James var gått opp også, men hs sa at slike hopp i vekten kunne være normalt når man begynte med fast føde...Bah!!!:P

Ikke superstor gutt her;):pHer hjemme viser vekten 8,3 kg nå:)

Last edited:
Leoh ble 8 mnd igår (14 juni), men skal ikke på kontroll før 22 :)

Åh tenkt at nå har de fleste babyene våre doblet vekten sin fra fødsel og litt mer:)det er godt det.

Jenta mi var 8860g og 67cm, i begynnelsen av juni :) ser ikke så veldig god å rund ut i forhold til vekta ho har og lengda :p var 4100g og 51cm ved fødsel :) hun bruker 74-80 i klær men kan også bruke bukser i 68 ennå, men veldig forskjell på klæra:)
Nei så på helsestasjonen nå at de som veide mer enn min lille ikke nødvendigvis så rundere ut:p Også skal de jo ha litt kjøtt på kroppen

Her er hun blitt 71 cm og 8.3 kg ca :) 50 cm og 3.3 kg ved fødsel :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Da har vi og vært på kontroll:

7690 gram nå - 3400 gram ved fødsel
72,5 cm nå - 49 cm ved fødsel

Lillemann her i huset var 3380 g ved fødsel og 8780 g nå på tirsdag. 49 cm for 8 mnd siden og 71 nå. Ikke lenger liten baby. Herre min hvor tida har fløyet. Litt fort synes jeg, men herlighet så artig.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

10,5 kg og 74 lang her :-) stor jente, ikke mye baby igjen nei..

Sent from my D6503 using BV Forum mobile app

Back
Topp