7+6 og UL i dag :o)

snuppelura

Blir kjent med forumet
Hurra;
Var på UL i dag tidlig og den viste oss vår lille spire som idag var 16mm lang [;)]
Kunne se både armer og ben og et hjerte som dunket som bare det!

Kjempegodt å se, gled dere alle dere som skal på UL.

Har bedt om det pga MA forrige gang vi var gravide; fikk litt småblødninger for 2 uker siden , reiste på sykehuset og fikk UL da.. etterpå har vi fått det flere ganger fordi jeg var bekymret.
Har fått veldig god oppfølging - og er kjempeglad for det.

Heisann jeg hadde UL i uke 6 pluss to dager- Da så jeg bare en liten prikk, men så hjertet som dunka, og fikk høre det. Det var en merkelig opplevelse:)

Jeg bestilte privat UL...ikke akk billig, men jeg klarte ikke å slå meg til ro før jeg hadde gjort det. Rar som jeg er, trodde jeg liksom ikke på at jeg var gravid. Legen kunne ikke ta i mot meg før i uke 9, så jeg bare måtte. Angrer ikke, det var fantastisk, og det blir sikkert enda mer fantastisk jo lengre uti svangerskapet man kommer. Samboer fikk seg en støkk når han hørte hjertet, det hadde han ikke forventa så tidlig..hehe.tror han syns det var flott:)

Fikk brev fra sykehuset i dag, skal på UL dit, den 5.august...oi oi...begynner å bittelitteranne opp for meg nå.

Hvordan er det med dere? Er det litt uvirkelig?

Heisann....
Hvordan går man frem for å bestille privat UL?? Jeg er jo 8 uker på vei i dag å har ikke time hos lege før 1. aug. syns det er kjempe lenge å vente i allefall når vi har hatt en SA i mellom sistemann og nå....

ORIGINAL: pøken

Heisann....
Hvordan går man frem for å bestille privat UL?? Jeg er jo 8 uker på vei i dag å har ikke time hos lege før 1. aug. syns det er kjempe lenge å vente i allefall når vi har hatt en SA i mellom sistemann og nå....

Heisann du, jeg mener de skal ha det rundt om på private helsesenteret, private sykehus o.l. Nå er jeg fra trondheim, der har vi medicus senter og Omnia hvor du kan få det. Vet ikke der du er fra, men sjekk ut hvilke private helseinstitusjoner som finnes der du er fra, og ta en telefon. Trenger ikke innom lege for å bestille privat:)

Lykke til[:D] Det er fantastisk å se sin lille, selv om det bare var en bitteliten prikk hos meg. Du får nok se litt mer:)

Klem

Takk for svaret... Men vi har desverre ikke noe privat sykehus her i nærheten, så da må jeg vel bare klare å smøre meg med tolmodighet.... Har dere sakt noe til sjefene deres om graviditeten enda???

Jeg har ikke sagt noe enda. Det er litt vanskelig fordi en av mine kollegaer er også en av mine beste venninner. Hun lurer jo fælt på hvorfor jeg ikke vil være med ut og feste nå som det er sommer og sol, tror hun synes jeg er blitt skikkelig treig [;)] Har alskens unnskyldninger, og noen av de er ganske så tynne hehe. Hun får vite det før vi drar på jentetur (den siste på årevis kan jeg tenke meg) i min uke 11.
Sier det nok til sjefen i uke 12/13. Da har jeg kommet hjem fra ferie og forhåpentligvis vært på min første kontroll [:)]

Jeg har ikke noen sjef å si det til:( Skal studere til høsten, men hadde vært kjekt med en ekstrajobb, så det haster litt. Begynner jo å vises gitt. Føler meg ikke gravid, bare småtjukk, så gleder meg til å få skikkelig gravidmage.

Leter etter en helge, kveldsjobb, vikarjobb så hvis noen vet om ett eller annet i trondheim, så bare videreformidle. Jeg er snill og grei å ha med å gjøre:) Kan jobbe med det meste.

Se der..fikk jeg lagt inn en kort jobbsøk annonse.:)

Hva med dere jenter, føler dere at dere er gravide?

Jeg sa det til sjefen i uke 8, men det er fordi jeg ble sykemeldt. Hvis ikke hadde jeg ikke sagt noe enda.

jeg føler meg ikke mye gravid nei hehe...
men gruer meg til å si det på jobben. vel den ene er greit der er jeg bare ekstrahjelp. der blir de glade...
men har akkurat fått ny jobb, og der er prøvetiden 6 mnd, jeg rekker ikke å jobbe hele prøvetiden engang før jeg har termin.. men men
får bare ikke håpe at de sier meg opp pga noe usakelig
stine

Hei, jeg føler meg i grunn veldig gravid, har alle de kipe symtomene, kvalm, oppblåst, trøtt og humørsvininger til tusen..... Jeg måtte si det på jobb i går, fikk veldig smerter i helga måtte til doktor, han sente meg videre på UL i dag, så nå har jeg sett den lille "klumpen" min, var 18,5mm men hjerte slo som bare det å alt var helt fint, så da er det i grunn greit å ha litt vondt[:D][:D][:D] Jeg har spist litt spekemat i sommer hva tror dere om det...?

Jeg har ikke de standard symptomene og synes nesten det er litt skummelt. Men jeg skal nok bare være glad til, vi trodde jo begge at jeg skulle bli et hormonmonster med hodet nedi en bøtte halve dagen, men hittil har jeg bare vært usedvanlig glad *bank i bordet*. Føler meg egentlig bare litt småfeit nå [:D] ikke spesielt gravid.

Jeg har også spist spekemat btw. Har hørt at så lenge det er norsk spekemat så er det ok [:)]

Jeg føler meg heller ikke spesielt gravid... Det skal bli fint å komme på UL, da blir ting mer på ordentlig!

Back
Topp