8 mnd og kreft

Guttemamma10og13

Gift med forumet
En venninne sin gutt, han er 8 mnd har fått diagnosen kreft emoticon I ryggen. Forelpig vet eg ikkje så mye. Eg var sammen me de for en uke siden, han er en skjønn fin gutt altså! Hadde aldri trodde noe sånt ville skje, eneste tegnet var at han låg litt bak i utviklingen, men det var søskene til moren også. Ellers helt fint! Er skikkelig skummelt og eg er kjempe lei meg og trist.
Tingen er at i morgen skal eg og to fellesvenninner kjøpe en liten gave til gutten, moren og familien. Noen som har tips til hva de trenger? Han må ha cellegift så eg har lyst å kjøpe noe som skal stimulere til utvikling, men samtidig en god trøsteleke eller noe å kose med eller noe sånt. Og til moren eller til foreldrene? Noen som har tips?

Her er bloggen hennes, her kan dere lese om dere vil http://http//frufloysand.blogspot.com/2011/09/var-tapre-lille-skatt.html#comments

 
Oj....!! Så trist!! :( :(

Håper så inderlig at kroppen reagerer bra på cellegiften! *xxx krysser fingrer, tær og alt jeg eier og har*

En stimulerende leke hørtes ikke dumt ut nei! Det hørtes faktisk veldig lurt ut syntes jeg :)
Til foreldrene, hmm.. Jeg komme rikke inn på bloggen i fra jobben min, så ser ikke om de har flere barn? I så fll kanskje dere kan tilby dere å være litt barnevakt? Være litt hos de og lage litt middager eller noe som de kanskje kommer til å være for slitne til å gjøre selv?

Du har tt hjerte av gull du, jenta mi! :)
 

Trist!!! Er sånt som ikke skal skje :'( Håper det er kreft som kan kureres og at det er oppdaget på et tidlig stadie...

Trones forslag hørtes ikke dumt ut, med å være barnevakt og gi avlastning. Og kanskje kjøpe en myk, lodden bamse og noen leker han kan plukke på? Biler kanskje, om han liker sånt? Husker ikke i farten hvilke leker som interesserte Milan på den alderen.. 

 
uffamei...så trist. Her krysses alt som krysses kan for at lille gutten blir frisk-sender masse gode tanker og masse blir frisk støv.

En morsom liten leke til lille gutt kanskje? Theo var/er veldig glad i play2learn lekene, spesielt ballen med musikk, mobil/fjernkontroll med lys og lyd og en hammer :) kanskje gi foreldrene gavekort på en middag, (sånn at den er klar til de kommer hjem) eller en husvask....sånne hverdagslige ting som de kanskje ikke har så mye tid til i en periode framover. 
 
huff å huff. , stakkars lille tapp. håper virklegen dette blir tatt hånd om fortløpende og at han blir kvitt kreften og kurert,,,
 
Signerer. 
Helt forferdelig! 

Escuro skrev:

Trist!!! Er sånt som ikke skal skje :'( Håper det er kreft som kan kureres og at det er oppdaget på et tidlig stadie...



 
Herlighet så forferdelig :( *snufs*
Jeg så nettopp på nyhetene.. mener det var i går. om ei lita jente som hadde hatt kreft.. i mai i år ble hun helt friskemeldt og var med i ett løp i helgen :) 
Det er motivasjon altså.. foreldrene hadde aldri trodd dette når hun var på cellegift for ikke ett år siden engang.. hun var vel 2 år :) hun sluttet å gå og livsgnisten forsvandt.. men nå går hun og er kjempe livete :) 

Jeg aner ikke hva du kan kjøpe.. men første jeg tenkte på var den krabbeballen som lager lyd og lyser :) den likte emilie kjempe godt :) eller kanskje noe man kan trykke på som lager lyd og lyser :D til foreldrene aner jeg desverre ikke :( skal tenke litt på den :D 

Du er sååååå god gull :) de kommer helt garantert å sette pris på det :) 
 
Huff! Nå fikk jeg virkelig en klump i halsen! Så utrolig vondt det må være å være foreldre akkurat i en sånn situasjon. Virkelig en av de største skrekkene jeg har.
Venninen til moren min har en sønn som hadde kreft i magen, og de merket det pga at han aldri fikk bæsjet. Han hadde en svulst på størrelse med en tennisball i magen. Heldigvis ble han helt frisk, men han var ikke noe eldre enn denne gutten! Mirakler kan skje, heldigvis!!

Når det kommer til gave til den ligge gutten ville jeg kanskje kjøpt noen mye bomullsklær feks, som er gode å ha på under sykehus oppholdet. Kanskje noen kosedresser, en bamse/koseklut som han kan føle seg trygg av og kanskje noen bilde bøker eller lignende som kan kan se på sammen med foreldrene.
Kjøp noen ting som kan utvikle han fra det stedet han er nå, så han kan bygge seg oppover kanskje?

Jeg vet ikke hva en forelder ønsker seg, for de vil nok ha mye å tenke på, og vil sikkert være hos sønnen sin 24 timer i døgnet. Det er ikke lett å slappe av og kose seg i en sånn situasjon vil jeg tro. Men kanskje noe som får foreldrene til å finne på noe sammen. Kanskje de kan få en bok de kan lime inn bilder av gutten, og skrive om han. Om tiden på sykehuset, tiden før og tiden etter sykdommen? Jeg ville i hvertfall satt pris på noe sånt, selv om det kan være vondt å skrive det ned på papir!

Håper dere finner en gave som passer! :)
 
Å, så GRUSOMT! Jeg blir så lei meg at jeg ikke har ord.....takler ikke å lese om sånt.....

Men, hva med en sånn magnet-tegnetavle? Den kan jo brukes om han må bli liggende, tenker jeg. Puslespill, sånn i tre, med knotter på.......
 
Tusen takk for kjempe gode tips =) Har masse å se etter når vi skal på handling i dag. 
De har ikkje flere barn og tviler på de ønsker å ha barnevakt noe, men gavekort på middag o.l. var kjempe lurt! Sånne hverdagslige ting, det blir det ikkje mye tid til for de =( 
 
Å, jeg fikk tårer i øynene og kjente det så altfor godt i mammahjertet når jeg leste det i går.  emoticon Jeg var også innom bloggen. Det er.. uforståelig. En så liten kropp som må gjennom alt det. Jeg kan ikke i min villeste fantasti forestille meg hvordan det må være. De får alle mine beste tanker og litt til. Jeg tror at uansett hva du velger å gjøre eller gi, så blir det bra uansett, fordi de vet at dere er der hvis de ønsker å prate om det eller.. ja, hva som helst. Ønsker den modige lille gutten og familien alt godt fremover!
 
Tragisk, rett og slett!!!
Håper alt går bra altså!!!!!
 
Håper eg og, er virkelig forferdelig. Håper de får gode tilbakemeldinger i løpet av uken.
 
Back
Topp