8.5 uke skoleferie

Kengu

Forumet er livet
VIP
Hva gjør barna deres de 8.5 ukene m3d sommerferie?
Hvordan får dere kabalen til å gå opp?
 
Hva gjør barna deres de 8.5 ukene m3d sommerferie?
Hvordan får dere kabalen til å gå opp?

Sfo

Vel, delvis.

I år starter jeg ferie når skolen slutter, fordi jeg muligns skal være med eldste på korpstur. Mannen har i tllegg til ferie en del pappaperm å ta ut.

Eldste begynner i 5. til høsten så han har ikke sfo i august og får altså ikke brukt den i juni etter skolen slutter for da er han på tur. Delvis blir han vel noe hos mamma i august og muligens noe med meg på jobb
 
Her pleier jeg å ta 4 uker og mannen 3 men 2 av de har vi felles, mamma pleier å ha en uke her eller han er med på hytta.
I år blir det litt annerledes siden mamma bruker ferien på usatur..
 
Mannen er ufør, og dermed hjemme. Jeg har permisjon i år.
 
Jeg er på aap. Så jeg er hjemme selv. Da gjør vi det vi føler for. Og det jeg er frisk nok til.
 
Da er det ikke noe problem , her er begge voksne på jobb
Når jeg jobba så hadde jeg 3 uker. Og mannen 3 uker. Som regel 2 av de sammen. Han har faste 3 uker på sommeren hvert år. Vi rullerte våre på vår jobb.

Minste gikk i bhg da uansett. Så null stress.

Eldste var da alene hjemme derimot. Meldte hu på sommerkurs i svømming da. Kurset gikk 5 min unna vårt hus. Ellers var hu mye med venner også. Kikka i sentrum og slikt. Hu hadde tlf. Og jeg var i nærheten om det var noe da :) Tok også gjerne ei uke med oldeforeldre. Hendte farmoren henta hu når hu hadde en fridag i ny og ne så hu ikke var alene. Ellers liktr hu ensomheten også. Alltid vært slik at etter mye å gjøre, foretrekker hu å være alene og lese i fred.

Begynte med det fra hu var 8.5 år.

Jeg ville nå heller vært på jobben min enn å gå hjemme på aap. Men unga nyter godt at jeg er syk og hjemme da.
 
jeg er ufør og derfor hjemme, så null problem. Mannen har som regel fått ferie i forbindelse med friuken i turnus også og derfor 4 uker fri i slengen. Vi gjør litt forskjellig, både hjemme og borte.
 
Vi har bonus 50%, så halve sommeren er han hos oss, og resten hos mor. Følger samværsavtalen vi har oss i mellom, også forandrer vi litt i histen og pisten ettersom hva og hvor vi skal :)
 
Når jeg jobba så hadde jeg 3 uker. Og mannen 3 uker. Som regel 2 av de sammen. Han har faste 3 uker på sommeren hvert år. Vi rullerte våre på vår jobb.

Minste gikk i bhg da uansett. Så null stress.

Eldste var da alene hjemme derimot. Meldte hu på sommerkurs i svømming da. Kurset gikk 5 min unna vårt hus. Ellers var hu mye med venner også. Kikka i sentrum og slikt. Hu hadde tlf. Og jeg var i nærheten om det var noe da :) Tok også gjerne ei uke med oldeforeldre. Hendte farmoren henta hu når hu hadde en fridag i ny og ne så hu ikke var alene. Ellers liktr hu ensomheten også. Alltid vært slik at etter mye å gjøre, foretrekker hu å være alene og lese i fred.

Begynte med det fra hu var 8.5 år.

Jeg ville nå heller vært på jobben min enn å gå hjemme på aap. Men unga nyter godt at jeg er syk og hjemme da.
Jeg vil ikke at han skal gå mange uker på selvstyr rett og slett så vi prøver å dekke opp de fleste ukene.
I fjor var han alene 2 uker
 
Mine er "heldigvis" hos faren halve sommeren. Når minsten som er felles barn begynner på skolen aner jeg ikke hvordan vi skal løse det. Alle besteforeldre er i jobb en del år til hos oss så.... Vi får eventuelt skille oss:hilarious:
 
Her kan en mld barna på sommer camp 1 uke som starter rett etter skolen har stengt. På dagtid.
SFO tilbud opp til 4 trinn.

Vi har 4 uker ferie samtidig - meg og mannen. Utover det så er det besteforeldre som stiller opp, samt 1 uke på camp
 
Mamma har barnebarna en uke, drar som regel på en lånt hytte el. Så er det en eller to uker med sommerskole (fotballskole, forskerfabrikken el). Så har vi foreldre 3-4 uker sammen og 1-2 uker hver. Så har det som regel vært en halv uke 2-3 dager på begynnelsen eller slutten han er alene hjemme.

Men i år så trenger vi ikke noe sommerskole... mormor en uke, tre uker sammen, to uker med pappaen, og to halve uker i begynnelsen og slutten han klarer seg selv mens vi er på jobb. Kan kanskje avspasere og ha litt kortere dager eller jeg jobbe dag og han kveld.
 
Vi foreldre har 3 uker ferie sammen, resten av sommeren så er den som har fri med barna våre, og eldste er litt alenehjemme [emoji5]
 
Jeg har 3 uker fri, hu har inntil 2 uker med faren og resten blir hjemme eller med besteforeldre eller tanter alt etter som om de har fri. Lurer på om ikke farmoren og mannen skulle ha hu med en uke til grand Canaria i august så det blir ikke flere uker sammenhengende alene hjemme hvertfall.
 
Vi sender eldstemann (11år) én uke som sommerleir med idretten han driver med, og to uker på språkreise til England. Og så blir det vel en uke eller to med besteforeldre på hytten. Minstemann blir for det meste i barnehagen når ikke vi har ferie, men han skal få en uke alene med besteforeldre han også...
 
De årene hun går i barnehagen ser jeg for meg at hun vil være der som normalt så lenge det er åpent. Så tar vi de 4 ukene barnehagen er stengt sammen litt og mulig jeg alene en uke. Spørs helt på jobbsituasjonen til begge. Jeg blir nok jobbende i skolesystemet videre og der er jo hele juli stengt. Når vi har skolebarn så får vi ta det da. Tenker det hadde vært hyggelig for de med en uke leir av noe de liker, og kanskje en uke med hver av bestemødrene.
 
Heldigvis permisjon denne sommeren. Hva vi gjør neste år, det vet jeg ikke! Må vel ta ferie halve sommeren hver.. Så blir jo ikke akkurat noe familieferie..
 
Back
Topp