75 cm lange sugerør.

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Det er mulig jeg er fantasiløs, men hva skal vi egentlig bruke dem til, utenom å evt klippe dem i tre?

Svigermor kom med dem for noen å siden, fått dem med fra broren sin som tenkte det kunne vært gøy for ungene?

De havna på toppen av en bokhylle på gjesterommet/inneholder alt som ikke har en plass-rommet

Det gjesterommet jeg nå tømmer for å lage rom til mellomste.

Derved dukket de opp.

Men hva søren bruker man dem til?

En bøtte med saft ute i sommer? Virker mer som noe som "åhh sikkert er kult" på en fest med promille når de er 10 år eldre? (og da neppe saft ;))

Det strider litt mot logikk og miljø og sånn der å bare kaste noe. Men. Seriøst. 50 stk 75 cm lange sugerør? Pakken er åpnet, så sikkert ca 49 75 cm lange sugerør
 
Hegstad det høres kult ut jeg :p det er jo alltid kult å spleise flere sugerør til et langt, men alltid et problem med skjøtene.
 
Jeg er sikkert ikke så kul.
For jeg der ikke for meg hvordan de skal klare å bruke det, uten å velte glasset og søle mye.

Mine unger har aldri prøvd å spleise dem heller da.

Men 75 cm. De må jo stå?
 
Det er ikke bøybart. De er faktisk litt stivere enn vanlige sugerør også. Og litt tykkere.

En smart ide er kanskje å gi dem til en mor som er mer kul enn meg.
 
Vi brukte de som kengubarnet fikk, men det rr noen år siden så jeg husker ikke til hva
 
Er de såpass stive at de kan brukes som blomsterpinner?

Dere kan ha seilbåt-race i plaskebassenget/badekaret, og la barna bruke sugerørene for å blåse på seilet.

Ellers kan kanskje sugerørene brukes i et eller annet hobby-prosjekt for barna?

De kan for eksempel tegne blomster, eller lage blomster av stiv filt, servietter eller lignende, så festes de i enden på sugerøret, og så har dere en blomsterbukett (som dere kan gi til svigermor)!

Eller dere kan feste bilder av dere selv i enden av sugerørene og ha dukketeater. Det kommer litt an på hvor gamle barna er.
 
Ungene er 11,5 straks 9 og 4. Jeg kan sikkert finne på noe gøy med dem, men søren om jeg kommer på så mye lurt akkurat nå.

De får ligge, så får vi se.
 
Er de såpass stive at de kan brukes som blomsterpinner?

Dere kan ha seilbåt-race i plaskebassenget/badekaret, og la barna bruke sugerørene for å blåse på seilet.

Ellers kan kanskje sugerørene brukes i et eller annet hobby-prosjekt for barna?

De kan for eksempel tegne blomster, eller lage blomster av stiv filt, servietter eller lignende, så festes de i enden på sugerøret, og så har dere en blomsterbukett (som dere kan gi til svigermor)!

Eller dere kan feste bilder av dere selv i enden av sugerørene og ha dukketeater. Det kommer litt an på hvor gamle barna er.

Likte ideen om å lage blomsterbukett til svigermor :hilarious: Right back at ya! :hilarious:
 
Likte ideen om å lage blomsterbukett til svigermor :hilarious: Right back at ya! :hilarious:
Finn et hobbyprosjekt hvor man får brukt sånn ca 50 cm lange "spagettigafler" også? Med spiral-skaft for at de skal snurres?

Nei. Tror muligens jeg kvittet meg ned dem for noen år siden. Eller. Dersom de er i den kassen med kjøkken-greier mannen har tatt opp så ryker de nå. Jeg har fått øve opp kaste-evnene mine de siste dagene. Langt utover min komfort-grense. Det er bok lurt
 
Finn et hobbyprosjekt hvor man får brukt sånn ca 50 cm lange "spagettigafler" også? Med spiral-skaft for at de skal snurres?

Nei. Tror muligens jeg kvittet meg ned dem for noen år siden. Eller. Dersom de er i den kassen med kjøkken-greier mannen har tatt opp så ryker de nå. Jeg har fått øve opp kaste-evnene mine de siste dagene. Langt utover min komfort-grense. Det er bok lurt


Ååh, det hørtes passe unødvendig ut.. aldri hørt om sånne gafler engang :hilarious:
 
Hatt dem siden.... Sannelig usikker men 10-15år? Tror vi kanskje prøvde bruke dem en gang.... De utgår i denne rydderunden, såpass har jeg øvd opp kaste-muskelen min. Det frister å la sugerørene gå samme veien. Men er usikker
 
Hatt dem siden.... Sannelig usikker men 10-15år? Tror vi kanskje prøvde bruke dem en gang.... De utgår i denne rydderunden, såpass har jeg øvd opp kaste-muskelen min. Det frister å la sugerørene gå samme veien. Men er usikker

La det gå, alt sammen :)
 
Let it go, let it go.....

Brått hører jeg frost sangen i mitt indre.
 
Er de såpass stive at de kan brukes som blomsterpinner?

Dere kan ha seilbåt-race i plaskebassenget/badekaret, og la barna bruke sugerørene for å blåse på seilet.

Ellers kan kanskje sugerørene brukes i et eller annet hobby-prosjekt for barna?

De kan for eksempel tegne blomster, eller lage blomster av stiv filt, servietter eller lignende, så festes de i enden på sugerøret, og så har dere en blomsterbukett (som dere kan gi til svigermor)!

Eller dere kan feste bilder av dere selv i enden av sugerørene og ha dukketeater. Det kommer litt an på hvor gamle barna er.


Jeg er enig i dette blomsterpinner fort støtte av planter funker jo bra:flower

kan også lage og tegne flagg og lime på de, eller vindmøller til 17 mai.

er masse kreativt du kan gjøre, men å bruke de som sugerør høres bare slitsomt ut :hilarious:
 
Jeg er enig i dette blomsterpinner fort støtte av planter funker jo bra:flower

kan også lage og tegne flagg og lime på de, eller vindmøller til 17 mai.

er masse kreativt du kan gjøre, men å bruke de som sugerør høres bare slitsomt ut :hilarious:

Ikke helt stive nok til blomster som faktisk trenger støtte. Til det har jeg forøvrig også et godt utvalg blomstetpinner.

Vi har mer enn nok flagg til 17-mai

Meget mulig vi kan lage noe kreativt av dem. Men jeg er i tenkeboksen.
 
Ikke helt stive nok til blomster som faktisk trenger støtte. Til det har jeg forøvrig også et godt utvalg blomstetpinner.

Vi har mer enn nok flagg til 17-mai

Meget mulig vi kan lage noe kreativt av dem. Men jeg er i tenkeboksen.
Se om du finner noe forslag på Pinterest ☺️
 
Back
Topp