7 mnd og gulper / spyr masse - refluks?

*Pink Sugar*

Betatt av forumet
Mini er mer og mer på fast føde men spyr og
gulper opp nesten alt like etterpå / men også timer etterpå mat. Kan det være refluks ? Hvordan finner man ut det?
 
Det kan utredes ved pH-måling, eller man kan gå rett på å teste medikamenter basert på symptomer. Uansett bør du innom fastlege som evt kan henvise til ØNH :)
 
Be om henvisning til barnelege, ØNH har ikke så mye erfaring med reflux. Det er gastro leger..

Min erfaring er at å gå privat kan gjøre prossessen raskere og mer smertefritt for barnet. Frøkna mi har reflux og vi har stått i reflux monsteret snsrt 2 år. Send gjerne en pm om du lurer på noe.

Det kan jo være matallergi eller sykdom og som er underliggende.
 
Be om henvisning til barnelege, ØNH har ikke så mye erfaring med reflux. Det er gastro leger..

Min erfaring er at å gå privat kan gjøre prossessen raskere og mer smertefritt for barnet. Frøkna mi har reflux og vi har stått i reflux monsteret snsrt 2 år. Send gjerne en pm om du lurer på noe.

Det kan jo være matallergi eller sykdom og som er underliggende.

Sendt deg pm :)
 
Viktig å komme til riktig lege ang refluks. Vi endte med å bytte sykehus for å få hjelp. Her har vi to barn med refluks og en nr 3 på 8 dager som barnelegen er ganske sikker på at også kommer til å få det. Foreldre til barn med refluks siden på Facebook er å anbefalle, mye fine råd der inne. Undersøkelser for å finne ut om refluks er mer enn pH måling. Vi har vært gjennom mye mer med nr 2. Med nr 1 var vi kun på gastroskopi. Begynte på medisiner med begge før undersøkelser.
 
Er det noe som har nylig oppstått eller har det vært helt siden mini var nyfødt, og går den lille opp i vekt som normalt?
Tenkte bare på om den lille reagerer på noe og at det kan være mulig årsak til mye oppkast/ gulp.
Ellers ville jeg absolutt fått undersøkt det hvis du føler det er noe som ikke stemmer.
 
Back
Topp