70 prosent av sjuåringene sikres feil i bil

Ikke i bruk

Forumet er livet
Det er de mellomstore barna som oftest sikres feil i bil, gjerne fordi de setter seg i bilen og tar på setebeltet selv.

Det er også slik at foreldre ikke er klar over hvor ille det det kan gå, om beltet er vridd, eller sitter feil på.

– Mange tror de har sikret barna riktig, men vi ser et stort behov for informasjon, sier Carina Henske i Trygg trafikk til TV 2.

Les artikkelen på TV2 her

Min eldste er 6, han får lov å sette på seg beltet selv - men jeg sjekker det og evt etterstrammer alltid før jeg setter meg inn selv :)

Det er skummelt

Ser mye dårlig sikring! Pute på en 3 åring??? Forstår det ikke..

TuMmY LoVe

Man blir ikke sjokkert engang, ser jo omtrent ukentlig avisoppslag om folk som er stoppet med feil sikret eller usikrete barn... Skjønner ikke at ikke folk er mer opptatt av bilsikring?

Februar-14 mamma ❤️

Viktig påminnelse for en del, så hurra for tråden! Gutten min på åtte år sitter supert i sin beltestol som JEG fester ham i hver eneste gang. Aldri vært noe alternativ å gjøre det annerledes!

• Liker
Reactions: BMC
Her får guttene på 6 og 8 ta på seg bilbeltet selv, men så sjekker jeg at de har gjort det riktig. Forklarer gang etter gang hvordan det skal være og hvorfor det er så viktig. Synes det er rart at det fortsatt er så mange som ikke kan dette og som tydeligvis ikke bryr seg!

Det er de mellomstore barna som oftest sikres feil i bil, gjerne fordi de setter seg i bilen og tar på setebeltet selv.

Det er også slik at foreldre ikke er klar over hvor ille det det kan gå, om beltet er vridd, eller sitter feil på.

– Mange tror de har sikret barna riktig, men vi ser et stort behov for informasjon, sier Carina Henske i Trygg trafikk til TV 2.

Les artikkelen på TV2 her
Stort behov for informasjon? Vil tro de fleste foreldre er fullt klar over hva som er riktig sikring og ikke. Det er rett og slett sløvhet, det er jeg overbevist om.

Back
Topp