7 uker på vei, termin 15. juni :o)

BabyMama

Glad i forumet
Hei, jeg er 7 uker på vei i dag... Dvs. at termin etter mine beregninger for når befruktning fant sted må være den 15. juni. Jeg vil gjerne følge utviklingen til en annen (evt. andre?) som er akkurat der jeg er i graviditeten. I følge terminlisten står jeg foreløpig alene midt i juni måned...

Jeg har alt vært til legen og fått sjekket at jeg faktisk er gravid (visste ikke helt om jeg skulle tørre å tro på hjemmetestene). Der fikk jeg målt blodtrykk og veid meg: lavt blodtrykk (tydeligvis normalt) og opp 1 kg... De par siste ukene har jeg vært generelt kvalm hele dagen, men nå ser det allerede ut til å bedre seg litt... Ellers drømmer jeg og tenker på babyer natt og dag. Noen der ute med tilsvarende opplevelse av svangerskapet så langt?

Så heldig du er som har fått komme til legen så tidlig. Kunne tenke meg å få det jeg også, men må nok vente pent [8|]
Føler at tankene stort sett dreier seg om baby her også. Har ikke vært mye kvalm hittil, men begynner å få det nå. Har vært skikkelig kvalm i dag [:'(]
Håper det blir bedre snart [:)]

Lykke til med bebisen [:D]

Ja, all mulig lykke til du også! Det er så UTROLIG SPENNENDE!!! Kjempegodt å vite at vi er flere i samme situasjon :o)

Jepp, det er godt å ha noen å dele erfaringer med. Har jo mange rundt meg som hjelper det de kan, men de går jo ikke gjennom dette akkurat nå.
Dette skal bli spennende [:D]

Hei begge to, jeg er visst i min 7. eller 8. uke, med termin 17. juni (egen regning)... litt vanskelig det her med uker og dager etc, men vi er vel ganske like langt på vei skulle man tro [:D]

Hvordan har dere det om dagen da? jeg er fryktelig trøtt, lite energi, litt hissig og småkvalm innimellom. Men har ikke måttet løpe til do ennå heldigvis ! Har dere noen barn fra før? jeg er førstegangsfødende, spennende. Skal til legen 8.november, gleder meg- for da går det litt mer opp for meg. Har tatt to hjemmetester, der den første var kjempeklar, mens den andre ble tatt på kvelden en annen dag, og da var streken litt svakere... men det kan kanskje være fordi det ikke var morgenurin??? og jeg hadde drukket en del i løpet av dagen.. har jo ikke hatt noen blødninger o.l. så tror da alt skulle være i orden inni der, men allikevel blir man jo litt bekymra [8|]

Lykke til så lenge :) hvor gamle er dere? jeg er 24, men 25 når barnet blir født.

har termin 19 juni, så da er vi så godt som like langt[:D] er veldig spennende. formen har vært skikkelig dårlig, men virker som det nå er kun om morningen og kvelden.[:)]

Hei og takk for svar! Så fint å kunne ha noen å dele opplevelsen med! Det har gått litt opp og ned med formen for min del... Stort sett litt kvalm hele tiden og har dårlig appetitt, men det blir jo bare enda verre av å ikke spise så jeg prøver å få i meg noe til hvert måltid... Det tar på å være gravid, må jeg si! Blir så fort sliten og får ikke trent så mye som jeg gjerne vil. Har alt vært hos legen og fått konstantert lavt blodtrykk, men ellers er alt bra. Skal prøve å la være å få vite kjønnet når den tiden kommer...Er så spent og gleder meg stort til å bli mor (det er også første gang for min del, og jeg er 28 år)!!!

åååh, nå har jeg fått dobbelttime til legen 15.nov :-) leeeenge til! can`t wait! Vet ikke helt hvorfor, men i går letta plutselig humøret litt [:D] merka bare at jeg ble lettere til sinns, og det kosta meg ikke engang noe å ty til litt latter hehe.. (har de siste ukene vært MINDRE sprudlende kan man si, selv om jeg har prøvd!) Tok en test til i dag tidlig (nr 3) og den er fremdeles positiv ;-) ..måtte bare se det en gang til lissom.
Men- kvalm kvalm kvalm særlig i dag! da jeg skulle ta min daglige dose tran+sanaol, kom det fort opp igjen.. [:'(] hmm får prøve å utsette til kvelden i stedet!

Ha en fin dag alle sammen :-) klem fra *begynner å like tanken på å være gravid*

er også 28 og venter mitt første barn, vi mistet i april men å er vi gravide igjen, og jeg håper alt skal gå bra[:D] skal mase til meg en tidlig ultralyd

Hei!

Jeg har etter min egen beregning termin c.a 14 Juni, så det er vel det nærmeste hittil tror jeg!!!!!
I dag er jeg 8+3 og gleder meg til jeg ENDELIG skal til legen på mandag. Det skal bli bra å finne ut om alt er som det skal...
Jeg er veldig kvalm og svimmel for tiden. Og så utrolig trøtt hele tiden. Føler meg skikkelig LAT!! men det er normalt har jeg hørt.. ting tar litt lenger tid enn vanlig akkurat nå...

Jeg er student, og har heldigvis mulighet til å være litt hjemme og lese... Hvis ikke mått ejeg nok sykemeldt meg for jeg er ganske dårlig..

Lykke til videre!

Åh, så godt å høre at det ikke bare er meg som føler meg helt ubrukelig for tiden. Er selvstendig næringsdrivende, så har ikke hatt muigheten til å sykmelde meg (da dette vil gå hard utover fødselspengesatsen når den tid kommer). Kjempesynd, ettersom jeg dermed ikke har hatt overskudd til annet enn å sitteligge på sofaen og se på TV når jeg kommer hjem på kvelden. Har akkurat flyttet inn hos kjæresten, men er litt usikker nå på om det var en så veldig god ide. Min kjipe tilstand har gått en del utover forholdet og hele situasjonen nå er utrolig lei... Måtte denne fasen snart være over!!!

Back
Topp