7mnd og spisenekt!

Kaosbarn ilf.

Elsker forumet
Jenta mi nekter å spise noe!! Det har vært sånn i ca. 5 dager nå. Nekter grøt, middagsglass, hjemmelaget mat, sviskemos, fruktmos. Jeg har prøvd det meste.
Hun har aldri vært spesielt glad i grøt heller, men har da spist likevel! Hun vil bare ha pupp og mme... Hva skal jeg gjøre? Hun har helt sikkert gått ned i vekt.. Hun er ikke sååå stor heller; 70 cm og 8,2 kg.

Hun har fått to tenner, men det er en stund siden..

Hjelp!

Så lenge hun får i seg melk er det nok greit[:)]
Mine var også sånn i perioder når de var små, så vil tro det er normalt.
Fikk ivertfall beskjed om at det viktigeste var at de fikk i seg melk (pupp/mme)

Akkurat det same skjedde her når snuppa var 7 mnd. Eg snakka med HS og dei råda meg til å ikkje true/lure i ho mat. Tilby ho mat, vil ho ikkje ha so ta det vekk. Eg amma kjempeofte den perioden, og etter eit par veker begynte ho å ete brødskiver.
No er ho 10 mnd og et bedre, men langt i frå bra. Blir alt for mykje amming på natta og det er slitsomt[&o]
Prøv å slappe litt av i forhold til maten, veit det ikkje er lett. Eg stressa alt for mykje med det, og då åt snuppa enda mindre.

Snuppa mi er sånn innimellom hun også. Er straks 8 mnd. Hos henne virker det som om at hun har matnekt når det er tenner på vei. Sårt og hovent i gommene - så det gjør sikkert litt vondt. Da er det bare melk som går ned. Men jeg har gitt henne litt kavring eller den babykjeksen i de periodene og det har hun faktisk spist.

Snuppa mi haddde en sånn periode i sommer. Er ikke mye man får gjort med det;)
Men se rhun bare er 7 mnd, og da er det jo ikke noe problem så lenge hun får i seg mm og mme! :)
Evt ta litt vellingspulver i mme'en[:D]
Hadde ikke pressa hu, bare tilbudt litt mat hver 3 dje time om dagen.

Ang at hun skal gå ned i vekt så er det nok ikke så farlig. Snuppa mi spiste ikke på 1 uke når hun var syk en gang(da heller ikke mme), og det er ikke noe fare bare de får i seg veske og almenntilstanden er fin.
8,2 kg og 70 cm er jo finfint på en 7 mnd gammel baby også:) Snuppa mi er visst på gjennomsnittet og er 9,5 kg og 75 cm som 14 mnd gammel[:D]

Back
Topp