...

**entil**

Glad i forumet
Jeg har aldri handlet noe fra utlandet før[8|] Å jeg finner absolutt ingen mammaklær jeg liker her på nettbutikkene i norge. Men i utlandet der i mot - masse fine klær!

Hvordan er det med toll, betaling osv?

Dette betyr dollar sant: $39.98?

Evt. har dere noen sider å anbefale? [:)]

du må alltid betale med kort.
Tegnet betyr dollar ja.. Og på sko er det ikke toll i hvertfall :P Håper det var til litt hjelp [;)]

ORIGINAL: BlessItBe

du må alltid betale med kort.
Tegnet betyr dollar ja.. Og på sko er det ikke toll i hvertfall :P Håper det var til litt hjelp [;)]

Takk[:)]

Lurer fortsatt litt på dette med toll...

Google er en fin ting :D

http://www.toll.no/templates_TAD/Article.aspx?id=131803&epslanguage=NO

ORIGINAL: Hoppande TeltPlugg

Bruk ALLTIDALLTIDALLTID paypal!!!!

Dei har forsikring, å pengane dine blir holdt i sikkerhet hos dei te varene dine e sendte. Å sku du allikavel bli svindla så e du 100% forsikring hos dei!

https://www.paypal.com/no
[:)]

Thank you[:D]

ORIGINAL: Hoppande TeltPlugg

Bruk ALLTIDALLTIDALLTID paypal!!!!

Dei har forsikring, å pengane dine blir holdt i sikkerhet hos dei te varene dine e sendte. Å sku du allikavel bli svindla så e du 100% forsikring hos dei!

https://www.paypal.com/no
[:)]

Handle via dem når jeg kjøpte nike-shox :D Og nå har skoa endelig kommet :D

39,98 Dollar er ca 259 kroner med dagens kurs. Alle varer over 200 kroner må du betale toll og mva for ( med mindre du er veldig heldig). Altså 259 + porto, pluss på 25%(mva) av varens sum+porto.. I tillegg må du betale posten ca 100 kroner for at de fortoller varen. Du sparer sikkert ikke så fryktelig mye til slutt på å handle fra utlandet.

ORIGINAL: [NiKiTA]

39,98 Dollar er ca 259 kroner med dagens kurs. Alle varer over 200 kroner må du betale toll og mva for ( med mindre du er veldig heldig). Altså 259 + porto, pluss på 25%(mva) av varens sum+porto.. I tillegg må du betale posten ca 100 kroner for at de fortoller varen. Du sparer sikkert ikke så fryktelig mye til slutt på å handle fra utlandet.

Bortsett fra sko ;)

Handler du på ebay f. eks. kan du be dem sende klærne som gave. Da er grensa 1000 kr før du må betale toll.

Det skal også finnes et firma (?) som har en adresse i usa som du kan sende varene dine til. Også sender de deg varen som gave. Husker ikke helt hvordan dette funker eller nettadressen, men kanskje noen andre her vet noe om dette?

ORIGINAL: BlessItBe

ORIGINAL: [NiKiTA]

Bortsett fra sko ;)

Jo, sko må du betale mva for.

Alle varer som importeres til Norge er i utgangspunktet avgiftspliktige. Unntakene er:

* Sendinger fra utlandet med verdi (eksklusiv frakt- og forsikringskostnader) inntil 200 kroner.
* Bøker - uansett verdi - som importeres av privatpersoner til eget bruk.

Back
Topp