7 dager over IKM, svak blødning og neg.test

Anonym453

Andre møte med forumet
Er i et fast forhold.

Desember 2016 hadde jeg SA. Har etter dette hatt ustabil syklus med mindre blødninger enn vanlig og mye spotting.
Før SA hadde eg alltid stabil syklus på 28 dager og med blødninger i 4-5 dager hvor de 2-3 første dagene ved mens var kraftig blødning og de 2 siste svak blødning.

Var til gynekolog 20.12.16 der hun ikke såg noe på innvendig ultralyd og mente kroppen ordnet opp selv. Tok samtidig celleprøve, såg etter cyster og testet for kjønnssykdom (for å ta mest mulig på en gang, da jeg har vært plaget med økende menssmerter over de to siste åra). Alle prøver var fine og hun såg ikke noe unormalt!

Jeg fikk etter SA mens og negative tester igjen 11.01.17, men mens varte lenger enn vanlig. Måneden etter (feb) kom mens med spotting 9.02.17, økte på i vanlig mengde (mye) og varte 6 dager. Å starte mens med spotting er for meg ikke vanlig fra tidligere sykluser, men tenker at det er ok etter SA.

Ikm ventet jeg (etter vanlig syklus på 28 dager) 09.03.17, men den er altså ikke kommet ennå og er per idag 6 dager for sein. Har hatt mye hvit utflod (som for meg er vanlig ved eggløsning og før mens), det har jeg hatt de siste to ukene. Utover dette har jeg kjent symptomer på graviditet også disse to ukene, som langt ifra minner om de menssmertene jeg vanligvis kjenner på.

-murringer og myye rumling i mage
-stikninger innvendig(livmor?)/sider mage/lår/lysk/bryst
-såre/ømme brystvorter (pleier ikke ha det ved mens/eggløsning
-tidvis (varierer) kvalme etter måltid
-tretthet
-oppblåsthet!! (stiiinker når jeg må fise)
-sure oppstøt
-økt vannlating (har i grunn hyppig blære fra før)
-bløt avføring
-feberfølelse (fryser og har hetetokter om hverandre)

Er forvirret da test viser blendahvitt i dag 15.03.17. Kan jeg ha hatt forsinket eggløsning? Eller produserer jeg sent hcg?

Tenker at en test bør vise positiv nå dersom det skulle være noe?

Opprømt...
 
Takk for svar.
Tenker at det ikke er noe legen kan gjøre, annet enn å be meg vente noen dager og teste igjen/eventuelt at mens kommer. Dersom mens kommer hadde jeg i alle fall fått et svar.. Da er nok eggløsningen forsinket, slik at også mens blir forsinket.

Viss ikke jeg tar feil er vel eggløsning 14 dager FØR første dag mens fast for alle sykluser?

Men kunne tenke meg å vite utfallet til noen som har vært i lignende situsjon.
 
Takk for svar.
Tenker at det ikke er noe legen kan gjøre, annet enn å be meg vente noen dager og teste igjen/eventuelt at mens kommer. Dersom mens kommer hadde jeg i alle fall fått et svar.. Da er nok eggløsningen forsinket, slik at også mens blir forsinket.

Viss ikke jeg tar feil er vel eggløsning 14 dager FØR første dag mens fast for alle sykluser?

Men kunne tenke meg å vite utfallet til noen som har vært i lignende situsjon.
Opprinnelig skal lf være ca lik for hver syklus (+- en dag), men har sett hos andre at den kan variere litt:) håper du snart får et svar :)
 
Back
Topp