+8 ketoner i urinen....

Oktoberstorken

Elsker forumet
Oktoberlykke2020❤
Det var utslaget på morgenurinen her på sykehuset!!! Også jeg som så gjerne ville hjem i dag.. Fikk beskjed om at jeg ikke kommer meg hjem før den er på null.... Så huff så kjedelig.

Tydeligvis sterkt dehydrert.... baaaah!

Kjedelig, men det er jo for ditt eget beste ;)

Uff.. Skjønner det er skrekkelig kjedelig, men sier som Verpehøna. Det er for ditt eget beste :)

Hørtes ille ut siden du er på sykehuset, men hva betyr det?

Hørtes ille ut siden du er på sykehuset, men hva betyr det?

Det betyr at jeg er dehydrert, og det blir da fare for både mor og barn.

"Økt mengde ketoner i blodet og urin fører til elektrolyttforstyrrelser, dehydrering, og hvis det ikke korrigeres, acidose og ev. koma."

"Økt mengde ketoner i blodet og urin fører til elektrolyttforstyrrelser, dehydrering, og hvis det ikke korrigeres, acidose og ev. koma."
En liten(stor) rettelse, det er veldig viktig å skille mellom ketose og ketoacidose! Ketoacidose er når blodet surner (diabetikere som er i fare for det).. Ketose er en naturlig tilstand mange går inn for kostholdsbasert og er IKKE farlig.. De to tilstandene må virkelig ikke blandes.. Den ene er ufarlig, den andre er livsfarlig..

Jeg kan en del om temaet, for det går inn under lavkarbo :) et kosthold med lavt innhold karbohydrater kan føre kroppen i en ketosetilstand, som vil si at den bruker fett som energikilde istedenfor karbohydrater.

Dog vil jeg si at det å være dehydrert ikke er bra for mor eller barn.. Jeg håper du kommer deg fort! <3

Huff så ille! Håper de får fikset det på sykehuset da. God bedring!

Back
Topp