8 måneder søvnregresjon

Ikke i bruk1

Betatt av forumet
Påskekyllingene 2020
Noen som har tips til hvordan vi skal få får 8 mnd gamle datter til å sove om kvelden? I det siste har vi brukt 4/5 timer på legging hver kveld.. og hun blir såklart helt utslitt av det selv stakkars. Ikke noe gøy for noen.

Så tips tas imot!
 
Rundt 3 måneder siden vi hadde det her. tok henne ned på stua igjen å lot henne leke, tilbydde mat, bysset eller sang så gikk vi på rommet igjen for å prøve, merket fort om hun var klar eller ikke. Slik gjorde vi det med eldste også.
 
Det er så fælt når det står på! Vogn,endre scenarier eller sånt funker litt her. Men egentlig bare å stå i det. Det blir bedre.
 
Ha faste rutiner før leggetid.. bading, kveldsmat, tannpuss- så legging. Når det skjer vet barnet hva som skal skje. Å ta opp igjen barnet for å leke er ingen god ide da barnet skal lære seg til å sove.
Legg barnet, gå inn hvert 2 og 3 min og si god natt og legg henne ned igjen. Om hun gråter så er hun trygg så lenge dere går inn jevnlig. Til slutt sovner hun.. etter et bar tre dager lærer hun å sovne når hun skal legge seg. Høres brutalt ut, men det funker. Bedre for barnet og bedre for dere.
Når dere tar henne opp igjen etter hun har lagt seg tror hun etter hvert at hvis hun bare skriker nok vil dere ta henne opp. Hun blir også forvirret av å bli tatt opp igjen.
Etter noen dager skjønner hun at hun skal sove og det går seg til.
 
Ha faste rutiner før leggetid.. bading, kveldsmat, tannpuss- så legging. Når det skjer vet barnet hva som skal skje. Å ta opp igjen barnet for å leke er ingen god ide da barnet skal lære seg til å sove.
Legg barnet, gå inn hvert 2 og 3 min og si god natt og legg henne ned igjen. Om hun gråter så er hun trygg så lenge dere går inn jevnlig. Til slutt sovner hun.. etter et bar tre dager lærer hun å sovne når hun skal legge seg. Høres brutalt ut, men det funker. Bedre for barnet og bedre for dere.
Når dere tar henne opp igjen etter hun har lagt seg tror hun etter hvert at hvis hun bare skriker nok vil dere ta henne opp. Hun blir også forvirret av å bli tatt opp igjen.
Etter noen dager skjønner hun at hun skal sove og det går seg til.

Nå er jo ts sin bare 8 mnd, søvnregresjon er vanlig i den alderen og det går over. en 8 mnd baby er ikke så utspekulert at de gråter bare for å komme ned å leke feks. Å har heller ikke noe utbytte av å ligge å gråte seg i søvn. Hver for seg men tenker det heller gjør vondt verre å la henne gråte hver kveld hun skal legge seg enn å ta opp for å så legge igjen når hun er skikkelig klar.

De slutter å gråte etter et par kvelder ja, men det er fordi de har lært seg at behovene ikke blir møtt uannsett å det frarådes veldig i dag.

Er enig i at feks en 2 åring som har språk, vet er trøtt, mett og tørr i bleien kan legges slik. men når de er så små å allerede har søvnregresjon er det om å gjøre å forbinde senga med noe positivt å hvile, ikke kave seg opp for å prøve å bli forstått men fortsatt ikke hørt.
 
Nå er jo ts sin bare 8 mnd, søvnregresjon er vanlig i den alderen og det går over. en 8 mnd baby er ikke så utspekulert at de gråter bare for å komme ned å leke feks. Å har heller ikke noe utbytte av å ligge å gråte seg i søvn. Hver for seg men tenker det heller gjør vondt verre å la henne gråte hver kveld hun skal legge seg enn å ta opp for å så legge igjen når hun er skikkelig klar.

De slutter å gråte etter et par kvelder ja, men det er fordi de har lært seg at behovene ikke blir møtt uannsett å det frarådes veldig i dag.

Er enig i at feks en 2 åring som har språk, vet er trøtt, mett og tørr i bleien kan legges slik. men når de er så små å allerede har søvnregresjon er det om å gjøre å forbinde senga med noe positivt å hvile, ikke kave seg opp for å prøve å bli forstått men fortsatt ikke hørt.

Såg først nå at barnet var en baby på 8 mnd. Da blir det self noe annet..
hva med å legge deg sammen med babyen og amme? Jeg ammet mine i søvn. Det funket greit her
 
Den perioden husker jeg litt for godt..
Eneste jeg kan si, er at plutselig så går det over igjen :)

Jeg endte med å legge meg sammen med ungen, orket ikke alle de timene..
 
Jeg og la meg med lille den perioden, heller det enn å løpe inn på rommet hvert kvarter. Hørte på lydbok og fikk sove fra 22-07 mange netter på rad, aldri vært så uthvilt :p Plutselig gikk det over, og etter det kunne pappa begynne å trøste på kvelden han og, slik at ikke bare jeg måtte gå inn :)
 
Det er en fæl tid. Rett og slett. Går snart over her og lille er 10 mnd
 
Vente til det gir seg....

Kok kaffe
Last ned spill på telefonen
Kjøp en god bok
Paracet[emoji51]
 
Back
Topp